Ga naar inhoud


[keuze maken] Reelbox avantgarde of vu plus duo?


Gast pukpukkie

Aanbevolen berichten

Ik ben mezelf aan het oriënteren op een andere decoder (heb nu een dreambox 7020) en ben al zover dat ik wil kiezen (tenzij jullie andere decoders aanbevelen) tussen de reelbox avantgarde en de vu plus duo. Zouden jullie je ervaringen met mij willen delen, en geef zoveel mogelijk verschillen, voordelen en nadelen aan aub.

 

bvd.

 

Groet,

De Puk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik ben gelukkige eigenaar van een reelbox en ben zeer tevreden. Er zijn veel mogenlijkheden om uitbreidingen (software en hardare) te doen. Afhankelijk van hoe goed je dit doet word de box er beter of slechter van ! Het grote voordeel is dar er 6 tuners inkunnen en je kunt tegelijk tv kijken alswel naar meerdere pc / tv's streamen dus met meerdere klanten tegelijk naar verschillende programmas kijken.

 

Of de Vu beter is kan ik niet zeggen, heb er totaal geen ervaring mee.

 

Er is hier geen reelbox subforum, op een of andere manier is praten over de reelbox hier een probleem. Er is wel een heel goed nederlands reelbox forum, echter de naam of link ervan mag ik hier ook niet vermelden.

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Het verschil tussen die beiden kon niet zo binnen 123 worden hier aangegeven want dat zijn 2 heel aparte dingen en de prijskaart zegt meer dan genoeg dus vandaar… bij deze.

 

De Vu+ is maar een klein jongetje naast die -MB- AVG -SLK- dus vandaar.

 

Ik had toen -die AVG niet eens bestond was- wel die Lite (maar das een heel ander liedje dan de -MB- AVG) van en ik kan wel zeggen dat het qua kwaliteit en degelijkheid en behuizing is in een woord Top ding maar ik had altijd een kleine probe met het “ietsje wazig” beeld kwaliteit van het ding vandaar ging die Lite de deur eruit!!

 

Succes met je keuze mate wink

 

Mvg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier staan een VU+ en een AVG naast elkaar. Het mooiste beeld komt van de AVG. Deze ontvanger biedt inderdaad zeer veel mogelijkheden. Dit is een echte multi-tasking machine!!

De VU+ is een goede ontvanger. Draait hier met VTi image. Niks mis mee, maar haalt het niet in prestaties bij de AVG.

Natuurlijk is er een prijsverschil, maar dat is de box meer dan waard.

Over de VU+ wordt hier veel geschreven. Over de AVG mag hier niet zoveel gezegd worden, maar zoek even naar dat forum en je hebt alle info die je hebben zoekt.

 

Mvgrt

 

WilS@t

Link naar reactie
Delen op andere sites

@All,

 

Ik heb dat forum inderdaad gevonden en daar staat voldoende informatie op. Ik heb de keuze gemaakt en ga aankomende week een reelbox AVG kopen. Bedankt voor jullie snelle en goede reacties.

 

Groet,

De Puk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik heb beide heren (wilsat en Its_Johan) een waarschuwing gegeven vanwege commentaar op het beleid.

 

Onterecht commentaar ook nog, want wat ze beweren klopt helemaal niet.

 

Over de Reelbox mag hier gewoon geschreven worden, maar er valt niet veel over te schrijven want bijna niemand heeft er een, terwijl dit model toch al heel erg lang op de markt is.

 

De reden daarvoor valt over te twisten, maar ik hou het er even op dat deze machine helemaal niet zo geweldig zal zijn als dat deze twee heren schetsen, want anders zou iedereen er wel een kopen. De Dreambox 8000 is ook een erg duur apparaat en die is in korte periode al met bosjes verkocht. Aan de prijs zal het dus niet liggen.

 

Ik heb sterk het idee dat beide heren een veel te rooskleurig beeld geven.

 

Zo hoor ik bijvoorbeeld steeds dat zaptijden van de Reelbox Avantgarde op gecodeerde zenders (bijv. het NL pakket) echt dramatisch slecht zijn. Alleen als je een kaart vanuit een andere box shared zou het nog te doen zijn. Een originele kaart zou je zonder allerlei kunstgrepen niet rechtstreeks in de reelbox zelf kunnen gebruiken. Dan moet je van alles gaan modificeren en toevoegen.

 

Ik weet er niet precies het fijne van, maar ik zou mijzelf maar een op een onafhandelijk forum als dit door meer mensen laten informeren en voorlichten dan door deze twee leden die duidelijk een zeer eenzijdig en bovendien een zeer sat4all onvriendelijk beeld geven.

 

Je gaat nu bijna blind een heel duur apparaat kopen, waar je naar mijn mening een groot risico loopt dat je er spijt van gaat krijgen en dan vervolgens het ding aan de straatstenen niet meer voor een fatsoenlijke prijs kwijt raakt.

 

Je vraagt bovendien het onmogelijke. Je wilt namelijk een antwoord op een vergelijk van een appel met een peer.

Een Reelbox Avantgarde is eerder met een (wat trage en qua mogelijkheden beperkte) HTPC te vergelijken of met een Dreambox DM8000, maar niet met een vrij eenvoudige (maar prima) twin tuner zoals de Vu+.

Daarvoor zijn zowel de Dreambox DM8000 als de Reelbox avantgarde te luxe uitgevoerd.

 

Het beste vergelijk is denk ik toch een HTPC. In de Reelbox avantgarde wordt immers ook gebruik gemaakt van hoofzakelijk standaard PC componenten.

Met een beetje pijn en moeite en veel minder geld bouw je zoiets zelf. Onze moderator Niels Wagenaar kan je daar veel meer over vertellen in het HTPC forum van sat4all.com

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Thierry1963

Michel kun je dit stukje met drogen ogen plaatsen. Je geeft wel je mening over de Reelbox (van horen zeggen) maar zelf ken je de box niet. Ik zelf heb diverse receivers gehad, maar koos uiteindelijk toch voor de Reelbox vanwege zijn betere kwaliteit. Anderen mogen daar anders over denken, maar blijf zelf ajb neutraal. Als mensen de dreambox of VU beter vinden ok, dan kiezen ze er zelf wel voor. Nu lijkt het er op dat je koste wat het kost de Reelbox in de ban wil doen. Ik neem toch aan dat deze site neutraal is, natuurlijk heeft ieder zijn voorkeur. Maar geef in ieder geval iedereen het recht om zijn mening te ventileren. Dat komt de kwaliteit van deze site zeker ten goede. Ik wil graag ieders mening horen, uiteindelijk kies ik toch zelf wat ik het beste vind. Je mag best aangeven dat je gehoord hebt dat de Reelbox traag zapt bij originele kaart van CD. Ik ben deze mening absoluut niet toegedaan en wil dat hier ook kwijt. Iemand die er over denkt een Reelbox te kopen kan dan zelf nagaan of jouw mening of de mijne klopt. En zal vervolgens zijn keuze maken. Op een goede site wordt gediscussieerd over receivers en iedereen mag zijn mening geven. Censuur leidt niet tot objectieve meningsvorming en betere kwaliteit. Ik hoop dat jullie open staan voor mijn kritiek en dat jullie sportief genoeg zijn mijn tekst te laten staan. Vriendelijke groet van een sat4all lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Jou bericht had je net zo goed zelf wachterwege kunnen laten, want volgens mij ben je het juist grotendeels met mijn eens, maar lees je alleen wat slecht.

 

Ik schreef namelijk al:

 

Citaat:
Ik weet er niet precies het fijne van, maar ik zou mijzelf maar een op een onafhandelijk forum als dit door meer mensen laten informeren en voorlichten dan door deze twee leden die duidelijk een zeer eenzijdig en bovendien een zeer sat4all onvriendelijk beeld geven.

 

Dus ik schreef al dat ik er niet het fijne van weet, maar wel weet dat het geen heel erg populair apparaat is en dat een groot aantal mensen van het kleine groepje die er eentje heeft/had, het apparaat met behoorlijk verlies hebben verkocht om vervolgens een HTPC, Dreambox DM8000-HD een VU+ of een combinatie van een van die modellen te kopen.

 

Dat zal toch echt niet zomaar uit de lucht komen vallen. Er zal toch best wel een reden zijn dat het apparaat niet bijzonder gewild is.

 

Aan het marketing apparaat van Reel Multimedia zal het niet hebben gelegen want reclame is er meer dan voldoende voor gemaakt.

 

Om die reden is het goed op een onafhankelijk forum naar diverse meningen te luisteren en je niet op een merkenforum gek te laten maken door een paar freaks.

 

Dat is alles wat ik schrijf. Ik zeik niets af, ik raad niets aan, ik schrijf alleen dat er een wat te eenzijdig beeld wordt geschetst en dat is ook zo.

 

Mvg,

 

Michel

 

 

Ps: het is geen kwestie van vinden of een receiver traag zapt, maar dat is een vastgesteld feit (of niet).

 

Als je mijn opgevangen geruchten wilt weerleggen, kan je dat toch heel simpel doen door de werkelijk zaptijden van/naar het Nederlandse pakket met een kaart in de ontvanger hier even te plaatsen? Dat is altijd nog beter dan jouw inhoudelijk lege bericht. Dan weten we ten minste hoe het zit.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Thierry1963

Michel de zaptijd ligt binnen een seconde. Het is drukken en beeld eigen ervaring. Maar daar gaat het niet om. Je geeft mensen met een andere mening een ban!!!!! Dat bedoel ik met censuur. Ik heb eigenlijk geen zin om merken af te kraken, maar omdat jij dat ook over de Reelbox doet krijg je van mij ook een reactie:De Dreambox heeft de naam maar tegenwoordig is het goedkope chinese rotzooi (sorry voor mijn mening). Ze worden nog zoveel verkocht vanwege de naam. En ik weet het, omdat een kennis van mij handelde in de Dreambox maar er mee is gestopt omdat er te veel terug kwamen. De hoge prijs en de relatieve onbekendheid van de Reelbox zal het struikelblok nog zijn. Daarnaast doen om een of andere reden veel sites positieve opmerkingen over de Reelbox in de ban. Maar zodra het grote publiek bekend wordt met de Reelbox en zijn ontegenzeggelijke betere resultaten dan spreken wij elkaar weer. Tot die tijd kun je twee dingen doen: Gewoon ieder zijn mening laten geven zodat iedereen zelf een wel overwogen keuze kan maken of de Reelbox blijven bannen. In dat geval wil ik heel graag mijn lidmaatschap opzeggen. Van een oneerlijke niet objectieve site wil ik geen lid zijn!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Man wat raaskal je nou? Ik heb helemaal niemand een ban gegeven. Een ban krijg je als je jezelf misdraagt.

 

Zomaar iemand volledig ten onrechte van al het mogelijke beschuldigen, zoals jij nu doet kan ook goed zijn voor een ban. Dat ligt er aan of je nog even doorgaat.

 

Ik begin nu wel te begrijpen waarom dit soort topics op sat4all in het verleden op slot gezet werden.

 

Dat gaat met dit topic ook gebeuren als het zo door gaat.

 

Zaptijden van een seconde op een kaart in de kaarlezer van de avantgarde zelf of eventueel in een CI?

 

Nogmaals ik kraak helemaal niets af, maar als ik jouw reacties zo lees wil jij juist mij verbieden om een mening te vormen terwijl ik dat helemaal niet van plan was, omdat ik die reelbox avangarde helemaal niet ken. Ik heb jou in ieder geval nooit verboden je mening te geven. Ik ga je wel verbieden om anderen op dit forum zomaar te schuldigen van zaken die niet kloppen.

 

Ik wil alleen de topic starter duidelijk maken dat hij zich wel even goed moet laten informeren voordat hij zo'n reelbox -of welk ander duur product dan ook- koopt. Er is namelijk meer op de markt en hij zou niet de eerste zijn die spijt krijgt van een hele dure aankoop.

 

Reageer nu weer normaal anders ben je inderdaad net zo snel weer weg als je gekomen bent. Dan is het niet de reelbox die hier de ban in gaat, maar jij met je belachelijk onbeschofte gedrag.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb eigenlijk geen zin om merken af te kraken, maar omdat jij dat ook over de Reelbox doet krijg je van mij ook een reactie:De Dreambox heeft de naam maar tegenwoordig is het goedkope chinese rotzooi (sorry voor mijn mening). Ze worden nog zoveel verkocht vanwege de naam. En ik weet het, omdat een kennis van mij handelde in de Dreambox maar er mee is gestopt omdat er te veel terug kwamen. De hoge prijs en de relatieve onbekendheid van de Reelbox zal het struikelblok nog zijn.


Man weet je wel waarover je praat ?

J e hebt het hier over Chinese rotzooi, handelde je vriend soms in clonen ?
De orginele dm8000 komt in ieder geval niet uit china.

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Heren.. de beste oplossing (vond ik nml) zou zijn een dealer ergens te kunnen vinden die beide apps wel op voorraad al heeft en instaat zou zijn om beide dingen een lange test periode van een week of 2 zeg maar te verlenen, dan kan men pas zelf beoordelen of hij/zij dit of dat top merk aan wilt schaffen, het gaat uiteindelijk om de keuze van degene die dingen zelf wilt aanschaffen maar “we” (als ik het zo mag zeggen?) gaven onze vriendelijke mening alleen maar aan om men even op weg ermee te willen helpen (alleen als men zelf ervoor vroeg uiteraard!?!) anders zou men spijt van hebben en das niet eens de goede bedoelingen geweest van een fatsoenlijke satelliet hobby site als deze.. nie!?!

 

Maar mijn eerlijke mening is en blijft nml dat men kon en kan nooit een Vu+tje met een volwassene DM8000 of Reel AVG gaan vergelijken. Het ding is te klein voor the big boss’s mate vandaar dat het tegenwoordig de prijskaarten spelen ook een grote rol -in de markt en- bij het aanschaffen van zulke dingen anders had ik zelf ook een luxe DM8000 al heel lang ipv van Vu+tje gekocht. want als ik ze naast elkaar doe dan kijk ik alsof ik naar een kale pony naast een te mooie paard staan (ietsje voor de dieren en vooral paarden liefhebbers onder “ons” he)… bij deze.

 

Al met al veel kijk en luister plezier met je gekozen ding toegewenst mate wink

 

Mvg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...