Ga naar inhoud


[keuze maken] Reelbox avantgarde of vu plus duo?


Gast pukpukkie

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Its_Johan
.......... op een of andere manier is praten over de reelbox hier een probleem. ........


Zoals ik hierboven al schreef, reelbox discussies zijn hier altijd problematisch.

OK ik geef toe dat de reelbox ook niet altijd probleemloos is, maar dat ligt ook aan het feit dat men er veel mee speelt om de mogenlijkheden uit te breiden. Met de 'concurrent' (DM8000) is dit ook zo, kijk maar naar de lange lijst in het subforum.

Maar heb ik het mis dat michel in de sateliet handel van de reelbox concurent zit ?
Zo nee, mijn excuses en trek dit statement terug.

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bij mij draait tweemaal een ReelBox AVG, 1 DM8000 en een Vu+ en wat ander 'klein spul'. smile

 

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de AVG terwijl mijn vrouw makkelijker de afstandsbediening van de DM8000 gebruikt.

 

Wat ik duidelijk probeer te maken is dat de keus van een DVB ontvanger zeer persoonlijk is, en zeer afhankelijk van de wensen van de eindgebruiker.

Het grote voordeel van een DM product is de gigantische community en developers die wel wat maakt voor het apparaat, dit komt natuurlijk ook door het open karakter wat een Dreambox heeft.

De ReelBox heeft een grote aangang in Duitsland, de support is dan ook echt duits gerelateerd en men is gewoonweg als eindgebruiker afhankelijk van een zeer kleine developergroep.

Ik ben zeer tevreden met de AVG mijne draait super op een Common Interface, in tegenstelling tot de eerdere berichten heb ik binnen een seconde beeld in combinatie met de CI.

Verder de stelling dat je van alles moet verbouwen om een interne kaart te kunnen laten werken.

Dit is correct, je moet een reader inbouwen en die op een seriele poort aansluiten maar je kunt ook net als bij een dreambox, een Smargo oid. gaan gebruiken.

Bij een dreambox werkt standaard uit de doos de interne reader ook niet, daar moet eerst wat software aangepast worden om die te laten werken, dat geldt dus ook voor de ReelBox.

De Vu+Duo is een doos die wat mij betreft betere kaarten heeft, het is een twin-tuner die ook nog eens goedkoper is dan een DM800, de hardware is gewoon veel beter dan die brakke hardware van een DM800.

 

By the way, de opmerking dat de DM8000 niet in china geproduceerd wordt is correct, de rest komt daar wel vandaan.

 

Maar daar ging dit topic helemaal niet over, uiteindelijk was de vraag welke tuner men de topicstarter adviseerd te gaan kopen.

Dit is geheel afhankelijk van het te besteden budget, is dat rond de 450 euro is de keus snel gemaakt, ik zou voor een Vu+ Duo gaan.

Rond de 1000 euro kom je in een geheel ander segment terecht en is het geheel afhankelijk van de wensen van de koper.

Voordat ik hem echt kan adviseren heb ik meer informatie omtrend de wensen nodig zodat je hem niet met een kluitje in het riet stuurt.

 

Wild lopen roepen dat hij bijvoorbeeld een Amstrad SRX100 oid. moet gaan kopen is dan volledig gebaseerd op eigen meningen en ervaringen van iemand die misschien nog nooit met een andere receiver gespeeld heeft.

Je kunt pas echt adviseren als je de verschillen zelf hebt mogen ervaren, en dan moet je nog oppassen dat je geen gekleurd bericht geeft.

 

 

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satlook
Man weet je wel waarover je praat ?

J e hebt het hier over Chinese rotzooi, handelde je vriend soms in clonen ?
De orginele dm8000 komt in ieder geval niet uit china.


@Satlook, volgens mij werd hier de dreambox in het algemeen bedoeld, de DM8000 is tot nu één van de weinige boxen die niet in China geproduceerd wordt.

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat die discussies hier problematisch zijn, ligt toch echt wel aan jezelf.

 

Misschien moet je even terug kijken wat je zelf schreef als eerste bom in dit topic. Als je dergelijke onjuiste en forumonvriendelijke uitlatingen doet, moet je rekenen op wat tegengas. Jouw opmerkingen waren totaal onnodig en zeer onvriendelijk.

 

@tech,

 

De DM7025 komt ook uit NL.

 

De rest is in Duitsland of Nederland ontworpen en in China geproduceert. Net als overigens ook de iPhone, iPad, Philips Senseo, Erikson GSM masten enz. Allemaal zeer hoogwaardig spul dat gewoon in china van de band rolt. De DM7025 en DM8000 zijn helemaal made in Holland.

 

De meerderheid van de componenten uit een Reelbox AVG wordt ook in china geproduceert. Het PC moederbord van de AVG bijvoorbeeld komt van een Duitse firma die de boarden in china laat produceren. Waar is dan het verschil met een Dreambox?

 

Een totaal zinloos argument dus.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Citaat:
Maar heb ik het mis dat michel in de sateliet handel van de reelbox concurent zit ?

Zo nee, mijn excuses en trek dit statement terug.

 

Dat heb je inderdaad volledig mis want ik zit in een totaal andere handel en zelfs al zou ik in satellietapparatuur handelen, heb ik mij nog nooit laten leiden door commercieel voordeel boven persoonlijke (op eigen bevindingen gebaseerde) voorkeur.

 

Als jij gelijk zou hebben over mijn zogenaamde -op basis van commerciële belangen- gestaafde voorkeur, zou ik juist een enorme Reelbox fan moeten zijn en de Dreambox als oud vuil moeten bestempelen.

 

Dat doe ik echter niet, omdat een receiver als de Dreambox DM8000HD mij op basis van software en hardware veel beter bevalt dan eventuele concurrenten.

 

Ik heb dan weliswaar geen ervaring met de Reelbox Avangarde zelf, maar wel heel erg veel ervaring met de software waar het ding op draait en Enigma2 bevalt mij vele malen beter dan VDR en een echte set-top-box chip presteert als satellietontvanger in mijn ervaring altijd beter dan een HTPC, wat de reelbox avantgarde in feite is.

 

Mijn mening is in ieder geval dat ik voor ruim 1100 euro een veel snellere en betere, maar misschien optisch iets minder mooie HTPC kan bouwen.

 

Zelfs dan zou ik (in ieder geval momenteel nog) niet liever een HTPC als satellietontvanger neerzetten.

 

De Dreambox DM8000 maakt talloze opnames tegelijk op verschillende satellieten, is geweldig eenvoudig te bedienen, zapt snel, is snel te bedienen en zeer flexibel in te zetten.

Daarnaast speelt hij ook nog mijn DVD-ISO's en MKV's perfect af. Ik hoef er niets aan te hobbyen, boren of schroeven, want de box is gewoon uit de verpakking al af.

Voor mij is de keuze dus snel gemaakt. Een DM8000HD dus.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldig dat je je nog steeds objectief positief kunt uitlaten over de Dreambox ontvangers...ondanks je persoonlijke / commerciële ervaringen met Dream Multimedia.

 

Maar we moeten even terug on-topic: De keuze ging tussen een VU+Duo of een Reelbox.

 

We mogen toch wel concluderen dat je dan bij VU+ veel waar voor weinig geld krijgt. En om dit af te doen als goedkope Chinese rotzooi, dat moet je eens in het VU+ forum vragen. Er zijn daar erg veel zeer tevreden gebruikers te vinden.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
De Dreambox DM8000 maakt talloze opnames tegelijk op verschillende satellieten, is geweldig eenvoudig te bedienen, zapt snel, is snel te bedienen en zeer flexibel in te zetten.
Daarnaast speelt hij ook nog mijn DVD-ISO's en MKV's perfect af. Ik hoef er niets aan te hobbyen, boren of schroeven, want de box is gewoon uit de verpakking al af.
Voor mij is de keuze dus snel gemaakt. Een DM8000HD dus.

Mvg,

Michel


Het is niet de bedoeling appels met peren te vergelijken.

Bovengenoemde functionaliteit (op de interne kaartlezers na) zit ook in de AVG, na het installeren van de desbetreffende plugins, maar dat is bij mijn weten in de DM8000 ook het geval.
Aansturen van 6 tuners is geen probleem, bijkomend voordeel is dat ik de NetCeiver op zolder heb liggen, daar gaan alle kabels vanaf de schotel heen, het enige wat ik naar beneden heb lopen is een netwerkkabel smile
Ik gebruik op de slaapkamer een NetClient, die gebruik maakt van dezelfde tuners.
Laat ik kort zijn, persoonlijke voorkeur is er altijd en zal altijd blijven ook, ik zal dan één voordeel noemen wink op Multiroom gebied heeft de AVG wel een voorsprong.

Zo langzamerhand is het allemaal behoorlijk off topic.................. wink

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Citaat:
Ik gebruik op de slaapkamer een NetClient, die gebruik maakt van dezelfde tuners.

 

Dat is overigens wel een hele vette optie.

Als dat er nu zou zijn voor een enigma2 receiver, zou ik het wel weten wink

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb beide heren (wilsat en Its_Johan) een waarschuwing gegeven vanwege commentaar op het beleid.

 

Onterecht commentaar ook nog, want wat ze beweren klopt helemaal niet.

 

Over de Reelbox mag hier gewoon geschreven worden, maar er valt niet veel over te schrijven want bijna niemand heeft er een, terwijl dit model toch al heel erg lang op de markt is.

 

De reden daarvoor valt over te twisten, maar ik hou het er even op dat deze machine helemaal niet zo geweldig zal zijn als dat deze twee heren schetsen, want anders zou iedereen er wel een kopen. De Dreambox 8000 is ook een erg duur apparaat en die is in korte periode al met bosjes verkocht. Aan de prijs zal het dus niet liggen.

 

Ik heb sterk het idee dat beide heren een veel te rooskleurig beeld geven.

 

Zo hoor ik bijvoorbeeld steeds dat zaptijden van de Reelbox Avantgarde op gecodeerde zenders (bijv. het NL pakket) echt dramatisch slecht zijn. Alleen als je een kaart vanuit een andere box shared zou het nog te doen zijn. Een originele kaart zou je zonder allerlei kunstgrepen niet rechtstreeks in de reelbox zelf kunnen gebruiken. Dan moet je van alles gaan modificeren en toevoegen.

 

Ik weet er niet precies het fijne van, maar ik zou mijzelf maar een op een onafhandelijk forum als dit door meer mensen laten informeren en voorlichten dan door deze twee leden die duidelijk een zeer eenzijdig en bovendien een zeer sat4all onvriendelijk beeld geven.

 

Je gaat nu bijna blind een heel duur apparaat kopen, waar je naar mijn mening een groot risico loopt dat je er spijt van gaat krijgen en dan vervolgens het ding aan de straatstenen niet meer voor een fatsoenlijke prijs kwijt raakt.

 

Je vraagt bovendien het onmogelijke. Je wilt namelijk een antwoord op een vergelijk van een appel met een peer.

Een Reelbox Avantgarde is eerder met een (wat trage en qua mogelijkheden beperkte) HTPC te vergelijken of met een Dreambox DM8000, maar niet met een vrij eenvoudige (maar prima) twin tuner zoals de Vu+.

Daarvoor zijn zowel de Dreambox DM8000 als de Reelbox avantgarde te luxe uitgevoerd.

 

Het beste vergelijk is denk ik toch een HTPC. In de Reelbox avantgarde wordt immers ook gebruik gemaakt van hoofzakelijk standaard PC componenten.

Met een beetje pijn en moeite en veel minder geld bouw je zoiets zelf. Onze moderator Niels Wagenaar kan je daar veel meer over vertellen in het HTPC forum van sat4all.com

 

Mvg,

 

Michel

 

 

 

Nou nou, bijna niemand heeft er een.?? en er valt niet zoveel over te zeggen??

Als ik zo verschillende fora nalees en dagelijks volg, valt dat nogal mee.

Ikzelf heb de Reelbox AVG1 en 2 NetClients ruim een jaar of misschien wel langer in gebruik en ben er zeer tevreden over. De mogelijkheden en bovenal de ultieme beeldkwaliteit maken deze ontvanger tot een topper. En boven alle andere "hobbykastjes" is de AVG een fit-it-forget-it-box. Natuurlijk kun je doorhobbyen, maar is niet nodig om een volwaardig systeem in huis te hebben.

 

Ik ben toch al zo'n kleine 10 jaar met de sathobby bezig en heb verschillende ontvangers gehad, ook op n PC (Hauppauge), Topfield,

Dreambox, Philips, SmartWi en nog zo een paar fabrikanten en heb denk ik wel een beetje vergelijkingsmateriaal.

Dat iemand een bepaald apparaat te rooskleurig zou bekijken, daar kan ik me niet in vinden. Wel dat er gewoon voorkeur kan bestaan inzake de satmachientjes. De een wil een zwarte met mogelijkheden A en de ander een zilvere met mogelijkheden B, de volgende wil alles in een combi.

Ik vind dat als je niet precies weet waar de klepel hangt wat betreft de Reelbox, je zegt dat immers zelf;" Ik weet er niet precies het fijne van", je jezelf maar beter van commentaar kunt onthouden, danwel iets genuanceerder zal moeten zijn.

 

"Met een beetje pijn en moeite en veel minder geld bouw je zoiets zelf"

Deze quote vind ik dus heel bijzonder!, want wat gaat dat beetje pijn en moeite dan kosten? Is niet echt out-of-the-box.

 

Gewoonweg resumerend vind ik dat een forum open moet staan voor alle vragen, suggesties en al wat dies meer zij. Als we dan met een hobby bezig zijn, dan een voor allen en allen voor een, of er moeten andere belangen meespelen en dan haak ik af.

 

Met een heel vriendelijke groet en de meeste hoogachting,

 

antwerpsat (eric2646);)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tech

Voordat ik hem echt kan adviseren heb ik meer informatie omtrend de wensen nodig zodat je hem niet met een kluitje in het riet stuurt.




Wat hebben jullie zoal aan informatie nodig. Ik ben momenteel een gebruiker van de DM7020 en heb een wavefield T90 met 16 sharp R9 lnb's in gebruik. Verder zou ik graag een "goede" HD sat reciever willen aanschaffen die mij vele mogelijkheden bied om mijn hobby verder uit te breiden. Verder zou ik graag met 1 receiver op meerdere kamers tegelijk willen kijken. Gaat dit met zo'n NetClient?

Ik begrijp dat ik qua mogelijkheden geen VU+ met een reelbox kan vergelijken, maar geld is het probleem niet en wil dus kwaliteit en "mogelijkheden" (lees hobby uitbreiden) kopen. Wel moet ik die mogelijkheden ergens terug kunnen vinden in bepaalde fora om te blijven leren.

Groet De Puk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Dat die discussies hier problematisch zijn, ligt toch echt wel aan jezelf.

Misschien moet je even terug kijken wat je zelf schreef als eerste bom in dit topic. ................


Nou dat viel toch wel mee dacht ik....

@ Puk,

Inderdaad kan je met een netclient als 'klant' via de reelbox naar de TV kijken of je opnames bekijken, muziek luisteren etc. Dit kan via je kabel huis netwerk of via (indien snel genoeg, minimaal 22mbps voor SD geloof ik en 54 mbps voor HD) je wifi netwerk. De ontvanger (reelbox) kan zo gelijkertijd wel 6 klanten bedienen, maar het aantal zenders is natuurlijk afhankelijk van het aantal ontvangers en lnb aansluitingen die je aan de reelbox hebt hangen. (zo te zien heb je er genoeg)

Verder is het ook mogenlijk, en dat word hier door het hele huis gedaan, om via een PC met VLC streaming naar de TV of je opnamens te kijken. (wederom via gekabelt of wifi netwerk).

Verder, zolas door Tech gezegt, is het mogenlijk de netceiver (ontvanger) uit te bouwen of los te kopen en dicht bij de schotel te plaatsen. DAn loopt er alleen een RJ45 kabel van de netceiver naar de reelbox en niet al die 6 LNB kabels.

Dit heb ik gedaan en dit werkt super.

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Its_Johan,

 

Je hebt het over 6 lnb kabels. Hoe moet ik dat zien? Momenteel heb ik dus 16 lnb's op 2 Disecq switches (vantage 8/1) aangesloten en 1 spaun. Via die spaun loopt er 1 coax naar mijn dm7020. Kan deze opstelling dan niet zo blijven met een reelbox?

 

Overigens, mijn wifi zal wel snel genoeg zijn. Ik heb daar een 300 mbps router voor in gebruik.

Het zou super zijn als ik met 1 reelbox 5 kamers zou kunnen bedienen.

 

 

Groet,

De Puk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Puk,

 

Als ik het goed begrijp, heb je 2 x vantage (8-input/1-output) en 1 spaun (2-input/1-output). Je kunt dus via 1 LNB kabel een van de 16 veschillende sateliten zien, maar niet gelijkertijd meerdere verschillende satelieten zien. En dit zal dus een probleem opleveren als je bijvoorbeeld op 1 tv naar NED1 (19.2e) en op de andere tv BBC1 (28e) wilt kijken. Dit probleem zal je met alle 'multi' tuner ontvangers hebben.

 

Of misschien begrijp ik de opstelling niet goed.

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Johan,

 

je hebt het goed begrepen. Het is inderdaad wel de bedoeling dat ik op meerdere tv's tegelijkertijd meerdere satelieten kan ontvangen. Is daar een oplossing voor?

 

Groet,

De puk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...