Ga naar inhoud


Antenne advies gevraagd, 1 antenne naar 3 ontvangers


Neptunus

Aanbevolen berichten

Ik heb een tijdje zitten klooien met de kpn buiten antenne maar ik krijg het niet optimaal, Nederland 1, 2 en 3 zijn goed maar RTL niet, teveel storing. Dat wil ik dus voor eens en altijd goed hebben.

 

Ik wil een antenne hebben voor alle Digitenne zenders, zeg maar het KPN digitenne boeket. Meer hoef niet. Op die antenne moeten drie ontvangers kunnen worden aangesloten, 2 DVB-t tuners in de Dreambox (intern gevoed) en 1 naar de TV (conax module) extern gevoed. Deze moeten alledrie tegelijk aan kunnen staan.

 

Graag advies van de deskundigen hier.

alvast bedankt.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


Neptunes, Mijn advies is om een goede antenneversterker aan te schaffen waarop F-conectoren zitten. Dit zijn niet de standaard TV-conector. de antenneversterker kun je ook niet bij de bouwmarkt kopen maar een speciaalzaak. Zorg er wel voor dat je de ingang voed met 5 V voor de antenne. het merk dat ik thuis heb heeft 4 uitgangen waarbij uitgang 1 de beste versterking heeft en dus de grootste afstand kan overbruggen. Succes. Beerzwaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zag dat johansson antenne versterkers voor dvbt hadden (5volt voeding).

Je kunt dus van een goede yagi antenne of iets dergelijks dus naar deze versterker en dan via een splitter naar je 3 ontvangers.

Versterker via losse netadapter voeden.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn geval gebruik ik geen versterker of actieve antenne.

Ik heb een UHF richtantenne onder het dak.

Daarachter heb ik een splitter (ik heb maar twee ontvangers) en die doen het perfect.

Er komt genoeg signaal binnen door deze antenne.

Als je gaat spelen met actieve antenne en/of versterkers is de kans vrij groot dat er storing ontstaat.

Iedere brommer met een rotte ontsteking zul je dan "zien" op je tv.

 

Dus voordat je een versterker gaat aanschaffen (kan altijd nog) kijk eerst eens voor de juiste antenne.

Als die antenne het goed doet komt er genoeg signaal uit om het op te splitsen in 3 gebruikers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: view
Als je gaat spelen met actieve antenne en/of versterkers is de kans vrij groot dat er storing ontstaat. Iedere brommer met een rotte ontsteking zul je dan "zien" op je tv.
Dus voordat je een versterker gaat aanschaffen (kan altijd nog) kijk eerst eens voor de juiste antenne.
Als die antenne het goed doet komt er genoeg signaal uit om het op te splitsen in 3 gebruikers.
Ligt er wel aan natuurlijk waar je woont, niet overal heb je genoeg signaal om ondanks de splitsings plus kabelverliezen genoeg signaal over te houden. Dit heeft niets te maken met wel of niet goede antenne. Met een versterker zo dicht mogelijk bij de antenne, kan je de splitsing en kabelverliezen compenseren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

dus als je eenmaal een goede antenne,(Hark of raster ant) en goede ontvangst hebt,STORING VRIJ,dan kun je evt een (verdeel) versterker er tussen zetten,of evt een splitter,net hoeveel aansluitingen je hebben wildt.Tip neem uitsluitend goede kwalitijt verst.dus versterk alleen dat gedeelte wat je nodig hebt UHF bijv.en dus niet een vd Gaamaa of zo.Dus de ketting is net zo sterk als de zwakste schakel.denk daar altijd aan.Dus geen 5v nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Splitter om op een DVB-T (buiten) antenne vier Digitenne ontvangers of LCD/LED/Plasma TV's aan te sluiten. Inclusief bijbehorende voeding....

post-33015-1318261266,1472_thumb.jpg

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou als je meer dan 5 meter Coax moet gebruiken of het signaal gaat splitten wat ook minimaal 4dB kost altijd een antenne versterker gebruiken. Zelf bij gebruik van een goede antenne ga je het goede signaal dat je hebt gemaakt, afbreken door verliezen in de coaxkabel. Het simpelste en het beste is als de versterker reeds ingebouwd zit in het aansluitdoosje van de antenne.

 

Wat zijn dat toch voor mensen die adviseren om een goede richtanenne te gebruiken met redelijk gain om dan de versterking weer af te breken door splitter- en kabelverliezen. Volgens mij is het nog steeds zo dat als je een antenne met 8dB gain gebruikt en je splitter en kabel verliezen zijn 6 dB (lijkt me reeel met normale spullen), dat je netto nog maar 2 dB overhoudt. Gebruik je een versterker in, of direct onder de antenne, dan hou je vrijwel de hele 8 db over.

Wie denkt mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EdjeKroketje
Wat zijn dat toch voor mensen die adviseren om een goede richtanenne te gebruiken met redelijk gain om dan de versterking weer af te breken door splitter- en kabelverliezen.


Zo een mens ben ik ja ... maar laat je door mij niet ophouden hoor.
Het werkt hier wel prima zonder versterker, dus meer dan die ervaring kan ik niet met anderen delen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...