Ga naar inhoud


Welke Dreambox 7025 of 800HD?


Oregon550

Aanbevolen berichten

@all,

ik dacht dat het in verband met de originele vraag wel erg relevant is om dvb-s(2) mpeg4 HD receivers voorop te stellen in een antwoord als je een nieuwe receiver wilt aanschaffen.

 

en daar het 7025 een twin receiver is zou dus een alternatief als nieuwe de dm7020HD zijn.

 

vooral omdat alles straks toch naar dvb-s(2) overgaat op wat publieke zenders na

ik kan een nieuwe sat hobbyist geen oude meuk in de handen drukken

en als het statussymbool dreambox aanspreekt is dat de eerst beste twin receiver die eraan komt.

 

ciao

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als geld geen optie is wat zou dan de beste keus zijn?

VU of Dreambox 8000hd of dreambox 7020Hd want daar zit ik nu door dit verhaal wel over na te denken.

 

ps Ik heb een 7025+ met sat en kpn

Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Seeing is believing. Vraag een medesatter in je buurt of je eea mag komen bekijken. Ga naar het VU+ forum, daar zijn genoeg die overgestapt zijn van de 800HD naar de VU+ of die beide nog hebben. Zij kunnen je het beste advies geven.

 

De 800hd zou ik sowieso niet meer nemen, de opvolger komt eraan. De 500HD is een betere ontvanger had deze een USB aansluiting. USB is wel te maken op deze ontvanger, maar dan verlies je je garantie.

 

Ik ben zelf een project af aan het ronden om de VU+ te tweaken naar 3/4 tuners, interne Wlan en een interne flashlezer. Dan zit je dicht bij de specs van de 8000HD, hoewel ik niet pretendeer dat je dan voor €400,00 een 8000Hd met 3/4 tuners hebt, maar het kan en qua image zul je geen verschil zien als gebruiker.

 

Je kunt dus wachten op de 800HD+, die qua specs een heel goede ontvanger is, maar als je voor hetzelfde geld een twin tuner krijgt zoals de VU+ duo dan loont het om toch eens verder te kijken bij medesatters.

 

Als geld geen optie is, dan kun je geen buil vangen op de 7020HD, maar ik schat dat deze 40% tot 50% duurder is dan een VU+ Duo.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Als geld geen probleem is, koop je DM8000HD DVD.

 

Dat is zonder enige twijfel de beste, meest uitgebreide en meest flexibele multituner receiver.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@michel,

 

Theoretisch klopt het, in de praktijk zou ik hem niet willen ruilen met mijn VU+ duo, ik ga er te weinig op vooruit.

 

In zo een prijsklasse verwacht ik echte 1080p, 1Gb intern Flash/Ram, HDMI, 6 USB poorten, BluRay player, e-sata, gigabit network, Wireless N en heel gevoelige tuners, de DVB-T tuner vind ik gewoon slecht op dit gebied, etc...

 

Deze specs kunnen al bij eigenbouw (Intel Ion-PC), wat op zich qua hardware geweldig werkte, maar ik vond de user interface minder en de SD beeld kwaliteit te min.

 

De chipset van de 8000hd is gewoon verouderd. De 500Hd heeft al een modernere chipset, e-sata en HDMI etc.

 

Misschien wachten op een DM 8000HD+??

 

 

 

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...