Gast sjecko Geplaatst: 13 september 2010 Geplaatst: 13 september 2010 hallo ik ben al een geruime tijd aan het kijken en lezen naar een vervanging van mijn single alps lnb. Mijn triax 88 cm schotel heeft een multifeed houder(hotbird, astra 123)maar ik heb ruimte over tussen 19.2 en 23 graden dus een 40 mm lnb`s gaat lukken. wat ik zoek is dus een twin of quad lnb voor een goede stabiele ontvangst op mijn Vu+ duo ik zit te denken aan: Opticum Premium sharp inverto black utra smart titanium en welke diseq loopt mooi op een Vu+
Ventura Geplaatst: 13 september 2010 Geplaatst: 13 september 2010 Mijn voorkeur zal zijn: Inverto Black Ultra twin of quad uitvoering voor de LNB. En voor een switch de Spaun Sar 411 F 4/1.
Gast sjecko Geplaatst: 13 september 2010 Geplaatst: 13 september 2010 wat ik ben vergeten is wat belangrijk is dat ze onder elke weerstomstandigheden moet functioneren is dat ook bij de black ultra`s? Origineel bericht van: Ventura Mijn voorkeur zal zijn: Inverto Black Ultra twin of quad uitvoering voor de LNB. En voor een switch de Spaun Sar 411 F 4/1.
maja Geplaatst: 13 september 2010 Geplaatst: 13 september 2010 Ja (maar niet alle weersomstandigheden dat is bij geen enkele lnb)
Gast sjecko Geplaatst: 13 september 2010 Geplaatst: 13 september 2010 Origineel bericht van: maja Ja (maar niet alle weersomstandigheden dat is bij geen enkele lnb) Dit snap ik maar er zijn denk ik wel verschillen onder de LNB`s wie eerder uitval vertonen. Dat ze uitvallen met enorme slag regen als afgelopen maand snap ik.
Tonskidutch Geplaatst: 13 september 2010 Geplaatst: 13 september 2010 deze is alom bekend als VEEL slechter dan anderen met regen ontwerpfout zou je kunnen zeggen (zie afbeelding) de andere 40mm lnb's zijn prima zelf vraag ik me of het premium black of black ultra moet zijn ik heb premium black (the red series) en die is prima Pabadam Yonderboi
maja Geplaatst: 13 september 2010 Geplaatst: 13 september 2010 (Citaat) de andere 40mm lnb's zijn prima. Deze bedoel ik natuurlijk (40mm) Deze zijn uitstekend.
Gast sjecko Geplaatst: 13 september 2010 Geplaatst: 13 september 2010 Origineel bericht van: Ventura Mijn voorkeur zal zijn: Inverto Black Ultra twin of quad uitvoering voor de LNB. En voor een switch de Spaun Sar 411 F 4/1. Dat spaun goed is weet ik maar deze is ook goed duur. Zijn er ook soort gelijke in een lager prijsklasse en waar onderscheid de Spaun zich eigenlijk in. Kan me voorstellen dat ze betrouwbaar zijn maar is er ook iets van snelheid of iets ander? denk dat ik kwa LNB voor de Opticum Premium ga en dan waarschijnlijk de quad versie. mocht ik een goeie prijs vinden kan het ook nog de inverto black ultra of premium worden als er mensen zijn wie tips hebben waar ze goedkoop zijn zijn deze natuurlijk van harte welkom(eventueel PM) Als er mensen zijn wie testen van lnb`s weten te vinden hou ik me gaarne aanbevolen voor de link. kan er vrij weinig over vinden alvast bedankt voor de reactie`s
vGnp Geplaatst: 13 september 2010 Geplaatst: 13 september 2010 Origineel bericht van: sjecko en waar onderscheid de Spaun zich eigenlijk in. Kan me voorstellen dat ze betrouwbaar zijn maar is er ook iets van snelheid of iets ander? Linkje Omdat ze probleemloos werken. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Ventura Geplaatst: 13 september 2010 Geplaatst: 13 september 2010 Bekende gezegde. Goedkoop is meestal duurkoop.
Obi Wan Geplaatst: 13 september 2010 Geplaatst: 13 september 2010 Over LNB's kan ik heel kort zijn: er bestaan eigenlijk geen slechte lnb's meer. Ga voor een goed merk (sharp, smart, golden interstar, inverto, alps,etc) en kies uit wat je wilt. De black premiums zijn inderdaad iets beter maar alleen voor de wat zwakkere signalen, anders merk je er ook weinig van. Spaun switches zijn inderdaad de beste. Waarom? Nou omdat ze weinig verlies geven, robuust zijn en overal op werken. Is het de prijs waard? Dat is aan jou maar ikzelf zou gaan voor een SAB/Satconn 10/1 of een EMP Centauri model omdat deze net zo goed werken. Voor lnb tests kun je digital fernsehen_de bekijken. gr Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E
Gast sjecko Geplaatst: 13 september 2010 Geplaatst: 13 september 2010 Origineel bericht van: Obi Wan Over LNB's kan ik heel kort zijn: er bestaan eigenlijk geen slechte lnb's meer. Ga voor een goed merk (sharp, smart, golden interstar, inverto, alps,etc) en kies uit wat je wilt. De black premiums zijn inderdaad iets beter maar alleen voor de wat zwakkere signalen, anders merk je er ook weinig van. Spaun switches zijn inderdaad de beste. Waarom? Nou omdat ze weinig verlies geven, robuust zijn en overal op werken. Is het de prijs waard? Dat is aan jou maar ikzelf zou gaan voor een SAB/Satconn 10/1 of een EMP Centauri model omdat deze net zo goed werken. Voor lnb tests kun je digital fernsehen_de bekijken. gr Thanks
Ventura Geplaatst: 14 september 2010 Geplaatst: 14 september 2010 Ik zal de golden interstar links laten liggen. Vooral in het hogere frequentie gebied is het alleen maar "ruis" te meten. Heb ik ervaren.
Gast sattaz Geplaatst: 16 september 2010 Geplaatst: 16 september 2010 Origineel bericht van: sjecko Als er mensen zijn wie testen van lnb`s weten te vinden hou ik me gaarne aanbevolen voor de link. kan er vrij weinig over vinden @sjecko, Tests van LNB's in tijdschriften zou ik niet zonder meer geloven. De keuze van de testen LNB's en de bevindingen worden vaak door commerciële belangen beïnvloed. Enkele links over LNB tests vind je hieronder.LNB voor ontvangst NilesatTest van MTI AP82 XT2N twin lnb Test LNB Maximum SF100 XO Test flens lnb's met verschillende feedsLNB test bij zwakke signalen LNB test algemeen Met vriendelijke groeten sattaz
Gast sjecko Geplaatst: 16 september 2010 Geplaatst: 16 september 2010 Thanks en sattaz met welke LNb`s heb jij zelf goeie ervaringen? Origineel bericht van: sattaz Origineel bericht van: sjecko Als er mensen zijn wie testen van lnb`s weten te vinden hou ik me gaarne aanbevolen voor de link. kan er vrij weinig over vinden @sjecko, Tests van LNB's in tijdschriften zou ik niet zonder meer geloven. De keuze van de testen LNB's en de bevindingen worden vaak door commerciële belangen beïnvloed. Enkele links over LNB tests vind je hieronder. LNB voor ontvangst Nilesat Test van MTI AP82 XT2N twin lnb Test LNB Maximum SF100 XO Test flens lnb's met verschillende feeds LNB test bij zwakke signalen LNB test algemeen Met vriendelijke groeten sattaz
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen