Ga naar inhoud


[keuze maken] Reelbox avantgarde of vu plus duo?


Gast pukpukkie

Aanbevolen berichten

Ja die is er alleen is die niet direct goedkoop.

 

Ikzelf heb een opstelling met 2 multiswitches 4 in 8 uit met daarachter commited switches zodat ik op 8 plaatsen 8 satellieten onafhankelijk kan bekijken.

 

Van de 8 kabels gaan 6 kabels naar de NetCeiver, ik kan in theorie en praktijk, op 8 plaatsen tegelijk verschillende programma's/satellieten bekijken.

 

Op zich kan je natuurlijk ook een kabel naar 8 verschillende ontvangers leggen, in mijn geval volstaat een netwerkkabel wink

 

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik weet niet of hier al een aparte topic voor is, anders zal ik hem eens openen. Ik denk namelijk dat we van het onderwerp afhaken en ben nog steeds erg benieuwd naar anderen hun mening over de reelbox of plaatsvervanger daarvan.

 

Groet,

De Puk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Als geld geen issue is zou ik zelf toch echt voor een DM8000 en een aantal DM500HD's gaan en gewoon een coax en UTP naar de kamers leggen.

 

Je bent dan heel flexibel qua ontvangst en je kunt alles dat je beneden opgenomen hebt, DVD ISO's en MKV's direct vanuit het netwerk (bijvoorbeeld direct vanaf de DM8000) afspelen.

 

Daarnaast kan je geheel onafhankelijk van de DM8000 in de woonkamer op alle kamers naar andere zenders op andere satellieten kijken én kan je ook alles opnemen op een NAS of op de HDD van de DM8000.

 

Zet je in de meterkast nog een klein servertje met daarop VLC, kan je alle andere videoformaten naar iederen willekeurige receiver streamen en kan je die PC ook meteen gebruiken voor opslag t.b.v. de DM500HD's.

 

Die netclients klinken leuk, maar dat is wel minder flexibel als je het voor een meer(slaap)kamer oplossing gaat gebruiken.

 

Bij het geheel hoort natuurlijk een fatsoenlijke schotelopstelling waarvoor je in het schotelpark forum terecht kunt.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
.........

Die netclients klinken leuk, maar dat is wel minder flexibel als je het voor een meer(slaap)kamer oplossing gaat gebruiken.

.........


Deze opmerking begrijp ik niet zo goed. Dit is juist de sterkte van deze apparaten.

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

@Harley,

Ik gooi helemaal geen olie op het vuur. Laat die onzin opmerkingen eens even vlot achterwege!

 

Jij hebt je Avantgarde juist verkocht omdat je vrouw het een vreselijk apparaat vond (je eigen woorden notabene!).

 

--

 

Met een netclient ben ik altijd afhandelijk van de host.

 

Als die host 4 tuners heeft en ik beneden aan het opnemen ben op astra 1 en astra 3 (tegenwoordig heel normaal) staan mij nog maar een beperkt aantal transponders ter beschikking.

 

Aangezien topic starter het over een oplossing met meerdere slaapkamers heeft, kan dat dus een probleem gaan worden.

 

Dan nog niet te spreken of het netwerk en de CPU die in het geval met meerdere clients natuurlijk zwaar(der) belast worden.

 

Ik weet niet hoeveel effect dat in de praktijk heeft, maar ik kan me voorstellen dat je in een meerkameroplossing verdeeld over meerdere satellieten (zie wensen topic starter) met beperkingen moet gaan rekenen.

 

Kan de netclient ook timeshiften? In geval van een timeshift moet die data zelfs twee keer over het netwerk. Op een gegeven moment is de koek natuurlijk op en die beperkingen heb je niet met aparte receivers die als je het wenst toch met elkaar kunnen lullen.

 

Mijn DM8000 staat met 3 tuners vrijwel de hele avond op astra 1 en astra 3 meerdere programma's op te nemen, zodat ik de programma's die ik graag wil kijken ietsje verschoven zonder die irritante reclame kan kijken of om een programma later boven in de slaapkamer verder te kunnen kijken.

 

Ik zou in geval van een netclient al snel niet meer naar andere satellieten kunnen kijken.

 

Nu moet die Avantgarde toch al snel een wereldwonder zijn om dat soort beperkingen geheel op te kunnen heffen.

 

Ik denk dat de kracht van een netclient juist is om zonder receiver en dus alleen met een UTP kabel toch in de slaapkamer te kunnen kijken. Ik zie in geval van een aantal slaapkamers die over meerdere satellieten moeten beschikken, juist meer nadelen dan voordelen.

 

Afgezien van eventuele nadelen vind ik die multiclient netciever optie van reel multimedia een mooi product. Ik ben evenwel absoluut geen fan van het naar mijn mening vreselijk ongebruiksonvriendelijke VDR (dat ik wel zeer goed ken) en daarom zou ik dus zelf altijd voor een Enigma II gebaseerde receiver gaan.

 

Nu is de beste en meest flexibele Enigma II receiver (nog) een dreambox DM8000HD, maar als daar ooit een nog beter product -van welke fabrikant dan ook- voor komt, koop ik dat.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
@Harley,
Ik gooi helemaal geen olie op het vuur. Laat die onzin opmerkingen eens even vlot achterwege!

Jij hebt je Avantgarde juist verkocht omdat je vrouw het een vreselijk apparaat vond (je eigen woorden notabene!).



Klopt dat mijn ega de remote van de Dream liever pakte, maar waar je die onzin nu weer weghaalt?

VU+ Duo2 - PrismCube

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoorde gisteren van iemand dat dreambox gestopt is in Nederland. Kan iemand dat bevestigen? Ook hoorde ik dat wanneer je een reelbox wilt kopen momenteel een wachttijd van 8 weken voor staat. Kan iemand dat ook bevestigen? Dit zou dan toch een teken kunnen zijn dat er steeds meer mensen een reelbox aanschaffen.

 

 

 

Groet,

De Puk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat is een beetje heel erg off topic, maar als Dream Multimedia in Nederland niet meer gevoerd zou worden, is het denk ik eerder de Nederlandse importeur die met Dream Multimedia gestopt is.

 

Dat zou dan niet de eerste keer zijn dat de importeur/distributeur er mee stopt wink

 

Dreamboxen zijn fantastische producten, maar de fabrikant is naar mijn mening extreem onbetrouwbaar. Wij hebben er ruim zes jaar zaken mee gedaan en dat ging nooit zoals het bij normale/andere fabrikanten verloopt.

 

Daar heeft de klant verder niet zo heel erg veel last van. Ik weet zeker dat je zowel een Dreambox als ook een Reelbox gewoon in Nederland kunt kopen.

 

Reelboxen zijn alleen iets minder gemakkelijk te krijgen omdat er in verhouding nauwelijks winkels zijn die ze aktief aanbieden.

 

Koop wel in een betrouwbare winkel en niet bij bijvoorbeeld een varkensboer die naast varkensvlees ook boxen verkoopt wink

 

Koop je online, bestel dan pas als je de leveringstermijn zwart op wit hebt, betaal zeker bij langere leveringstermijnen niet vooruit en bestel als het even kan alleen bij een shop die is aangesloten bij een webshop keurmerk.

Dat zegt weliswaar helemaal niets over de kwaliteit van de shop, maar je hebt dan in ieder geval een vangnet als er iets fout gaat en de shop je niet netjes wil helpen.

 

De satelliethandel is een beetje een wild-west handel. Er zijn maar een paar goede echte winkels en de rest is over het algemeen niet echt betrouwbaar.

 

Bij heel erg veel van dat soort winkels wordt de grootste onzin verteld als iets even niet leverbaar is. Zo kan ook dit verhaal gewoon zo'n onzin verhaal zijn. Ik weet het niet.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Het behoeft verder geen uitleg dat hier een slot op gaat en harley een waarschuwing krijgt vanwege het onnodig beledigen van een medelid.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...