Ga naar inhoud

[Serie] Das Erste/ARD Weissensee vanaf 14-9-2010

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Das Erste brengt de 6-delige reeks Weissensee

wanneer: vanaf 14-9-2010 om 20 uur 15.

Weissensee speelt zich in de jaren '80 in de voormalige DDR af. Het gaat over twee gezinnen in Oost-Berlijn.

Meer informatie over deze serie op:

imdb Weissensee en natuurlijk op website van Das Erste zelf.

Afgelopen vrijdag was actrice Katrin Sass (geen Saβ, dit is de naam die de DDR haar gaf omdat het sjieker zou zijn) in het programma Kölner Treff, WDR Fernsehen.

Zij vertelde dat het verhaal in deze reeks in feite over haar had kunnen gaan. Na 20 jaar einde van de DDR heeft zij het helemaal gehad met dat land. Als zij wist wat zij nu wist, dan had zij destijds de DDR verlaten.

Katrin Sass had in de DDR succes als actrice. Is later ook bekend geworden als de moeder uit de film Good Bye Lenin, maar ook daarvoor haar rol als Tanja Voigt uit de serie Polizeiruf 110.

Geplaatst:

Ik had het ook gezien... op zich ben ik altijd wel geinteresseerd in series/films over de DDR, het probleem is alleen dat deze series te veel vanuit westerse ideologie gemaakt zijn, waardoor de waarheid niet helemaal weergegeven wordt. Dat is jammer, maar als je daar doorheen kijkt zijn de meeste van die series wel goed. Ook de documentaires die je vaak op MDR of RBB kan zien bevatten wel goede stukken.

Ik ga de reeks in ieder geval opnemen...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:
Citaat:
westerse ideologie

lijkt me eerder een "west duits standpunt" dan een ideologie.
dat is op zich ook niet erg, als je overige historische of geschiedkundige kennis bezit...
het is fictie gebaseerd op een waar verhaal.

en dat is altijd niet "helemaal" waar.

maar het lijkt me absoluut een boeiend verhaal om te volgen.
ciao

Dark & Long ,  Drift 2 Dark Train

Underworld

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
Citaat:
westerse ideologie

lijkt me eerder een "west duits standpunt" dan een ideologie.
dat is op zich ook niet erg, als je overige historische of geschiedkundige kennis bezit...
het is fictie gebaseerd op een waar verhaal.

en dat is altijd niet "helemaal" waar.

maar het lijkt me absoluut een boeiend verhaal om te volgen.
ciao

inderdaad! met betrekking tot de DDR is westerse ideologie inderdaad gelijk aan west-duits standpunt. Erg is het niet, ik schreef 'jammer' maar zoals je zegt, als je voldoende kennis hebt over het land, kan je er doorheen kijken/ relativeren.
Het probleem is dat de argeloze kijker door dit soort standpunten wel een verkeerd beeld krijgt van het land.... maar dat zal uiteraard wel de achterliggende gedachte zijn van de regering.

Ik ga zeker kijken... ik las veel bekende namen in de rolbezetting!

Overigens zag ik dat er op het andere net ook wel wat interessants te zien valt... voor de akte-x liefhebbers.... haha... Die Außerirdischen, ZDF 20.15 u

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen