Ga naar inhoud

Boot niet, rode en groene led blijven branden

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo iedereen,

Onlangs wilde ik mijn 600PVR updaten, zoals ik dat al vaker had gedaan via netwerk (eerst telnet commands geven, en dan via de webinterface flashen). Dit had ik al vaker succesvol gedaan, maar deze keer niet helaas.

Goed, pech kan gebeuren, dus ik heb een null modem kabel gekocht en geprobeerd de dreambox via DreamUp te flashen. Dat lijkt ook gewoon te lukken:

11:53:04 box type: DM600PVR

11:53:39 Calculating checksum...

11:53:40 Uploading file to box...

12:19:42 box is flashing from its memory...

12:20:32 OK, flash-copy succeeded

Maar toch start na de flash de dreambox nogsteeds niet op, en blijven de groene en rode led branden. Heb het flashen al een keer over gedaan, maar geen verschil.

Heeft iemand raad?

Ik gebruik trouwens een usb -> serial adapter (Sitecom CN-028) onder windows xp. Zal het daar misschien aan liggen? Als de adapter niet goed werkt lijkt me dat het flashen ook niet moet lukken..of heb ik dat mis?

Geplaatst:

Dat niet booten komt waarschijnlijk door een kapotte of enigzins beschadigde bootloader.

Het zou zo moeten zijn dat bij een verse update de box weer moet gaan booten. Maar het kan ook dat je een clone hebt die een nieuwe bootloader gewoonweg niet slikt.

Ik zou daarom even een wat oudere image proberen te flashen om te kijken of die dan wel boot. Met je kabel en je dreamup methode is niets mis, anders flasht hij gewoonweg niet.

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Geplaatst:

Valt de bootloader op een of andere manier te controleren/herstellen?

Ik heb de box destijds gekocht als een originele, zou het wel kwalijk vinden als het nu een clone blijkt te zijn.

Ik ga nu even proberen een wat oudere versie te flashen.

Geplaatst:

Ik wilde Gemini op de box zetten, en toen ik hem kocht stond PLI erop.

Na het flashen met Gemini startte hij dus niet meer op...nu ik PLI weer heb teruggezet echter wel! Heb ik dan toch een kloon?

Geplaatst:

Dat zou erg jammer zijn...ik heb destijds deze box en een 500 samen gekocht van marktplaats waar expliciet bij stond ***GEEN CLONE*** Origineel...ging er toen vanuit dat dat ook echt zo was...waren ook niet bepaald clone-prijzen.

Ik had al een 600 gekocht bij een winkel die me betrouwbaar lijkt,

dus die lijkt me 100% zeker origineel.

Aan het uiterlijk van de boxen zie ik ook geen verschillen.

Kan er nog iets anders aan de hand zijn?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen