Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een vriend zijn PC kan geen automatische updates ontvangen, desondanks aangevinkt.

Spybot S&D doet ook geen updates.

Kan er iets verkeerd zijn met de instellingen van Explorer of opera? Cookies van server zijn toegestaan en beveiliging op normal.

Geplaatst:

XPsp2?

tja dat wordt niet meer ondersteund...dacht ik

Geplaatst:

Uit de Sat4all.com Windows Database;

Citaat:
Het is toch mogelijk om updates te krijgen als je nog steeds onder Servicepack 2 draait.

Ga naar Start en type daar onder uitvoeren in "Regedit" gevolgd door <ENTER>

Zoek de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Windows

Edit daar het DWORD CSDVERSION van 200 naar 300.

Windows XP kan nu gewoon weer updates binnenkrijgen na de PC te hebben geherstart.

Het is beter om Servicepack 3 te installeren, maar het is bekend dat een Servicepack ook

wel eens voor de nodige problemen kan zorgen na installatie.

Het is onder XP Servicepack 2 wel raadzaam om na het herstarten een Security Update uit

te voeren, betreffende een lek in SP2.

Deze is te vinden op de website van Microsoft en heet KB2286198

Opgelost ? wink

Geplaatst:

van de site van MS:

Ondersteuning voor Windows XP met Service Pack 2 (SP2) loopt af op 13 juli 2010. Als u Windows XP SP2 uitvoert nadat de ondersteuning is afgelopen, krijgt u geen beveiligingsupdates voor Windows. Als u uw Windows XP-computer up-to-date wilt houden, downloadt u nu Service Pack 3 via Windows update.

KLIK!

Geplaatst:

Bedankt dit is al gelukt!

Nu ben ik met Hijackthis de PC aan het "opkuisen" en vind dit:...

- 010 unknown file in winsock LSP c:\windows\system32\nvappfilter.dll

en dat 4x na elkaar, maar krijg dit er niet uit met Hijackthis, evenals:

- 023 service Sygate Personal firewall (smcservice) unknown owner c:\firewall\smc.exe (file missing)

Kom tegen dat als ik de pc afschakel ie blijft zoeken naar een file die ie niet kan vinden...

Vandaar dat ik de startup even met Hijack bekeek...

Ik heb die nvappfilter.dll gewijzigd in testnvappfilter.dll, en nu vraagt ie 'm maar één keer en meldt:

* 010 BrokenInternetaccess because of LSP provider c:\windows\system32\nvappfilter.dll missing...

Wat doet die file en waarom vraagt ie ernaar?

Ondertss al ondervonden dat ie niet meer "surft" dus naamsverandering is al gewijzigd en terug 4x - 010 unknown file in winsock LSP c:\windows\system32\nvappfilter.dll

Hoe komt ie d'r aan, want die file is er en werkt???

Geplaatst:

Zojuist de PC afgeschakeld en ie melde 77updates binnen te halen!

Een der eerste was IE-8.0 ipv6.0... Ik koos voor opslaan...

Dan melde ie dat ik om IE8.0 te kunnen installeren upd KB932823 nodig had.

Ik haal die ook binnen en wil starten, dan stopt ie omdat de update en geinstalleerde versie niet dezelfde taal hebben...

Here we hang!

Ik vermoed dat eerst IE8.0 en daarna de beveiligingsupdates komen?

Geplaatst:

De fouten die je aangeeft zijn allemaal netwerkfouten.

Draai eens Ccleaner om die register eens te repareren en ook de overbodige handel eraf te halen.

En inderdaad, de veiligheidsupdate is een patch op IE8 dus zal zeker eerst geinstalleerd moeten worden.

Zou persoonlijk even terug gaan naar een moment voordat je belangrijke software installeerde of hardware hebt aangepast/toegevoegd (bv een maand terug) en dan systeemherstel draaien.

Spul direct op je modem aansluiten, die sleuteltip 200/300 uitvoeren. IE8 installeren en dan naar updates laten zoeken en niet zelf gaan kiezen. Dat vraagt om problemen. De veiligheidslek die ik eerder aangaf is er voor iedere taal beschikbaar en timmert een probleempje dicht die wat ellende veroorzaakt.

Geplaatst:

Woops volgend probleem:

Ik wil IE8 als eerste update installeren.

PC heeft KB932823 nodig!

Ik laad die op, en blijkt dat het een NLtalige versie moet zijn...

De NLtalige versie na veel zoeken gevonden, laad die up en probeer die te installeren.

Melding: ""Setup heeft ontdekt dat de versie van het geinstalleerde servicepack nieuwer is dan de update die U wilt toepassen: U hoeft deze update niet te installeren.""

Terwijl IE8 er om vraagt... dus een gordiaanse knoop op Gates wijze... crazymad

Ondertss eens gekeken welke versie XP en ie zegt al W-XP 2002 SP3 bij systeeminformatie???

Geplaatst:

Die sleuteltip even terugzetten, KB update uitvoeren, IE8 installeren en dan de sleuteltip weer uitvoeren.

Geplaatst:

Met sleuteltip bedoelt U die 200/300?

Kwestie dat we de neuzen in dezelfde richting zetten!

Dan zal ie op SP2 staan?

Dan de KB update en dan sleutel terug op 300 en dan IE8 upd?

Maar ik krijg een ander probleem in het ook:

Zijn HDDpartitie:

C-drive 10Gb nog 12Mb vrij! en al compressed!

D-partitie 5Gb niet gebruikt

E-partitie 100Gb 20Gb gebruikt vr progs

F-partitie 100Gb voor data

Kan de D-partitie niet verschoven worden naar 1Gb en die 4Gb recup bij de C gevoegd worden?

Geplaatst:
Origineel bericht van: Jan Ambers
Met sleuteltip bedoelt U die 200/300?
Kwestie dat we de neuzen in dezelfde richting zetten!
Dan zal ie op SP2 staan?
Dan de KB update en dan sleutel terug op 300 en dan IE8 upd?

Maar ik krijg een ander probleem in het ook:
Zijn HDDpartitie:
C-drive 10Gb nog 12Mb vrij! en al compressed!
D-partitie 5Gb niet gebruikt
E-partitie 100Gb 20Gb gebruikt vr progs
F-partitie 100Gb voor data

Kan de D-partitie niet verschoven worden naar 1Gb en die 4Gb recup bij de C gevoegd worden?

Sleuteltip is inderdaad de 200/300, dus die terugzetten naar 200
Dan de KB update uitvoeren, dan IE8 installeren, dan de sleuteltip weer uitvoeren naar 300

Via configuratiescherm > systeembeheer > computerbeheer > schijfbeheer, kan je gaan rommelen met je schijfindeling, partities, stations(letter)toewijzigingen.

Heb je Ccleaner al gedraaid tbv station C: (in een week een dikke 500 MB aan rommel erop is niets vreemds).
Geplaatst:

IE-8 staat er nu op, na CCleaner heb ik ipv de 80Mb er 365 Mb vrij gemaakt...

Terug wat aangepaste gratis progr gezocht en verwijderd omdat ze toch niet dat van je... waren zijn er nu nog 150Mb vrij, en CCleaner brengt geen soelaas...

Via systeembeheer heb ik nog niet gezien hoe je de partitie kan vergroten of verkleinen?

Geplaatst:

Zijn hoofdzakelijk eventueel benodigede bestanden voor installatie- de-installatie, dus kan verwijderd worden.

Snap niet dat Ccleaner geen rommel weghaalt. Eerst draai je het venster wat als eerste verschijnt (software-tablad laten staan en niks aan doen).

Dan kies je voor registry en laat je naar problemen zoeken en herstellen. (gewoon 100% kans dat ie iets vindt, is bij mij ook met een systeem zonderproblemen. Meestal is het een snelkoppeling of niet herkenbare extensie).

Via Windows XP hoef je niet te "grutten" om je harddisk ta managen. Gebruik het tooltje op http://www.easeus-download.com/download/epm.zip

Is gratis en draait op alle Windows platforms vanaf XP t/m Windows7.

Wijst helemaal voor zich en je kan bijna geen fouten maken, door de ingebouwde bescherming van de root (Windows startup , Windows dir's etc)

Geplaatst:

Van die side had ik al Partition Manager 6.x gehaald en dan met wat schuifwerk de partitie op 14Gb gebracgt, en nu zijn er 3.4 over...

Systeem draait vlot nu.

Ook Ccleaner doet het, maar er moet toch nog overbodige rommel in windows zitten.

Voor ik een aantal audioprogs erin stopte om ze te testen, had ik 345Mb vrij, en dat liet me toe om IE8 erop te zetten, dan die audioprogs erop en dan eraf en terug Ccleaner, en ik had maar 80Mb vrij en geleidelijk aan minder na diverse updates, en zo voelde ik me in da zak...

Die HDD is zo opgebouwd dat ingeval v e crash de Cdrive alleen windows bevat en dus rap zonder grote schade te herformateren/installeren is.

Maar geleidelijk aan door met die PC te werken had ik maar 5mb meer vrij wat ik ccleaner ook wijsmaakte...

Oh ja ik had de compressie van de Cdrive ongedaan gemaakt en daardoor maar 5Mb meer vrij...

Dan Partion Magic erop los en die deed de job.

Nu heb ik nog dat bij elke opstart Win een genuine Adv test wil uitvoeren, en die melding moet er nog uit en dan is systeem weer "funktionsfähig"!

Toch bedankt vr de hulp en het geduld!

En ik heb weer wat bijgeleerd...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen