Ga naar inhoud


Komt het spaarloon echt per 15 september vrij?


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

De Nederlandse regering, bij monde van minister van financiën Jan Kees de Jager,

wist het afgelopen juli zo mooi te verwoorden ( citaat van zijn website www.jankeesdejager.nl ) :

"Op vrijdag 9 juli heb ik bekendgemaakt dat het spaarloon wordt vrijgegeven op 15 september 2010".

 

Welnu, zo gezegd zo gedaan, via de site van abnamro vul ik het deblokkeringsformulier in.

Wat krijg ik als antwoord?

"Wij hebben uw aanvraag in goede orde ontvangen.

U ontvangt het bedrag binnen vijftien werkdagen op uw tegenrekening".

15 september + 15 werkdagen = 6 oktober shocked

 

Dus ik ontvang vóór 6 oktober a.s., uiterlijk 5 oktober a.s. dus, het vrijgegeven spaarloon.

Dat is toch te gek voor woorden crazy

Al maanden is de maatregel bekend.

De tegenrekening is al jaren bekend.

Er hoeft geen ingewikkeld onderzoek plaats te vinden of je recht hebt op deblokkering.

Waarom kan de overboeking niet meteen gerealiseerd worden?

In ieder geval maakt men niet waar wat beloofd wordt.

 

De in feite hoogste baas van abnamro, Jan Kees de Jager, heeft nota bene zelf de maatregel afgekondigd.

En nu heeft 'zijn bank' tot 3 weken nodig om zo iets simpels

als een overboeking tussen twee rekeningen te realiseren!?

 

Je zou bijna denken dat abnamro liquiditeitsproblemen heeft...

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Binnen 15 werkdagen kan dus ook zijn :

 

Volgende week vrijdag ofzo....

 

 

Toevallig ook vandaag e.e.a. aangevraagd, maar dan aan de balie van een ABN-Amro kantoor.

Daar werd verteld dat het naar verwachting ongeveer 1 week zou duren.

 

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: potenza
Maak je niet druk.
Je moest al vier jaar wachten,zijn die paar dagen nou zo erg?
Of zit je in geldnood?


@potenza,

Nee hoor.

Alleen de redenen waarom het langer duurt dan beloofd
en langer duurt dan een 'gewone' overboeking boeien mij.

Als je in het verre buitenland zit dan kan men binnen 1 seconde het opgenomene afboeken.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan goed begrijpen wat Sattaz bedoeld want ook ik heb het bedrag nog niet op mijn rekening staan.

Ook mij gaat het niet om het feit dat ik nog een paar dagen moet wachten maar om de toegepaste willekeur van sommige banken.

Ik heb met de bank die mijn spaarloon beheerd een afspraak gemaakt dat het steeds vrijkomende bedrag automatisch op mijn tussenrekening wordt gestort en dat ging tot nu prima.

Elke 3 maanden werd precies op de 1e van de maand, de dag van de vrijval, een bedrag van € 153,27 op mijn tussenrekening gestort.

 

Dus waarom kan dat dan nu niet terwijl inderdaad al maanden vaststaat dat de vrijval op 15 september plaatsvindt.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is nu eenmaal een van de bankstreken even vasthouden hoef je geen rente te vergoeden maar beuren als bank.

En met zo een spaarloon geld verplaatsing kan t wel is oplopen.

Maar t hoort natuurlijk niet max 2 dagen tegenwoordig.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het belangrijkste is natuurlijk of de (hoge) rentevergoeding wel doorloopt exact tot aan de dag dat je het spaarloon ter beschikking hebt. Zo niet-klagen. (helpt altijd). Het lijkt alsof de staatsbank 15 rentedagen wil 'plukken'.

 

15 rentedagen pikken is overigens de normaalste zaak van de wereld bij elke bank in Frankrijk, inclusief vestigingen van buitenlandse banken zoals ING direct.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van die 15 dagen, plukken ze nog mooi heel wat rente.

Daar betalen ze dan de jaar topsalarissen van, van die hoge mannen.

 

Achja de banken hebben het voor het zeggen tegenwoordig.

Het is allemaal om hun eigen inkomen te verzekeren.

Want ze zouden eens die eindejaars bones in moeten leveren, van die tonnen die ze al verdienen per jaar.

Stelletje hyenas zijn het.

 

En onze regering er maar geld inpompen, om die mannen toch maar van hun salaris te voorzien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat me opviel er is nog steeds geen wet tegen bonussen alleen een richtlijn uit Den Haag.

Maar t gaat om slechts tonnen per persoon dus waar hebben we t over.

Waar we wel wetten voor hebben is legitimatieplicht bv want dan ben je natuurlijk een zware crimineel als je je paspoort hebt vergeten.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1664
Het belangrijkste is natuurlijk of de (hoge) rentevergoeding wel doorloopt exact tot aan de dag dat je het spaarloon ter beschikking hebt.

Als dat zo was zou ik niet klagen maar m.n. het begrip 'hoge' rente hebben de 'Spaarloon bankiers' nog nooit van gehoord.
Ik weet het percentage niet meer precies maar ik weet zeker dat de Spaarloonrente bij mijn 'Spaarloon bankier' onder de 1,5% lag terwijl ik op mijn Internet spaarrekening 2,4% ontvang.
Dus ze hebben in de laatste jaren al genoeg rente opgestreken.
..en saillant detail is dat ik vorige week een schrijven van hen kreeg waarbij werd aangeboden dat als ik het bedrag liet staan ik nu met eens wel 2% kon ontvangen dus nu kan het wel.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
..en saillant detail is dat ik vorige week een schrijven van hen kreeg waarbij werd aangeboden dat als ik het bedrag liet staan ik nu met eens wel 2% kon ontvangen dus nu kan het wel.

Reden te meer dat ik vanavond even de brief heb opgezocht en per direct het geld op mijn lopende rekening heb laten overmaken.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...