Ga naar inhoud


[Ziggo] wat is de "makkelijkste PVR receiver"


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

hallo mensen,

een tijd terug heb ik een 600c bij de oudjes thuis geplaatst

door onwennigheid en veel teveel menu opties die bevestigd moeten worden vond men het niet makkelijk > dus weg ermee

 

maar met de oude videorecorder gaat recent veel mis bij hen... mede wegens het niet of verkeerd doorgeven van de show-view (en enkele nieuwe digitale zenders kan sowieso niet opgenomen worden, zijn uit het analoog pakket weg)

 

nu dacht ik aan een andere receiver, DIE MAKKELIJK te bedienen is

wie heeft er voor mijn oude lui een goede tip.

dus ziggo / opnemen (EPG) / eenvoudige menu's !

thanks

Beat Dis

Bomb The Base

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Tonskidutch,

 

 

Citaat:
maar ze kunnen zelfs ruilen met hun kleinkind, blijkt nu.

 

 

Het "probleem" heeft zich zelf opgelost zie ik :D ..........

 

Zelf heb ik het liefste een Humax IPVR-9200c, deze is helaas nog erg moeilijk te krijgen en ondersteund geen HD, wat de Humax IHDR-5050c wel weer doet, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
  • 3 weken later...

zo heb die ook afgelopen weekend zelf eens onderhanden genomen.

enkel de handleiding gelezen hebbende simpel te bedienen

 

mooi apparaat

mooi beeld *(haarscherp / hdmi / plasma) en geluid op plasma of av-receiver

subtitles werken mooi en snel

zappen naar zenders werkt mooi (nummers of lijst of guide)

opnemen gaat prima

afspelen gaat prima

 

de guide kon wel wat interactiever mbt aantal x uren in overzicht weergeven en de aantal zenders in het overzicht

de scheduled timers als lijst weergeven is een beetje verstopt in submenu's en niet direkt op te roepen (of ik heb die kneepjes nog niet gevonden)

de handleiding is te sober voor starters en onervaren gebruikers moeten toch ietwat zoeken

 

het ethernet aansluitinkie heb ik niet "mogen testen" dus of je dan films en zenderlijsten kunt overhevelen naar PC of naar hdd nog niet getest.

 

al met al een degelijk apparaat voor ziggo

* : sta versteld van de beeldkwaliteit op kabel whistle

ciao

 

o ja, hoe standby schakelen is toch een beetje raar via afstandbediening, daar telkens in receiver display boot komt te staan als tekst (en dus lang duurt) hetgeen bedieningsfouten met zich brengt in geval van scheduled opnames

Beat Dis

Bomb The Base

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch

de scheduled timers als lijst weergeven is een beetje verstopt in submenu's en niet direkt op te roepen (of ik heb die kneepjes nog niet gevonden)


Die lijst is er wel. De guide oproepen, en dan met de gele toets de timer lijst.

Citaat:
het ethernet aansluitinkie heb ik niet "mogen testen" dus of je dan films en zenderlijsten kunt overhevelen naar PC of naar hdd nog niet getest.


Je kunt met FTP programma's naar je PC overhalen, die zijn daar met bijv. de VLC speler direct af te spelen. Zenderlijsten etc. zijn jammer genoeg niet over te halen of te bewerken via de PC.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt de .ts bestandjes in ieder geval niet zonder meer afspelen. De Humax heeft er nog twee extra bestandjes bij nodig. Er zijn bij mijn weten wel progjes die die bestandjes er bij maken. Ik heb echter een mediaspeler, dus ik heb me nooit bezig gehouden met het gebruik van de Humax als mediaspeler.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...