D.Quijote Geplaatst: 15 september 2010 Geplaatst: 15 september 2010 Na 2 maanden te zijn weggeweest gisteren weer in Spanje aangekomen, Gelijk natuurlijk de PC opgestart ( windows XP home SP3 ) Startte normaal netjes op, gaf wel natuurlijk waarschuwingen van niet up to date zijn. Na alle updates van windows en virusscanner en ook diverse malen opnieuw moeten opstarten was alles als van ouds. Gisteren avond PC op stand-by gezet, vanmorgen kwam hij daar niet uit, ventilatoren liepen wel. Dus maar de uitknop gebruikt, daarna weer gestart maar kreeg harde piepen te horen en verder bleef het scherm zwart. Dus maar weer uitgezet, maar daarna gebeurde er niets meer. Dus PC gaat helemaal niet aan, de kast opengemaakt; schoongemaakt printen aangedrukt etc. Ik zie ook geen bolle elco's. Is dit een voedings probleem of toch iets anders. Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
winwiz Geplaatst: 15 september 2010 Geplaatst: 15 september 2010 Meestal is het een probleem van de voeding, vooral ook omdat hij helemaal niets meer doet. Ik neem aan ook geen piepen, ventilatoren gaan niet draaien enz... Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Alventali Geplaatst: 15 september 2010 Geplaatst: 15 september 2010 Ik heb je ff een bericht via PM gedaan. Met een link wat de veschillende piep tonen per bios inhouden. Staat een aantal banners aan de zijkant van de site dus vandaar via PM. Boven in kun je de verschillende bios selecteren. Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
satencom Geplaatst: 15 september 2010 Geplaatst: 15 september 2010 gebruik je de videokaart op het moederbord of gebruik je een agp kaart of een pci videokaart trek die er is uit Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
D.Quijote Geplaatst: 15 september 2010 Auteur Geplaatst: 15 september 2010 Er zit een videokaart op het moederbord. PC gaat dus niet meer aan, dus geen beebs te horen, en de ventilatoren draaien ook niet. Ik heb gelukkig een complete back-up van 2 maanden geleden gemaakt toen ik naar Nederland ging. In mijn PC zitten 2 aparte harde schijven. De ene is alleen de C-schijf, daarvan heb ik een Acronis back-up. Van mijn documenten; foto;s etc.die op de D-schijf staan heb ik ook een complete kopie. Verder heb ik appart ook nog opgeslagen alle mails, e-mail adressen en internet adressen. Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Tonskidutch Geplaatst: 15 september 2010 Geplaatst: 15 september 2010 misschien was er wel tijdens je afwezigheid een heel heftig onweer met inslag in de buurt van je rieten hut? ciao Second Life Mungo Parker
winwiz Geplaatst: 15 september 2010 Geplaatst: 15 september 2010 Origineel bericht van: D.Quijote Er zit een videokaart op het moederbord. PC gaat dus niet meer aan, dus geen beebs te horen, en de ventilatoren draaien ook niet. Ik heb gelukkig een complete back-up van 2 maanden geleden gemaakt toen ik naar Nederland ging. In mijn PC zitten 2 aparte harde schijven. De ene is alleen de C-schijf, daarvan heb ik een Acronis back-up. Van mijn documenten; foto;s etc.die op de D-schijf staan heb ik ook een complete kopie. Verder heb ik appart ook nog opgeslagen alle mails, e-mail adressen en internet adressen. Salu2, D.Quijote Dit is absoluut je voeding. Voor een paar tientjes heb je een nieuwe Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
D.Quijote Geplaatst: 17 september 2010 Auteur Geplaatst: 17 september 2010 Citaat: Dit is absoluut je voeding. Voor een paar tientjes heb je een nieuwe Ik ben vandaag bij de Nederlandse PC dokter geweest, diverse voedingen geprobeerd, maar het MB is overleden. Alle kaarten verwijderd en geheugen bankjes los gehad, batterij vervangen etc. Helemaal kaal wil af en toe de ventilator gaan draaien, maar zodra je er alles weer op aansluit is de PC weer helemaal dood helaas. Ze zetten daar ook zelf PC's in elkaar, en ze kunnen mij een intel dual core e 7500 aanbieden met 1 terra bite HD en asus MB + natuurlijk ook disk drive etc. met een niet zo'n legale Windows XP prof. met SP3 er op. Dan monteren ze ook nog een van mijn oude harde schijven erbij in. Ik blijf het liefste met XP werken, dus dat lijkt me wel een handige oplossing, oh ja dit alles voor 450 euro wat ik wel redelijk vind. Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Sjattuh Geplaatst: 17 september 2010 Geplaatst: 17 september 2010 Origineel bericht van: D.Quijote Citaat: Dit is absoluut je voeding. Voor een paar tientjes heb je een nieuwe Ik ben vandaag bij de Nederlandse PC dokter geweest, diverse voedingen geprobeerd, maar het MB is overleden. Alle kaarten verwijderd en geheugen bankjes los gehad, batterij vervangen etc. Helemaal kaal wil af en toe de ventilator gaan draaien, maar zodra je er alles weer op aansluit is de PC weer helemaal dood helaas. Ze zetten daar ook zelf PC's in elkaar, en ze kunnen mij een intel dual core e 7500 aanbieden met 1 terra bite HD en asus MB + natuurlijk ook disk drive etc. met een niet zo'n legale Windows XP prof. met SP3 er op. Dan monteren ze ook nog een van mijn oude harde schijven erbij in. Ik blijf het liefste met XP werken, dus dat lijkt me wel een handige oplossing, oh ja dit alles voor 450 euro wat ik wel redelijk vind. Salu2, D.Quijote Waarom niet alleen mobo vevangen??? Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
D.Quijote Geplaatst: 17 september 2010 Auteur Geplaatst: 17 september 2010 Het is een 7 jaar oude Medion PC, dus het mobo zal wel niet meer leverbaar zijn. Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Frans B Geplaatst: 20 september 2010 Geplaatst: 20 september 2010 Als het een normale P4 is, kan je voor rond de 50 euros een asrock mboardje erin zetten. Zo heb ik al vaak mensen geholpen. System Administrator (niet van deze site)
satencom Geplaatst: 20 september 2010 Geplaatst: 20 september 2010 alles is nog leverbaar ik zal je wel even wat sturen via pm Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen