Ga naar inhoud


welke (voordelige) smartcard is geschikt om Ned 1,2,3 te ontvangen ?


willys

Aanbevolen berichten

Hallo forumleden,

 

Tot een paar jaar geleden had ik een abo op het settop-box pakket van Canal Digitaal, maar omdat dit steeg binnen een paar jaar van 19,95 euro tot 59,95 euro ben ik daarmee gestopt. Nu kan ik beneden alleen nog Ned 1,2,3 (vrij te ontvangen zonder kosten , alleen module en smartcard nodig , die ik toch al had ), ontvangen en opnemen via satelliet .

Omdat ik de oude SD PVR ontvanger boven heb gezet , lijkt het mij makkelijk om ook boven soms via satelliet te kunnen kijken en opnemen van Ned 1,2,3. Soms wil; ik wel twee programma's tegelijk opnemen van de deze zenders.

 

Ik heb nog een Aston Seca V 1.05 module en als ik de CD smartcard van beneden boven in de ontvanger stop , dan kan ik deze zenders bekijken. Makkelijker lijkt het mij dat de kaarten in de modules kunnen blijven ivm eventuele beschadiging , hoe minder gebruiken hoe minder kans op storing.

Welke kaarten zijn hier geschikt voor en wat wordt er zo gemiddeld voor gevraagd ?

 

Misschien is er iemand onder de forumleden die mij kan helpen.

Alvast weer bedankt voor de tips.

 

vr. groeten,

twentonian

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Alleen originele smartcard is daarvoor geschikt.

Ik weet ff niet of je die via een dealer nog los kunt krijgen.

 

Maar ze worden met regelmaat ter overname aangeboden in het te koop forum.

 

Gezien het alleen over ned 1, 2, 3 gaat.

Zou je ook digitenne kunnen overwegen ( mits beschikbaar in je woon gebied)

 

 

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Alventali,

 

Bedankt voor jouw mailtje ; ik heb gisteravond op een tweedehands site gekeken en daar iemand gevonden, die twee van deze "oudere" kaarten nog heeft en ik heb een bod gedaan, dus misschien wordt dat succesvol.

Voor de duidelijkheid ; ik kan Ned. 1,2 en 3 ook normaal ontvangen via de kabel, maar het is mooi de mogelijkheid te hebben ook boven deze zenders via de satelliet te kunnen ontvangen ( beter beeld ) en die zenders te kunnen opnemen indien nodig ( wanneer ook beneden een programma via de satelliet wordt opgenomen. Dus digitenne heb ik niet nodig, maar misschien heb je mij niet helemaal begrepen.

 

vr. gr.

twentonian

 

P.S

Het was gisteravond prachtig om Twentefan te zijn !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo alle forumleden,

 

Gisteren heb ik deze smartcards ontvangen van iemand op een veilingsite. Ik heb geprobeerd om deze kaarten te heractiveren . wat volgens de site van Cd wel moest kunnen lukken , want de kaarten die daarvoor geschikt waren stonden afgebeeld op de site en deze kaarten voldeden daaraan.

Echter krijg ik volgende mededeling van CD : " U heeft het afgelopen uur reeds een activatiesignaal aangevraagd ". Dan volgt er nog wat meer maar dat is niet relevant hier.

 

Dit klopt ook wel want beneden heb ik in de ontvanger ook een CD smartcard en die wordt natuurlijk regelmatig geactiveerd zodat ik geheel gratis ( hoe bestaat het bij CD, wat aardig!) naar Ned. 1,2 en 3 kan blijven kijken. Zelf was ik in de veronderstelling dat het voor Ned. 1,2 en 3 niet uitmaakt hoeveel kaarten en ontvangers er in huis staan om deze 3 zenders gratis te kunnen ontvangen , maar kennelijk maakt het wel uit en staat CD maar een smartcard per woonadres of e-mailadres toe ?

 

Graag zou ik willen weten of dat inderdaad zo is en gaat het dan per woonadres of e-mailadres ?

Wat zijn de mogelijkheden om deze kaarten toch te heractiveren ? Iemand vinden met een ander (e-mail)adres en geschikte ontvanger of moet ik mijn ontvanger eventueel naar dat adres brengen (indien hij niet zo'n geschikte ontvanger heeft) of moet dat sowieso (denk ik niet) ?

 

Wie heeft de goede antwoorden op deze vragen ?

 

Graag hoor ik iets van jullie ?

 

vr. groeten,

twentonian

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even bij Canaal Digitaal op de site kijken, 2e of 3e kaart activeren.

waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: willys


Gisteren heb ik deze smartcards ontvangen van iemand op een veilingsite.



Als het seca2 kaarten zijn en degene die ze verkocht heeft die heeft nu seca3 kaarten worden de oude kaarten gedeactiveerd en kun je ze alleen nog als ruiten krabber gebruiken.

Je weet zeker dat het geldige kaarten zijn??
Zo ja kun je ze op je naam zetten en CDS bellen of waren ze toevallig erg goedkoop? cool
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Aart 44,

 

Bedankt voor jouw reactie ; zoals ik al schreef staan deze kaarten met foto op de site van CanalDigitaal als kaarten die opgewaardeerd kunnen worden.

Zelf heb ik beneden zo'n zelfde kaart als een van de twee die ik heb gekregen en die functioneert boven en beneden .

 

De vraag blijft voor mij dus nog even of je per e-mail(adres) maar een kaart mag hebben voor de gratis zenders Ned 1, 2 en 3 of dat dat niet uitmaakt.

 

vr. groeten,

twentonian

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: willys


De vraag blijft voor mij dus nog even of je per e-mail(adres) maar een kaart mag hebben voor de gratis zenders Ned 1, 2 en 3 of dat dat niet uitmaakt.

vr. groeten,
twentonian


En de vraag blijft is de kaart uitgezet zo ja kun je er niets meer mee.
Je mag dacht ik 8 of 9 kaarten hebben. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard gelijk getest heb hier twee oude kaarten en helaas geen beeld op de SD kanalen NL1-3.

Kan ook niet er staat op alle twee de kaarten hetzelfde,

Provider SECA ID o start data1990-01-01End data 1990-01-01

 

En dan staat er nog een rijtje met Operater en Canaldigitaal maar alles met dezelfde datum van 1990.

 

Deze kaarten bij mij zijn uitgezet en daar kun je niets meer mee.

Als de topicstarter dezelfde kaarten met dezelfde einddatum heeft is het helaas. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Abrahamsat en Aart 44,

 

Bedankt voor jullie reacties ; ik kan helemaal niets lezen via de ontvanger op het beeldscherm. Beneden heb ik een CD-module in de Technisat en boven heb ik een Aston-Seca module in een andere Technisat . De originele smartcard van CD, die ik beneden gebruik doet het boven wel (beneden ook natuurlijk)en kan ik lezen dat hij tot 31102010 in gebruik is.

Ik heb dus alleen kaartnummers, maar daar valt toch niet aan af te lezen of ze nog geldig zijn ? Volgens de website van CD zijn deze kaarten in principe geschikt om te heractiveren. Moet ik gewoon dan maar CD bellen hierover. Volgens jullie allebei mogen er meer kaarten per adres zijn ?

Maakt het nog iets uit of je de kaart stopt in een "gewone" ontvanger of zo'n Seca type goedgekeurd door CD ? Misschien kun je in die ontvangers wel wat aflezen ?

 

Abrahamsat, ik lees dat je in "mijn" Enschede woont. Is het een idee dat ik met mijn kaarten bij jou langs kom om te kijken of er bij jou wat te lezen valt ? In dat geval kan ik je mijn e-mail-adres geven (of kun je dat hier op deze site vinden ?) en kunnen wij wat afspreken .

 

vriendelijke groeten,

twentonian

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Abrahamsat,

 

Ik lees dat je mij een PM hebt gestuurd , maar ik zie onder mijn PM niet jouw bericht . Ik weet niet of dat nog moet komen of dat er iets mis is in mijn instellingen anders kun je mij misschien een mailtje sturen op mijn e-mailadres.

 

vr, groeten,

Willy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...