Ga naar inhoud

[DM500S] Dreambox 500 doet het soms wel en soms niet.

Aanbevolen berichten

Gast Zouhair1979
Geplaatst:

Hallo,

Ik heb een dm 500s met een modem van xs4all (fritzbox 7170) maar hij wil niet echt meewerken. In de instellingen van de dm box staat het ip adres goed, netmask: 255. 255.255.0 nameserver en gateway: 192.168.178.1

Ik heb zelfs de poort in de fritzbox opengezet naar de dmbox toe en static ipadres hetzelfde aangevinkt als de dmbox. Heb zelfs de fritzbox gereset en nog problemen.

Toch doet hij het VAKER niet dan WEL. Als ik op blauwe knop druk en addons aanzet om gemini server te downloaden blijft hij heel vaak op 50% staan.

Heb ik iets over het hoofd gezien of heeft iemand hetzelfde probleem gehad?

Geplaatst:

haal die poorten maar weg...

want dat is je deur open laten staan en heeft geen zin in dit verband

a) gemini vermindert de steun aan oude enigma1 boxen en wellicht dus ook de bandbreedte naar de feed

B) als je niet het allerlaatste image erop hebt kan het tot URL problemen komen

c) probeer ook eens 's nachts.

d) in de laatste twee weken was internet (onafhankelijk van provider) langzaam wegens ? uh de paus?

ciao

Good Morning Heartache

Laura Fygi, Toots Thielemans

Gast Zouhair1979
Geplaatst:

De poort heb ik niet meer open staan. Hoe weet ik welke image ik erop heb staan en hoe kan ik deze downloaden? waarschijnlijk staat hij hier op het forum maar als je mij een beetje wegwijs wilt maken graag...Ik ben een een beginner heb de dmbox sinds kort.

Gast Zouhair1979
Geplaatst:

Nee dan want dan ben ik hier verkeerd, maar de dmbox doet het inmiddels. Wil nog steeds weten welke image ik moet hebben en hoe ik deze kan downloaden voor in de toekomst.

Geplaatst:

Welk image je het beste kan nemen is vaak een persoonlijke voorkeur. Ikzelf gebruik open PLi, draait zeer stabiel en is erg overzichtelijk in het gebruik. Gemini is weer veel uitgebreider dan Pli, maar die is daarentegen weer minder stabiel. Kijk anders ook eens in de Dreambox Database, daar staat e.e.a. uitgelegd hoe je de Dreambox kan configureren. Vooral dit topic is wel handig: linkje

Geplaatst:
Origineel bericht van: Zouhair1979
Nee dan want dan ben ik hier verkeerd, maar de dmbox doet het inmiddels. Wil nog steeds weten welke image ik moet hebben en hoe ik deze kan downloaden voor in de toekomst.

het is bij veel image makers zo (de teams) dat ze liever niet hebben dat er images op andere fora aangeboden worden, of dat is vooraf onderling tussen die fora goedgekeurd.
ook zijn images meestal te groot voor een forum.

dus je moet in dat verband altijd zoeken naar de website van dat image team
OpenPli > Pli
Gemini > IHAD
en meer

dus downloaden van images enkel daar in die fora waar je meestal lid van moet worden dan ben je ook zeker dat het een passend bestand is.

welk image erop staat is eigenlijk al in de menu info aangeduid.

ciao

Good Morning Heartache

Laura Fygi, Toots Thielemans

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen