Ga naar inhoud


[topfield pvr 5000] reebox re 9000 hd


cor nelis

Aanbevolen berichten

Ben een beetje aan kijken geweest voor een andere ontvanger omdat de topfield problemen gaf met het moederbord,

er is mij aangeraden geen topfield meer te kopen.

 

ben een beetje uitgekomen op een hd ontvanger van rebox 9000

ze hebben mij verteld dat dit een stabiele ontanger

is en beter dan een topfield.

 

en deze ongecodeerd opneemt dat is wel zo fijn kan ik het na een paar weken ook nog terug kijken.

 

hoop dat ik een goede keuze maak met deze ontvanger.

topfield pvr 5000 rebox 9000 250gb & visiosat g4 , cam aston 1.07.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zoals je in de diverse posts kunt lezen, zijn de ervaringen nogal uiteenlopend.

Ik (en velen met mij) hebben bijvoorbeeld nogal wat uiteenlopende problemen, zoals vastlopers...

Stabiel zou ik het nog niet willen noemen op het moment.

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar valt geen eenduidig antwoord op te geven.

Lees de diverse posts hier over de problemen eens door en maak aan de hand daarvan een beslissing.

Ik persoonlijk zou momenteel (met de kennis die ik nu heb) geen RE9000 kopen.

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is denk ik heel persoonlijk. Er zijn genoeg mensen die met een R9000 gaan hobbyen en daarmee ook tegen andere dingen aan lopen die neit fijn zijn. Ik heb een R9000 en ben een huis tuin en keuken gebruiker. Gewoon kijken, zappen opnemen en terugkijken. Dat werkt prima, alleen de AB mag wat beter reageren en op NL1 HD heb ik vooral bij voetbal schokkend beeld. Maar verder is dit in mijn ogen een prima apparaat die nog wat kinderziektes heeft. Alleen heb ik daar minder last van als anderen. Omdat ik een 'simpele" gebruiker ben denk ik...

 

Ik kan je een Rebox 9000 van harte aanraden, maar er zullen altijd hier ook mensen zijn die je juist aanraden deze neit te kopen. Nogmaals, hoe je de problemen ondervind en er mee om gaat is nogal persoonlijk.

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds een paar weken een Rebox RE-9000HD, en daarnaast al sinds enkele jaren twee Humax iCord HD ontvangers.

 

Alleen de Humax ontvangers zijn echt stabiel (ca. 1 vastloper per jaar). De Rebox loopt bij mij toch wel een keer per week vast, heeft (met de huidige softwareversie .37) elke dag de bekende hickup om 21:52 uur, en geeft heel soms wel eens wat blokvorming (alsof de processor het even niet kan bijsloffen). Voordeel van de Rebox is wel dat deze twee zenders gelijktijdig kan decoderen, de Humax kan dat niet. Voordeel van de Humax is weer de veel overzichtelijkere menustructuur, het gelijktijdig maximaal 4 programma's kunnen opnemen, en de lagere aanschafprijs.

 

Toch ben ik niet ontevreden met de Rebox. Het lijkt mij wel een ontvanger met potentieel! De vraag is alleen of dat ooit wordt waargemaakt.....

Xtrend ET10000 triple tuner / 3 x Selfsat-H50D / 3 x Triax MFD-41D / Johansson 9640

LG 65EF950V / Onkyo TX-NR747 / 2 B&W DM 603 S3 / 2 x B&W DM 601 S3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cor nelis
maar wat dan? is het af te raden om een rebox 9000hd te kopen.
of vallen de problemen wel mee ?

De problemen vallen in principe wel mee maar dat is zoals ook al zo even gezegd heel persoonlijk.
De één vindt een bepaald probleem een ramp en de ander interesseert hetzelfde probleem voor geen meter.
Ikzelf ben prima tevreden en zou er zo weer één kopen.

...maar wat dan?
Ja, dat is een goede vraag.
Ik ken er op dit moment geen één die feilloos werkt, misschien de Dreambox 8000 maar als dat dan ook het geval mocht zijn dan betaal je ook bijna 3x zoveel.
Dan heb je wel een hobbybox waar je nog aan moet sleutelen want zo uit de doos heb je er ook niet veel aan.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad de vraag, of er een HD twin ontvanger bestaat die wel goed werkt...

Ik ben ook maar een 'eenvoudige' gebruiker, ik gebruik de meeste functies niet eens.

Maar als je zelfs de basis functies niet kunt vertrouwen, wordt je geduld toch wel erg op de proef gesteld.

 

Ik kijk alleen normaal en neem hooguit tegelijk 1 kanaal op soms en het zou toch wel prettig zijn als dat zonder veel problemen werkte.

Heb ook al eens een vastloper gehad tijdens een opname, heel vervelend als je niet thuis bent.

(Ik zet nu maar 2 recorders aan, mijn oude clarke-tech als 'back-up')

Time-shift en gescheiden tuners heb ik al uitstaan om de ellende te beperken...

 

En ja, 1 of 2 vastlopers per week vind ik (zoals ieder weldenkend mens) zeer storend.

 

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cor nelis
begreep dat je ook een topfield hebt gehad, maar dat dat helemaal niet is wat je er van verwachten.


Inderdaad heb ik 2 jaar een Topfield TF7700HDPVR gebruikt en daar aan het begin nogal wat problemen mee ondervonden.
Ik wil nu wel toevoegen dat de TF7700HSCI het nu wel prima doet.
Het grote probleem met Topfield was dat de fabrikant de Nederlandse gebruiker gewoon in de kou liet staan en zich hoofdzakelijk richtte op de Duitse markt.
Omdat toen iedereen veronderstelde dat het met Topfield wat de Nederlandse markt betrof nooit meer goed kwam heb ik uiteindelijk besloten om de Rebox te kopen.
Nu kunnen we wel allemaal wat van Rebox vinden maar ik heb in 6 maanden tijd al meer updates op mijn Rebox mogen installeren dan bij Topfield in de afgelopen 2 jaar.
Ook nu zullen wel weer een aantal roepen dat de updates niet deugen maar de intentie om er een goed apparaat van te maken leeft wel degelijk bij de importeur en dat is het grote verschil met Topfield.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag de mijne wel overnemen. Ben ik er van af. Staat de laatste firmware in en heeft de nieuwste bootloader.

Visiosat Trisat 13.0/19.2/28.2

Dreambox DM8000/Gemini II/OpenPli 1.0/1TB

Topfield TF5000PVR/200GB

Topfield TF5300K Digitenne/120GB

Thomson DVR Mediabox UPC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt die van mij ook wel overnemen hoor smile

 

Ik heb helaas de hoop opgegeven omdat deze ontvanger in zijn basis functies noiet goed werkt. Velen meldden dat met mij.

 

Vastlopers en hikkende HD beelden, zijn niet echt om te zeggen kleine BUGS waar je maanden op moet wachten, die mogen er gewoon niet in zitten.

 

Ik zelf zou je aanraden

1. Een Homecast 9000 die in zijn Basis gewoon supper stabiel is, maar wat minder multimedia heeft.

OF

2. Een Humax Icord, die ook heel stabiel is, maar helaas geen Fastscan of HD Fastscan heeft.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Clark
Je kunt die van mij ook wel overnemen hoor smile
Heej, ik was eerst! wink
Straks wil iedereen z'n Rebox RE9000 kwijt whistle

Visiosat Trisat 13.0/19.2/28.2

Dreambox DM8000/Gemini II/OpenPli 1.0/1TB

Topfield TF5000PVR/200GB

Topfield TF5300K Digitenne/120GB

Thomson DVR Mediabox UPC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...