Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kunnen wij niet met z'n allen een lijst<BR>maken met van iedere satelliet de maximale<BR>ontvangst ,per schotel diameter<BR>Handig om je draaibare systeem nog beter af te stellen<BR> rolleyes.gif" border="0

Geplaatst:

Lijkt me goed plan, ben net zelf bezig met m'n draaibare schotel netter uit te richten om zoveel mogelijk te kunnen pakken.<P>Is er niet al ergens een site met dit soort info? Ik zelf zit met de concrete vraag hoe groot je schotel moet zijn om de "Hungary beam" van Amos 1 goed te kunnen pakken. Ik heb een 88cm Triax met een Alps LNB en krijg bij het zender zoeken alleen Svit TV en OTV door en die kan ik niet goed genoeg pakken om echt te kunnen kijken. Moet ik nog beter proberen af te stellen of is groter de enige oplossing? (of een betere lnb?)

Geplaatst:

Dit gaat niet lukken. Niet alleen de grootte van de schotel is van belang, ook de kwaliteit (merk/type). Daarnaast speelt ook LNB, kabel enz. een rol. Zelfs bij hetzelfde type ontvanger kunnen er behoorlijke verschillen ontstaan op dezelfde configuratie, alleen al omdat de tuners niet allemaal dezelfde gevoeligheid hebben. <P>En dan hebben we het nog niet eens over verschillen door atmosferische omstandigheden...

Geplaatst:

Dat is een onmogelijke opgave. Ontvangst is van zoveel factoren afhankelijk.<P>Wel zijn er tabellen met EIRP waarden bij een bepaalde schotel/lnbf combinatie zodat je, met behulp van de footprint kan bepalen of ontvangst mogelijk moet zijn.<P>@mindset voor jou geldt dat je bij de footprints moet kijken naar ong. 46 dBW.

Geplaatst:

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originally posted by WizZaerd:<BR>@mindset voor jou geldt dat je bij de footprints moet kijken naar ong. 46 dBW.<HR></BLOCKQUOTE><P>Ah, thanks ... Hier kom ik al een stuk verder mee. Ben nog maar maandje bezig en alles, wel leuk om je op iets totaals nieuws te storten. Al veel zelf uitgevogelt en veel (heel veel) op sites gelezen enzo. Van die achteraf stomme dingen dat een schotel uitrichten terwijl je'm op een transponder hebt staan die in de beam de "niet europa" kant op staat zit niet handig is enzo smile.gif" border="0

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.