Gast Geplaatst: 2 augustus 2002 Geplaatst: 2 augustus 2002 Graag wil ik het volgende vragen, ik ben aan het nadenken over de aankoop van een schotel installatie, vooral welke ontvanger ik het beste kan kopen ben ik nog niet uit. Kan ik mijn keuze laten vallen op een philips of andere channel plus ontvanger ?. Of moet ik toch denken aan b.v. een strong 4355 ontvanger, of heeft iemand anders een goede suggestie ? Wie helpt mij een beetje op weg om een voor de toekomst een goede keuze te maken. Dank u
marcelitalia Geplaatst: 2 augustus 2002 Geplaatst: 2 augustus 2002 welke zenders wil je zien en welke regio woon je misschien kun je by my een voorbeeld opstelling zien
prutsie Geplaatst: 2 augustus 2002 Geplaatst: 2 augustus 2002 Hoi Daniel, Het ligt er helemaal aan wat je wilt. Als je gewoon de nederlandse zenders wilt zien, eventueel uitgebreid met discovery, animal planet, en nog wat geneuzel, of canaal plus dan kan je het beste een canaal plus decoder aanschaffen. welk merk doet dan niet zoveel terzake. wil je meer, en vooral baas zijn over je eigen beeldbuis dan moet je zeer zeker geen canaal plus decoder met alle door canaal plus ingebouwde beperkingen aanschaffen maar een ontvanger met CI. dit zijn adapters waarin je een decodermodule naar keuze kan steken. deze ontvangers zijn niet canaal plus goedgekeurd, en hebben als grote voordeel dat je baas bent op eigen buis, en niet bent overgeleverd aan de willekeur van kanaal plus. er is denk ik genoeg te lezen hier, maar het beste advies wat ik je kan geven is eens langs te gaan bij de satelliet speciaalzaak. niet de locale radio en tv boer "op de hoek" die er als het echt niet anders kan er ook wel een schoteltje bij verkoopt, maar de echte speciaalzaak waar ze je goed kunnen voorlichten over alle mogelijkheden en ook onmogelijkheden die er zijn. er is gewoon zoveel mogelijk dat het ondoenlijk is alle opties hier even neer te schrijven. Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Gast Geplaatst: 2 augustus 2002 Geplaatst: 2 augustus 2002 weten jullie misschien ook sites waar CI ontvangers getest worden ? zodat ik een vergelijking kan maken tussen ontvangers en wat hun mogelijkheden zijn en technische specificaties. Kunnen jullie mij ook vertellen waar ik op moet letten (en wat er beslist op moet zitten) bij de aanschaf van een CI ontvanger (om ev. astra en hotbird te ontvangen). En welke CI ontvanger zouden jullie mij aanraden ? (voor een redelijke prijs)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen