Ga naar inhoud

[ASTON] Aston Seca V1.05 werkt niet in Smart MX04 HDCI

Aanbevolen berichten

Gast Willem_1010
Geplaatst:

Hallo,

ik ben nieuw hier en heb met de zoekfunktie geen antwoord gevonden op mijn vraag.

Ik heb al jaren een Sat installatie met een Topfield 4000 PVR met een Aston V1.05 met een Seca2 CD kaartje (de groen/grijze) met het STB paket.

Sinds kort een nieuwe TV en een Smart HD receiver met CI slot.

Helaas werkt de Aston 1.05 niet stabiel met deze receiver. Soms heb ik beeld, meestal niet. Het helpt dan soms de Cam meerdere malen er in en uit te halen.

Mijn vragen:

* Heeft iemand ervaring met deze receiver en een andere CAM?

* Welke modules kan ik alternatief nemen, Aston Seca 1.07, de originele CD module of ook nog andere?

* Kan mij iemand een goed alternatief voor een HD receiver (zonder harde schijf maar met USB PVR aansluiting) aanraden die evt. zelfs met de Aston 1.05 werkt. De Nederlandse HD kanalen zijn voor mij niet belangrijk.

Bedankt,

Willem

Geplaatst:

Hoi,hartelijk welkom bij Sat4All. smile

Jouw module is al behoorlijk verouderd

en werkt verre van optimaal bij de NL kanalen.

HD-tuners zijn er zoveel...

Wat verwacht je dat ie kan?

wat moet erop zitten,en wat hoeft niet?

Welke module goed werkt hangt sterk af

van welke (HD) ontvanger je hebt.

Gast Willem_1010
Geplaatst:

Ik zoek een HD receiver met minimaal 1, liever 2 CI sloten. Geen ingebouwde harde schijf, wel een USB aansluiting en PVR funktie. Wat ik haat is niet synchroon beeld en geluid, dus als het kan een receiver die daar geen problemen mee heeft.

Goed beeld en geluid is natuurlijk ook belangrijk.

Prijs zo rond de 150 Euro.

Advies wordt op prijs gesteld. Bedankt!

Willem

Geplaatst:

Ik heb in de MX04 een Diablo (1) CAM.

Werkt wel maar niet op alle CD kanalen.

Kan eventueel aan de cam software liggen.

Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =  :rolleyes:

Geplaatst:

Daarbij even opmerkend dat ik mij in de cam vergist heb.

Er zit momenteel een T-Rex in mijn ontvanger.

Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =  :rolleyes:

Gast Willem_1010
Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjaak(k)

Citaat:
De Nederlandse HD kanalen zijn voor mij niet belangrijk.

Dit vind ik vreemd als je net een nieuwe HD tv gekocht hebt en dan naar de nederlandse SD kanalen blijft kijken, maar goed dat is jouw keuze wink

Ik woon in Duitsland en wij kijken vrij weinig nederlandse tv. De extra kosten voor nederlandse HD kanalen vind ik voor ons niet lonend.

Bedankt voor de tip vd Topfield, daar ga ik een verder naar kijken.
Parallel had ik een mail gestuurd aan de firma Smart. Dit is een firma uit Zuid Duitsland met vrij goeie support. Zij hebben me zojuist bevestigd dat de Aston 1.05 en ook de 1.07 niet goed werken met mijn receiver. De originele CD module zou wel goed werken.
De vraag is, wat te doen, een Topfield kopen met Aston 1.07 of een originele CD module proberen te scoren.
Ik ben er nog niet uit en ieder advies is welkom. Bedankt,
Willem
Gast Willem_1010
Geplaatst:

Ik ben wat meer in de geadviseerde Topfield 7700 gedoken en op een lange thread over firmwares en problemen gestoten.

Kan iemand mij bevestigen dat voor deze receiver inmiddels een stabiele firmware aanwezig is.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen