Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

daarom vergeleek ik het eerder ook met een nieuwe wasmachine

en dus, lezen van gebruiksaanwijzing is niet genoeg

daar deze aanwijzingen niet voldoende helderheid en inzicht geven

dm8000 of AEG wastronix

ciao

Good Morning Heartache

Laura Fygi, Toots Thielemans

• Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: lucdec2
Met een dreambox in huis heb je gewoon geen tijd meer
om TV te kijken laugh er is altijd iets die niet werkt, en
met enigma2 is het er niet op verbeterd.

Hier ben ik het niet mee eens. Onze Dreambox staat er nu een half jaar. Na de eerste flash direkt na aankoop en nog een flash bij de aankoop van een eSata schijf heb ik verder niets meer aan de ontvanger gedaan op een paar plugins na. Ik haal dus geen updates van de image zelf op, want draaien is draaien. Verder lekker vanaf blijven en genieten wat je hebt staan.
Geplaatst:
Origineel bericht van: SnijdeA

Zelfs mijn vrouw (zeer a-technisch) kan er mee overweg.

Hier kan zelfs een kind van 8 jaar zonder enig technisch inzicht met drie vingers in de neus een Dreambox bedienen wink
Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
Origineel bericht van: wolverine
@marleentje : indien je enkel een dubbele HD sat tuner wilt zou er ook voor kunnen gekozen worden om de VU+ DUO aan te schaffen(je kan hier in het eigen sub forum voor terecht indien je vragen daarover hebt).
Veel mensen zijn daar heel tevreden over (werkt op ongeveer zelfde software als DM) en de prijs is ong. de helft van de DM8000.

oei oei, die wordt geteerd en gevederd
hoe kun je nu een S U V en een Landrover vergelijken.
:D

wink

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Geplaatst:

Mijn vrouw is compleet a-technisch (maar wel lief :D) en zelfs zij kan de Dreambox uitstekend bedienen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

Mijn vrouw (ook lief) kan zelfs een Enigma2 (VU+) - een Enigma1 (7000) - een Venton HD200 en nog tal van ontvangers bedienen. Kwestie van gewoon datgene uitleggen wat ze nodig heeft. Zo is het met alle mensen die bang zijn voor een Dreambox (zeker als ze horen dat daar Linux inzit - "daar ken ik niks van"). Je moet gewoon niet meer weten als datgene waar je interesse in hebt. Laat de ontvanger eventueel door je dealer goed voorzien van een stabiele image met CCcam, een fastscan kanalenlijst / of Henksat lijstje en je kunt jaren plezier hebben zonder veel sleutelen. Wil je meer, moet je ook zelf meer kennis vergaren en als je de interesse hebt lukt je dat ook nog wel. Kennis vergaren is rechtevenredig met de interesse om die kennis te vergaren.

M_Z

Geplaatst:

Ik sta perplex van de vele positieve reacties, ik zal dus de eerste reactie maar best negeren, die deed me eventjes schrikken.

Of ik wel een Rolls Roys nodig heb ? Dus een VU+ DUO ipv een Dream 8000 ? Wel ik zou er ook zeker wel een dvb-t tuner in willen en het klinkt verleidelijk om er direct ook een dvd-schrujver in te steken en dan kun je enkel een 8000 nemen dacht ik?

Ik zelf ben een technische dame, heb vakschool gedaan en daardoor m'n schotel helemaal zelf gemonteerd en afgeregeld (90cm 4x twin lnb) m'n vriend mocht enkel helpen vasthouden... (hi hi)

Ik nam m'n besluit om even te polsen bij sat4all omdat hij mateloos kan zagen als er een opname mislukt, of een beeld begint te freezen of de box wel 10 keer op een avond heropstart. Ja je zou voor minder hé.... hij zelf is compleet a-technisch... en begin dan maar te explikeren hé.

Ondertussen heb ik al heel wat zitten snuisteren op heel wat sites en op de vraag neem ik Enigma of PLi zullen de meningen wel verdeeld zijn dacht ik, wat is 't verschil eigenlijk ? Andere programmeurs ? Staat er dan geen van de twee op een nieuw toestel ? Ik lees ook een en ander over CCcam, hoe gaat dat is zijn werk ? Je ziet ik moet nog heel veel rondneuzen om alles te begrijpen..... en pas dan zal ik tot aankoop beslissen, ik wil geen derde keer fout kopen.

Alvast een heel dikke merci aan iedereen die m'n oproep beantwoord heeft.

Marleen

DM 8000 + Formuler F1 88cm schotel 4x quad lnb, 2x UHF-antenne voor dvb-t ontvangst.

Geplaatst:

Enigma en PLI ?

DAT zijn 2 heel verschillende dingen, de oudere boxen draaien op 1 en de nieuwere op nummer 2. Wat betreft CCam, hier kun je kanalen mee bekijken

Ik geef je gewoon het advies; hier veel lezen......

S6

Ronaldsl

Geplaatst:

enigma is de moteur

PLi is de carosserie die er rond zit

en daar hebt ge keuze uit diverse smaken, de ene al wat gebruiksvriendelijker dan de andere. Gemini en PLi zijn de 2 meest gebruikte.

heb zelf een 8000 met PLi erop - zou niks anders meer willen dus waar wacht ge op (ha ja, zijn ze al leverbaar ? heb zelf 4 maand moeten wachten nadat ik hem besteld had, was verleden zomer).

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:
Origineel bericht van: marleentje
Ondertussen heb ik al heel wat zitten snuisteren op heel wat sites en op de vraag neem ik Enigma of PLi zullen de meningen wel verdeeld zijn dacht ik, wat is 't verschil eigenlijk ? Andere programmeurs ? Staat er dan geen van de twee op een nieuw toestel ? Ik lees ook een en ander over CCcam, hoe gaat dat is zijn werk ? Je ziet ik moet nog heel veel rondneuzen om alles te begrijpen..... en pas dan zal ik tot aankoop beslissen, ik wil geen derde keer fout kopen.
Alvast een heel dikke merci aan iedereen die m'n oproep beantwoord heeft.
Marleen

Er zijn vele images, Pli (OpenPli), Gemini2, OoZooN en nog veel meer. De 3 genoemde vind ik de handigste en simpelste om te installeren.
Ik zou es kijken naar OoZooN.
Maar inderdaad, achter elke image zitten andere programmeurs.

Enigma2 is de basis voor al die images, dat draait op de 8000, dat kun je niet kiezen.

Om je Canal Digitaal kaart aan de praat te krijgen in de interne kaartlezer, moet je software installeren, dat is de ccCam, bij de ene image kun je die vanuit het menu installeren (OpenPli) en bij de andere moet je hem los downloaden en op de commandline installeren (OoZooN).

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Regards,

SnijdeA.

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Geplaatst:

De nieuwe gebruikers van de dm8000pvr HD receiver maken meestal de belangrijkste beginnersfout:

dat ze alles in een keer willen doen, omdat deze receiver ook zo veel kan, moet ook alles de eerste keer werken.

dat is teveel van het goede; Begin met de belangrijkste 4

1)

je hebt een of 't image > dus leren we eerst dat erop te zetten

2)

je hebt de satelliet posities > afhankelijk van je schotel moet dat ingesteld worden

3)

je hebt het netwerk > dus moeten we die aankoppelen en verbinden met thuisnetwerk

4)

je hebt die beroemde softcam, die een kaartje kan lezen > dus leren we als die erop te zetten

aangenomen dat je sowieso de juiste stekkers en aansluitingen naar TV en/of av-receiver weet te monteren.

daarna kun je ook nog allerlei andere zaken koppelen en aansluiten

en daarna begin je eens met "customizing" van de On Screen Display middels (zelfgekozen) skin alsook extra applicaties.

die extra applicaties zijn zo uitgebreid dat het een hoofdstuk apart is ALSOOK of je die nodig hebt.

al de mega opties om diverse multimedia toepassingen te kunnen gebruiken zou ik voor de beginner even achterwege laten.

Afspelen van DVD's - iso's - mp3's - iTunes - MKV's

Kleurrijke applicaties, zoals filmcovers ophalen of mediatheek bestanden afspelen van het internet lijkt me de laatste stap.

aan de eerste 4 heb je genoeg

want het leren kennen van de overige zal je TV-kijk plezier daarmee niet in de weg staan

een tip; als je met dvd-speler en dvb-c tuner wilt gaan gebruiken, laat die door de winkel reeds monteren, dan heb je er ook garantie over.

als je die structuur aanhoudt heb je al heel wat interessante thema's te pakken

ciao

Good Morning Heartache

Laura Fygi, Toots Thielemans

Geplaatst:
Origineel bericht van: marleentje
Ik sta perplex van de vele positieve reacties, ik zal dus de eerste reactie maar best negeren, die deed me eventjes schrikken.
Of ik wel een Rolls Roys nodig heb ? Dus een VU+ DUO ipv een Dream 8000 ? Wel ik zou er ook zeker wel een dvb-t tuner in willen en het klinkt verleidelijk om er direct ook een dvd-schrujver in te steken en dan kun je enkel een 8000 nemen dacht ik?

Idd dan valt momenteel de VU+ DUO af.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst:

THXS aan iedereen, nogmaals !

Ik kan me terugvinden in 4 puntjes van Tonskidutch,niet lopen voor je kan gaan en later genieten van de verdere mogelijkheden, en dan steeds nieuwsgierig uitkijken naar de nieuwe opties die er staan aan te komen.

Ik heb al gezien waar je de laatse openPLI-image kunt ophalen.

Eigenaardig er staat: "OpenPLi-unstable-dm8000-20100910.zip "

je zou denken: unstable....?? Hier gaan we dan !

Je plaatst die dus op een usb-stick en ergens in een menu vindt je de optie om die nieuwe image in te laden en dan in een nieuw menu van de nieuwe image de cc-cam installeren.

Begin ik het te verstaan?

Volgende maand koop ik hem. (denk ik)

Marleen

DM 8000 + Formuler F1 88cm schotel 4x quad lnb, 2x UHF-antenne voor dvb-t ontvangst.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.