Gast Geertjen Geplaatst: 17 september 2010 Geplaatst: 17 september 2010 Hallo, Ik heb een dreambox 8000 en dreambox 800. Graag wil ik de hardeschijf op mijn dreambox 8000 delen met de 800 versie. Bedoeling is om bijvoorbeeld opnames opgeslagen op de 8000 via netwerk direkt af te spelen op de 800? Is dit mogelijk en hoe hieraan te beginnen? Alvast bedankt, Geert
M_Z Geplaatst: 17 september 2010 Geplaatst: 17 september 2010 Jazeker, dit is heel goed mogelijk. Kijk eens in de Dreambox Database, staat precies in uitgelegd hoe je dit moet doen middels een NFS mount. M_Z
Henksat Geplaatst: 17 september 2010 Geplaatst: 17 september 2010 Origineel bericht van: M_Z Jazeker, dit is heel goed mogelijk. Kijk eens in de Dreambox Database, staat precies in uitgelegd hoe je dit moet doen middels een NFS mount. M_Z Kan ook via CIFS, zo doe ik het hier ook met een 8000 en een VU+ Duo Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Gast Geertjen Geplaatst: 17 september 2010 Geplaatst: 17 september 2010 Hallo, bedankt voor de reakties. ik heb zelf een Ozooon image, kan dit hier ook of dien ik over te schakelen naar andere image?
Gast Geertjen Geplaatst: 18 september 2010 Geplaatst: 18 september 2010 Weet er iemand hoe een nfs server te configureren in Oozoon image. Ik heb nfs server kunnen installeren via applicaties, maar nu weet ik niet hoe ik verder moet. bedankt
Tonskidutch Geplaatst: 18 september 2010 Geplaatst: 18 september 2010 je kunt even kijken of de NFSserver ook werkende is telnet je dreambox en type >ps< daarmee worden de actuele processen op de dreambox weergegeven als je niet per menu iets kunt instellen (wegens ontbrekent script) dan kun je zelf een export bestandje aanmaken en/of editeren dat export bestand staat normaal onder de map /etc/export en kan bijvoorbeeld; deze inhoudt hebben: / 10.0.0.20/255.0.0.0(rw,no_root_squash,sync,no_subtree_check) waarbij het ipnummer de andere dreambox is en daarachter het juiste subnet van die dreambox oja, na aanpassen export bestand moet je de dream wel even herstarten dan zou daarna de andere dreambox gemount kunnen worden ciao Good Morning Heartache Laura Fygi, Toots Thielemans
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen