Gast aart44 Geplaatst: 16 september 2010 Geplaatst: 16 september 2010 Citaat: Microsoft stelt de eerste publieke bèta-versie beschikbaar van de nieuwe Internet Explorer browser 9 (IE9). Microsoft maakte gisteren in San Francisco bekend dat de nieuwe browser wereldwijd voor download beschikbaar is in 33 talen, waaronder Nederlands. Belangrijke eigenschappen: een nieuwe gebruikersinterface, nieuwe techniek en voor alle gebruik goede prestaties. Volgens Microsoft is de nieuwe browser de basis voor het genieten van de volledige mogelijkheden van websites en toepassingen waar het de gebruikers om gaat. De nieuwe gebruikersinterface is zo simpel mogelijk gehouden met een minimum aan knoppen. Ook neemt het zo min mogelijk schermruimte in beslag, zodat er zoveel mogelijk ruimte beschikbaar is voor de website waar het om gaat. IE9 is helemaal up-to-date en ondersteund alle moderne webstandaarden inclusief HTML 5 en is daarmee klaar voor alle multimediale webapplicaties en coudtoepassingen. Ook vormt IE9 een naadloze interface met Windows 7. Een belangrijke nieuwe functie van IE9, is een dowloadmanager met een ingebouwde reputatiebeveiliging. De downloadmanager zorgt ervoor dat download afgebroken en hervat kunnen worden en de beveiligingsfuncties van de browser zorgen er voor dat u wordt gewaarschuwd voor onbetrouwbare downloadbronnen. De ontwikkelaars hebben zich ingespannen om alle taken van de browser snel te maken en noemen IE9 dan ook "overall" snel. Om dit te bereiken maakt de browser waar mogelijk optimaal gebruik van de mogelijkheden van de grafische processor (gpu) van de pc. IE9 is en blijft alleen beschikbaar voor Windows Vista en Windows 7. Windows XP-gebruikers zijn definitief uitgesloten en zullen hun besturingsysteem eerst moeten upgraden om van de geneugten van "the beauty of the web" te kunnen genieten. Download IE9 hier. Bron:PCMWEB.nl Datum: donderdag 16 september 2010 Auteur: Ger Elskamp
peterksr Geplaatst: 16 september 2010 Geplaatst: 16 september 2010 zijn er al mensen die dit hebben geinstaleerd ? peter 1 maal VU+ DUO +
winwiz Geplaatst: 16 september 2010 Geplaatst: 16 september 2010 Ik ben een fervent Firefox gebruiker, maar dit mag je zeer zeker niet traag noemen... Zelfs t.o.v. Firefox 4.0B6 is hij vergelijkbaar in snelheid. Een hele leuke optie is dat je een website vast kunt pinnen onderin je taakbalk (win7) Als je daarop klikt opent hij direct die website. Je kunt ook een tab zo naar buiten IE slepen en dan draait deze verder in zijn eigen venster.. Om maar eens wat te noemen. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast Kimble Geplaatst: 16 september 2010 Geplaatst: 16 september 2010 Had hem al en hij is sneller dan Mozilla en Chrome. Deze release moet ik nog installeren daar de MSDN versie nogal buggy was en wat ruzie had met invoegingstoepassingen zoals een PDF-Writer.
leo1949 Geplaatst: 17 september 2010 Geplaatst: 17 september 2010 Ik had hem eergisteren geinstalleerd. Maar hier is de rechtstreekse link die meteen naar de downloadsite gaat. -------- >>> IE9 <<< Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
winwiz Geplaatst: 17 september 2010 Geplaatst: 17 september 2010 Origineel bericht van: Sjaak(k) Waarom werkt dit nu weer niet voor Windows XP Minimaal DX10.... hardware ondersteuning door de videokaart. Xp heeft nu eenmaal geen DX10 (officieel dan) Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast Kimble Geplaatst: 17 september 2010 Geplaatst: 17 september 2010 De release van MSDN draait nog steeds hier op een XP/SP2 laptop.
winwiz Geplaatst: 17 september 2010 Geplaatst: 17 september 2010 Origineel bericht van: Sjaak(k) Origineel bericht van: winwiz Origineel bericht van: Sjaak(k) Waarom werkt dit nu weer niet voor Windows XP Minimaal DX10.... hardware ondersteuning door de videokaart. Xp heeft nu eenmaal geen DX10 (officieel dan) Even gezocht maar er is wel degelijk een Direct x 10 van Alky voor xp te verkrijgen, dus IE9 zou dan wel werken Tja, maar dat is alles behalve officieel. Een hack op DX 10 op xp te krijgen. Maar dan niet klagen dat het niet lekker loopt Beetje leesvoer http://webwereld.nl/nieuws/65921/forse-kritiek-op-ontbreken-ie9-voor-xp.html Ik kan het me wel voorstellen... Ik zie echt geen reden (behalve gewenning, bang voor het onbekende) om nog bij xp te blijven... Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast Kimble Geplaatst: 17 september 2010 Geplaatst: 17 september 2010 Origineel bericht van: Sjaak(k) Origineel bericht van: Kimble De release van MSDN draait nog steeds hier op een XP/SP2 laptop. Kimble, ik kan dus de download versie van Leo 1949 ook voor XP gebruiken Die Beta-release is een andere dan die van MSDN die al een een half jaar ter beschikking was. Ik heb de XP/SP2 nog niet voorzien van de IE9 Beta die nu beschikbaar is. Aangezien het toch weekend is installeer ik hem gewoon en ga eens kijken wat er niet werkt. Bestand is ook aanzienlijk groter. Ben van mening dat de IE9 Beta die nu is vrijgegeven niet zo veel problemen geeft met invoegingstoepassingen. Mijn voorkeur is nog steeds een combinatie van IE en een Chrome. Ben een tijdje geleden terrecht op mijn vingers getikt dat in Mozilla een Mouse-over niet werkte. Gezien dit moet ik nog (stel het steeds uit ) die link van de browserkeuze die verplicht was bezoeken om ALLE browsers te installeren, daar ik ook websites bouw. Er is nergens een "echt" overzicht te vinden welke browser voldoet aan alle bedenkbare grappen en grollen. Snelheid voor de doorsnede gebruiker is geen must maar tot IE9 Beta was IE gewoon traag. Systeembeheerders van bedrijven zullen niet zo snel van IE afstappen, hoewel het advies wel steeds groter wordt ivm de gatenkaas van IE. Ik zou zeggen Sjaak(k), stap over op Mozilla. Denk dat dit advies wel gedragen wordt onder de andere forumleden.
Xilence Geplaatst: 18 september 2010 Geplaatst: 18 september 2010 Origineel bericht van: Kimble Systeembeheerders van bedrijven zullen niet zo snel van IE afstappen, hoewel het advies wel steeds groter wordt ivm de gatenkaas van IE. Ik zou zeggen Sjaak(k), stap over op Mozilla. Denk dat dit advies wel gedragen wordt onder de andere forumleden. Hoe bekender de software des te meer zal er(negatief) over te horen zijn. Voor en tegenstanders zal je altijd blijven houden. IE zal heus niet zo slecht zijn als de meesten je wilt laten geloven. Zoals je kan lezen in de onderstaande quote was zelfs IE veiliger om te gebruiken als Firefox. Ook Firefox is zo lek als een mandje. Is dus allemaal lood om oud ijzer, het is alleen het waar je je veiliger bij voelt. Origineel bericht van: security.nl Mozilla patcht Firefox-lekken, voegt anti-clickjacking toe 08-09-2010,14:39 doorRedactie De Mozilla stichting heeft nieuwe versies van Firefox en Thunderbird uitgebracht, waarin veertien beveiligingslekken zijn verholpen, waarvan tien zo ernstig dat een aanvaller er systemen mee kan overnemen. Naast het verhelpen van de kwetsbaarheden, heeft de browserbouwer ook extra beveiliging toegevoegd. Firefox 3.6.9 ondersteunt nu x-frame-options. In zowel Firefox 3.6.9 als 3.5.12 is het Windows DLL-lek gepatcht. Clickjacking Dit is een header-waarde die de webserver instelt en tegen browsers vertelt of een bepaalde pagina in het frame van een andere pagina geplaatst mag worden. Browsers moeten dit wel ondersteunen, iets wat standaard al het geval bij Internet Explorer en Google Chrome is. Door de optie wordt het lastiger om clickjacking-aanvallen uit te voeren. Hierbij weten hackers "clicks" van een gebruiker te stelen en voor andere doeleinden te gebruiken.
Gast Kimble Geplaatst: 18 september 2010 Geplaatst: 18 september 2010 Ohh bedoel je Clickjacking , nog nooit van gehoord Laten ze het aub bij getallen houden, zodat je kan bladeren en niet met namen die straks ook look-a-likes gaan krijgen. Alleen bij deze naam durf ik al niet meer te klikken Een 2663751 kan ik wel mee leven (iets wat alle passwords doorstuurt) bijvoorbeeld.
vGnp Geplaatst: 18 september 2010 Geplaatst: 18 september 2010 Origineel bericht van: Kimble Ohh bedoel je Clickjacking , nog nooit van gehoord Ik was gisteren nog op een website waar ik door een van de plugins van Firefox werd beschermd tegen een clickjacking aanval vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen