Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Opnemen op 23,5 en 19,2 kijken of vice versa


edwin40

Aanbevolen berichten

Een vraag ik kom er niet helemaal uit.

Ik heb een CD LNB zo,n duo lnb (twin) echter ik heb maar 1 Rebox 9000HD en er gaat ook maar 1 coax naar beneden.(andere uitgang LNB) afgesloten met vulcaniserende tape ivm water.

Ik heb op de achterzijde van de box het doorlus kabeltje aangesloten.

En in de menu heb ik hem bij schotel instellingen op DOORLUS staan.

Als ik nu een HD zender kijk (23,5) en ik wil BV animal planet (19,2) opnemen, dat gaat niet want dan schakeld hij over naar de op te nemen zender.

 

Als ik iets fout doe is het dan mogelijk dat iemand de menu instellingen hier post en moet dat doorlus kabeltje eraan of eraf?

 

De reden waarom ik dit vraag is, ik heb namelijk ook al geprobeert om in het menu T1 en T2 seperaat te gebruiken dan neemt hij wel op zonder dat hij overschakeld naar de op te nemen zender, echter als ik dan de opname wil bekijken zegt die gelijk stop weergave?

 

Moet je ook de tuner aangeven van welke je opneemt ,dus bij timer mannager?? of kan die auto staan

 

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik was eens even aan het kijken en het volgende vond ik.

 

Doorlusmogelijkehid (Loop Through): Kies‘Loop Through’, indien u LNB OUT_1 en LNB IN_2 met

elkaar heeft verbonden. Deze manier van aansluiten heeft wel een aantal beperkingen voor het

tegelijkertijd opnemen en bekijken van zenders. Op deze manier heeft u maar een LNB nodig voor

beide tuners. Deze methode heeft als beperking dat indien een zender wordt opgenomen er

tegelijkertijd alleen maar beperkt naar een andere zender kan worden gekeken. De tweede zender

moet dan in de zelfde Transponder zitten.

 

Ik ga eens verder kijken

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arsat
Als je twee satellieten wilt zien danwel opnemen, moet je een twin LNB met 2 kabels hebben.


Dan heb ik een nieuw raadsel ! Ik kijk RTL4 HD op 23.5 en wil gelijktijdig Veronica HD op 23.5 opnemen en dat doet ie dus niet op de een of andere manier. Iemand een idee ??
Link naar reactie
Delen op andere sites

Richyk,

 

Of datgene wat jij wilt ontvangen / opnemen ook daadwerkelijk kan is afhankelijk van jouw gebruikte configuratie.

Dus om het raadsel op te lossen zou jij ons in elk geval moeten vertellen hoe jouw configuratie eruit ziet.

 

Welke LNB(s)?

Één of 2 kabels vanuit de LNB of DiSEqC switch?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heeft je ontvanger geen kontakt meer met de USB of de harddrive waar je mee opneemt. Dat heb ik konstant en voordat ik ga opnemen moet ik altijd eerst even de NAS wakker maken en dan doet ie het weer.

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Richyk,

Of datgene wat jij wilt ontvangen / opnemen ook daadwerkelijk kan is afhankelijk van jouw gebruikte configuratie.
Dus om het raadsel op te lossen zou jij ons in elk geval moeten vertellen hoe jouw configuratie eruit ziet.

Welke LNB(s)?
Één of 2 kabels vanuit de LNB of DiSEqC switch?


Zit wat in ja wink Ik gebruik de simpele opstelling: Visiosat met drie enkele LNB's, kabel naar de Rebox en de "doorlus" optie.

Maar het is inderdaad het transponderverhaal denk ik. Ik kijk HD en nagenoeg alle zenders zitten dus op 23.5, alleen de 1 horizontaal en de ander weer verticaal, dus daar gaat het mis.

Heb nu dus alles opnieuw gescand op SD en nu werkt het wel, maar is natuurlijk niet wat ik wil ! Oplossing is dan twinlnb met extra kabel toch ??
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: evloe
Die zitten op verschillende transponders.

Gr,
E.v.Loenen


Dat maakt niet uit, mits de polarisatie maar hetzelfde is.

Ik heb ook maar 1 kabel naar binnen en de tuner op doorlussen staan. Ik kan evengoed 2 zenders tegelijkertijd opnemen en dan ook nog naar een derde kijken.

Mits ze wel op dezelfde satellietpositie zitten en alle 3 verticaal, of alle 3 horizontaal gepolariseerd zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: richyk
Origineel bericht van: arsat
Als je twee satellieten wilt zien danwel opnemen, moet je een twin LNB met 2 kabels hebben.


Dan heb ik een nieuw raadsel ! Ik kijk RTL4 HD op 23.5 en wil gelijktijdig Veronica HD op 23.5 opnemen en dat doet ie dus niet op de een of andere manier. Iemand een idee ??


RTL4HD is Verticaal en de VeronicaHD is Horizontaal. Daarom gaat het niet in jouw situatie.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...