Ga naar inhoud


Worden we allemaal slechthorend?


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

ik ben van 1925 en heb dus echt een probleem met de hoge tonen.Worstel nu ruim 2 jaar met apparaten die totaal ca. 4000 euro kosten.Links is al 2x terug naar de fabriek geweest, rechts gaat nu voor de 3e maal.Keurige en deftige zaak, steeds een andere medewerker, steeds een ander verhaal.\ik weet er nu wel zoveel van dat ik zelf kan vaststellen dat de versterker of de luidspreker het weer gaat begeven. Het probleem is alleen om de z.g. deskundige hiervan te overtuigen, die zit alleen maar met z'n computertje en het programma te rommelen. Het blijkt ook dat bepaalde mensen alleen verstand hebben van bepaalde produkten. Heb je de verkeerde dan ben je aan de heidenen overgeleverd. Ik eindig nog met zo'n grote koperen toeter in mijn oor!

Er is wel een voordeel bij de hele zaak: je kunt de dingen uitzetten! Eet je tenminste rustig in een restaurant.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja, ik loop met Oticon Epoq XW rond, kosten 1695 euro per stuk.(Ook veel disco en mogelijk een erfelijke aandoening)

 

Niet verder vertellen maar deze apparaten kosten inkoop ca. 400 euro per stuk voor de audicien, uit zeer betrouwbare bron vernomen.Voor een 5-jarig service contract betaal je ook nog eens 250 euro. Tel uit je winst!!!!!!Vandaar die mooie winkelpanden.

 

Wat ik het ergste vind is dat van jouw handicap misbruik gemaakt wordt. Zelfs de ziektekostenverzekeraars werken hier aan mee. (i.v.m. de jaarlijkse goedkeuringen betreffende de vergoedingen van hulpmiddelen).

 

Er is inmiddels een wijziging in de maak dat de gehoorapparaten 100% vergoed gaan worden voor het type dat het beste bij je "past" (in technische zin dan).

Keerzijde is dan weer dat de premie's wellicht omhoog gaan.

 

groet

 

Goofy

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is allereerst helemaal niet leuk als je die handicap hebt

hoe je hem opgelopen hebt is ook al een verhaal apart

maar het lijkt me dat er zeer zeker een groot deel van waarheid in steekt wat goofykwek schrijft,

big business <zelf in stand houden> gezondheidszorg

je zou zelfs kunnen stellen dat onze nationale gezondheidszorg die reclames mee betaalt

en het aantal reclame spots neemt ook toe voor andere zaken

 

waar de duitse zenders al om bekend stonden; een en al reclame voor medicamenten komt ook overwaaien in nederland

 

vooral tijdens prime time voor de ouderen.

ciao

What's The Time

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En het wordt nog erger. Aanbieding hoorapparaat voor € 0,-. Tja, het wordt dan wel rechtstreeks, buiten je om, verrekend met de verzekeraar. Maar moet wel betaald worden uit de premies.

 

Bovendien door de rechtstreekse verrekening kun je als consument niet meer vaststellen of de declaratie (rekening) wel klopt met de feitelijke dienstverlening. Je ziet alleen nog maar de eigen risico afschrijvingen.

 

En dan zijn er nog de kolossale verschillen in de prijs van bekende merk medicijnen in de diverse landen.

 

De gezondheidszorg wordt onbetaalbaar wordt er geroepen. Meer marktwerking de oplossing ? Het laat zich raden. Meer reclame levert het zeker op.

 

Groet,

 

 

Bram

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook nog vergeten te vertellen dat ik voordat ik ze aangeschaft heb een "marktonderzoek" heb uitgevoerd.

 

Conclusie: Er worden onderlinge prijsafspraken gemaakt!!!

 

Ben mijn apparaten nergens goedkoper tegengekomen, zelfs niet via een audicien die ze via internet aanbiedt.(5 euro goedkoper en helemaal naar toerijden zet geen zoden aan de dijk).

 

Garantie is 2 jaar en de gemiddelde levensduur is ca. 5 jaar.

Treden er nu na 2 jaar defecten op dan vegoedt de ziektekostenverzekeraar 100% de reparatiekosten (volgens de audicien). Dit begrijp ik niet, want volgens het "Europese recht" behoren reparatiekosten die na de garantieperiode en in de verwachte restant levensduur ontstaan (2-5 jaar) toch gedeeld??

 

groet

 

Goofy

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het wordt ons aangepraat. Zo is er ooit begonnen met contactlenzen want een bril was fout. Nu zijn het nog de beugels want er mag geen tand ietsje scheef zitten. En ja nu moeten we ook nog gehoorapparaatjes indoen want soms horen we niet alles. Van het laatste heb ik erg veel last. Gelukkig heel selectief :D

 

Ooit is er door RADAR winderigheid in de wereld geholpen. Het is gewoon pure business. Eerst de mensen iets aanpraten en dan de remedie hebben.

 

Ik moet ook zoiets bedenken. Lekker snel binnenlopen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je ouder wordt, wordt je niet dover, maar meestal worden

de hoge tonen minder,

ben zelf pas 59, maar ben al mijn hoge tonen kwijt geraakt

door chemotherapie. de phillips oorbellen zijn een uitkomst

niet alleen voor mijn vrouw maar ook voor de buren.

 

ik heb ze aan laten meten in het VU MC.

er waren daar ontzettend veel jongeren met gehoorschade

en dit aantal neemt erg snel toe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...