Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wij hebben momenteel twee sat-hd-pvr ontvangers, probleem is dat we steeds problemen hebben als er moet opgenomen worden.

Ofwel het staat er niet goed op of er is melding van gecodeerd signaal, of bij afspelen start het toestel steeds opnieuw op.....kortom een zootje van jewelste. We kennen vrienden met dezelfde toestellen en net dezelfde problemen. Men zegt ons nu, neem een dreambox 8000 dat is een supergoed toestel maaaaaaaar heel moelijk te bedienen. Ik hoor van images installeren, cc-cam , pc-besturingssoftware....

Waar kan ik ergens een tekst vinden waar alles klaar en duidelijk uit de doeken gedaan wordt zodat we ons toch durven wagen..... please help us.

thxs Marleen

DM 8000 + Formuler F1 88cm schotel 4x quad lnb, 2x UHF-antenne voor dvb-t ontvangst.

• Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Met een dreambox in huis heb je gewoon geen tijd meer

om TV te kijken laugh er is altijd iets die niet werkt, en

met enigma2 is het er niet op verbeterd. De kwaliteit

van de nieuwe toestellen laat ook veel te wensen over, de 800

bvb wordt gloeiend heet, de opvolger de 500 heeft zelfs

een ingebouwde fan, van groen ontwerp gesproken...

Geplaatst:

wat een onzin, als je de dreambox 1x goed instelt heb je er bij normaal gebruik geen omkijken meer naar, de software (e2) is zeer stabiel, en daarom ook prima bruikbaar voor de normale gebruiker, alleen moet je niet gaan zitten rommelen in het menu als je niet weet wat je doet. Het is dus een prima keus!

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Geplaatst:

het moeilijkste is blijkbaar na twee antwoorden een eenduidig antwoord.

:Dwhistle

je hebt heel mooie howtodo's

je hebt een wiki pagina voor dm8000

je hebt heel veel hulp in dit forum

soms is een nieuw wasmachine lastiger dan de linux receiver.

zelfs ik kan het.

ciao

Good Morning Heartache

Laura Fygi, Toots Thielemans

Geplaatst:

Volledig mee eens.

Ik was er ook niet gerust in (zie mijn postings zo rond voorbije kerst) maar veruit mijn beste koop van de laatste jaren.

Absolute aanrader die 8000 zelfs voor leken.

Niet moeilijker te bedienen dan eender welke receiver bij een normaal gebruik.

mvg

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Geplaatst:

@marleentje : indien je enkel een dubbele HD sat tuner wilt zou er ook voor kunnen gekozen worden om de VU+ DUO aan te schaffen(je kan hier in het eigen sub forum voor terecht indien je vragen daarover hebt).

Veel mensen zijn daar heel tevreden over (werkt op ongeveer zelfde software als DM) en de prijs is ong. de helft van de DM8000.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst:

Marleentje,

aller eerst welkom hier.

Gewoon kopen het is echt een prachtig aparaat.

Heb er spijt van dat ik hem niet eerder heb gekocht!

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Geplaatst:
Origineel bericht van: wolverine
@marleentje : indien je enkel een dubbele HD sat tuner wilt zou er ook voor kunnen gekozen worden om de VU+ DUO aan te schaffen(je kan hier in het eigen sub forum voor terecht indien je vragen daarover hebt).
Veel mensen zijn daar heel tevreden over (werkt op ongeveer zelfde software als DM) en de prijs is ong. de helft van de DM8000.

oei oei, die wordt geteerd en gevederd
hoe kun je nu een S U V en een Landrover vergelijken.
:D

Good Morning Heartache

Geplaatst:

de vraag is of marleentje een landrover nodig heeft of een gewone SUV al voldoet en dat zie je natuurlijk in de prijs :>

Is interessant om iemand die er niet zoveel van kent ook een iets minder prijselijke aan te prijzen.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst:
Origineel bericht van: wolverine
de vraag is of marleentje een landrover nodig heeft of een gewone SUV al voldoet

Dat is niet haar vraag, haar vraag ging over de DM8000.

Maar om daar een antwoord op te geven ... gewoon kopen.
Ik heb hem ook, image naar keuze er op, cccam er op, CD kaart er in en kijken maar.
Zelfs mijn vrouw (zeer a-technisch) kan er mee overweg.

Regards,

SnijdeA.

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Geplaatst:
Origineel bericht van: SnijdeA

kan je vrouw het ook zonder jou "in verband met het alternatief inrichten overweg" dat zou men moeten kunnen bevestigen.

ik denk absoluut JA

dus na eerdere niet echt >to the point< reacties (waarom mijn eigen reacties ook zo tot stand kwamen) kun je echt wel stellen dat er een heel gewaagde receiver aan je TV hangt.

als ik het geld had en de vrouw die het bedienen moet
of zelfs
als mijn vrouw het geld had en ik het moet bedienen
zou ik nooit neen zeggen tegen een dm8000 :D

Good Morning Heartache

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
Origineel bericht van: SnijdeA

kan je vrouw het ook zonder jou "in verband met het alternatief inrichten overweg" dat zou men moeten kunnen bevestigen.

ik denk absoluut JA

Ik begrijp helemaal niets van wat je hier typt.
Mocht je bedoelen "kan je vrouw hem zonder jou installeren", dan is het antwoord in mijn geval Nee, maar dat geldt voor alle andere boxen ook.

Regards,

SnijdeA.

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

Geplaatst:

sorry misschien was ik iets te telegramstijl.... aan het reageren.

maar juist dat bedoelde ik

kan je ega / partner / kind het dm8000 of een andere receiver gebaseerd op enigma zelf uit de doos zodanig inrichten en configureren dat je die CDS kaart kunt gebruiken en kunt opnemen

aha! dus je zult hetgeen marleentje OOK vraagt even je inwerk periode en leerfase nodig hebben.

bedienen kan elk kind dat ding.

ciao

Good Morning Heartache

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
sorry misschien was ik iets te telegramstijl.... aan het reageren.
maar juist dat bedoelde ik

kan je ega / partner / kind het dm8000 of een andere receiver gebaseerd op enigma zelf uit de doos zodanig inrichten en configureren dat je die CDS kaart kunt gebruiken en kunt opnemen

aha! dus je zult hetgeen marleentje OOK vraagt even je inwerk periode en leerfase nodig hebben.

bedienen kan elk kind dat ding.
ciao

Klopt wel, maar ik heb ook een Vantage 8000 gehad en die had zij ook niet klaar kunnen zetten, kaartje er in en scannen e.d.
Sommige mensen weten niet hoe die dingen werken, sja.

Regards,

SnijdeA.

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.