Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• 4 weken later...

Geplaatst:

Ik zelf heb een Virtuele machine draaien

Linux Ubuntu 10.04 met PS3 mediaserver.

Die speelt echt alles over direct vanaf ISCSI en vanaf de NAS.

Geen extra hadware nodig.

MKV's ISO, VTS, M2TS, Subs, DTS, DD 5.1.

Ik gebruik hem voor mijn Playstation 3 om te streamen en ook voor mijn Panasonic TV.

Groeten

Hemant

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

=============================================

• 3 weken later...
Geplaatst:

deze is ook prima met display

De Markus-s810 is voorzien van een zeer krachtige Sigma 8653 chipset met een 500MHz processor. Dit zorgt ervoor dat deze kleine mediaspeler zeer goede en snelle prestaties kan leveren.

Hij onderscheidt echter vooral op het gebied van codec ondersteuning (welke bestanden kan hij allemaal afspelen). Hieronder bij specificaties kunt u bekijken welke formaten en codec's allemaal ondersteund worden. Het zijn er echter zeer veel. Denk aan H.264, MKV HD, WMV9 en ga zo maar door.

Via de makkelijke interface is het mogelijk om video's af te spelen, foto's te bekijken en uiteraard naar muziek of internet radio te luisten (audio). De mediaspeler is voorzien van een zeer handig, en uniek, 2" full color TFT LCD scherm. Hierop kunt u alles duidelijk zien en het apparaat makkelijk bedienen. Uiteraard heeft u ook op uw tv, nadat u hem hebt aangesloten, een handige bedieningsinterface.

Omdat deze s810 veel netwerk protocollen ondersteunt is het makkelijk om hem op iedere pc aan te sluiten en je files te beheren onderling. Het kopiëren, deleten en hernoemen van bestanden is geen enkel probleem.

Uiteraard is het mogelijk om bestanden die op je pc staan direct via je tv of stereo installatie af te spelen. Zelfs als deze mediaspeler geen opslagcapaciteit heeft behoort dit tot de mogelijkheden.

Via de e-Sata poort aan de achterkant van de mediaspeler kunt u zonder problemen een HDD (harde schijf) aansluiten. Zo breidt u in een handomdraai de opslagcapaciteit van de s810 uit en hoeft uw pc of laptop niet meer aan te staan als u van die ene nieuwe film of dat lekkere muziekje wilt genieten.

Door de vele poorten aan de achterkant van de Markus s810 is het mogelijk om veel verschillende soorten apparaten aan te sluiten. Zo is hij voorzien van een HDMI 1.3, component en een composite poort voor topkwaliteit video. Ook is hij voorzien van een Ethernet aansluiting (sluit hem aan op een router en u kunt hem verbinden met uw pc) en USB poorten. Via USB is het ook mogelijk om een Wifi verbinding op te zetten (u kunt een Wifi dongle kopen en op de Markus aansluiten en klaar is kees).

Zoals gezegd is de bediening via het grote full color TFT scherm erg makkelijk. Een voordeel hiervan is dat u het apparaat kunt gebruiken zonder dat u de tv aan hoeft te zetten. Als u bijvoorbeeld radio wilt luisten dan kunt u dat gewoon doen door het aan te zetten via het display op de Markus zelf. Bij nagenoeg alle andere mediaspelers moet u hiervoor eerst de tv aanzetten omdat u hem anders niet kan bedienen.

Boven op de s810 zit een soort grote draaiknop. Met deze knop is het bedienen van de Markus zeer prettig. Het werkt intuïtief en snel. Wel zo handig toch?

Specificaties

- Ingebouwde MIPS 500MHz core CPU of Sigma design SMP8653

- Video: MKV,H.264, H.261, MPEG 1/2/4/ (Xvid, DivX), WMV9, WMV9HD, VCD, SVCD, 1080P, MOV, WMV, MP4, ASF, ISO, IFO, VOB, AVI, M2TS, MTW, MPG, MPEG, DAT, TP, TS, TRP

- Audio: FLAC, MP3, WAV, WMA, ACC, M4A, Ogg Vorbis, PCM, Dolby Digital AC3, Dobly Digital Plus, DTS, WMA0 2.0, WMA 9 Pro

- Foto: JPEG, BMP, GIF, PNG (max. resolutie 4.096x4.096

- Poorten: Ethernet aansluiting, USB, USB Host, HDMI 1.3, e-Sata, Multi card reader, RCA, Component (en meer)

- Wifi: optioneel (via USB)

- HDD: optioneel, makkelijk erin aan te brengen (NTFS, FAT32, HFS+)

- Network Protocols(FTP/Samba/UPnP/Streaming Play-back/NAS)

- Internet Radio

- 2" full color TFT LCD bedieningsscherm

- File Management (Copy, Delete, Rename)

- Original DVD Title play-back

- DTS audiocodec down-mixing

- Cute & Cool design

- HDMI 1.3

- SD & Micro SD cardreader

- e-SATA built-in voor HDD

- Zeer gebruiksvriendelijk

- 18x14x7 cm (BxDxH)

- Werkt met: Windows 98SE, ME, 2000, XP, Vista

- True Type Font

Dreambox DM8000HD

AZBOX Premium +

• 3 weken later...
  • 1 maand later...
Geplaatst:

ik ben zeer tevreden over mijn Qnap nmp 1000-p aangesloten op mijn Qnap Nas. speelt alle codecs af. kan ook als nas gebruikt worden.

renzie

post-1155-1318261798,5797_thumb.jpg

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Geplaatst:

of de Kaiboer 730I

Chipset : Sigma 8643

AC Adapter: Input: 100-240V Output: 12V,3A

A/V Output: HDMI 1.3,CVBS,Coaxia,Optical,YPbPR,Stero L/R

USB Interface: 2* USB 2.0 HOST

HDD External HDD connect via USB or E-SATA,Built in 3.5inch HDD

Language: English,French,Germany,Italian,Russian,Thai,Viet,Chinese,Turkish

File System FAT32/NTFS TV System NTSC/PAL/(optional: SECAM)

Audio File Format: MP3,WMA,AAC,OGG,PCM,M4A,AC3,WAV,ACC,AC3,DD+,APE,FLAC,CUE,

DTS, DTS-HD MA

Codec: WAV, MP3, WMA, AAC, APE, FLAC, OGG, DTS,AC3, DTS-HD MA, DTS-HD HR, PCM , LPCM,WMAPRO, Dolby-True HD, Dolby Digital Plus

Video File : Format:WMV9(DRM,WMV9 Pro),WMV-HD,AVI,WMV,MPG,ISO,MP4,ASF,

TP,TRP,TS,M2TS,MOV(H.264),VOB,MKV,BD-ISO,DVD-ISO

Codec: MPEG1/2/4, AVI,XVID,WMV9,H.264,AVC(HD),VC-1

Subtitle: support SUB, SRT, SSA, SMI, IDX+SUB

Photo File: Format: JPG/JPEG/BMP/GIF/TIFF,Music Slideshow, Zoom and Transition

TV Support DVB-T and DMB-TH signal (Need TV-Dongle to realize this function)

Art Cover Music and Movie Jukebox

File Manager Copy,Delete,Transfer,Rename

Navigation Full original blu-ray menu navigation

Network BT,PT,Donkey Tool,Youtube,RSS,Internet Radio,NFS,Samba,FTP,UPNP

Unit Size 220*200*70(mm)

Gift box dimension 298*250*153(mm)

G.W 1.3kgs

N.W 2.1kgs

1296034705.jpg

1295335273.jpg

1295592745.jpg

Live life to the Max(loader)

• 3 weken later...
Geplaatst:

Ik heb gisteren de LG DP1W gekocht en deze meot vandaag gebracht worden door een courrier.

DP1W.jpg

Vídeo: Dat/mpg/mpeg/avi/vob/ts/mov/xvid/mp4/mkv/m2t/m2ts/wmv/asf/iso/divx/m1v/m2v/m4v/dvr-ms(Unprotected),flv/m1s/m2p/ifo/tp/trp/m4t/mts

Músic: Mp3/wma/wav/ogg/aac/m4a/flac/mka/ape/aif/aiff/mp1/p2/ac3/mpa/mp4aFotosGIF/BMP/JPEG,TIF/TIFF, PNG

Ik denk dat er niet veel is wat deze niet leest en kan van mijn laptop direct alles naar dit beestje streamen en dit voor 99 euros denk ik dat het geen slechte koop is.

Geplaatst:

Welke mediaspeler je ook wilt kopen, denk er aan dat de mogelijkheden van de speler altijd bepaald worden door de chip en de software development kit (SDK) die bij de chip hoort. Hebben twee spelers dezelfde chip, dan kun je er van uit gaan dat ze ook dezelfde video bestanden kunnen afspelen.

Voorbeelden: geen enkele speler met een Sigma of een Realtek chip kan oude wmv bestanden afspelen. Geen enkele speler met een Sigma chip kan Real Media bestanden afspelen. Geen enkele speler met een Realtek chip kan oude Real Media bestanden afspelen, alleen maar recente.

Het enige wat de fabrikanten van die spelers doen is de SDK gebruiken om een mooie schil over ales aan te leggen. Veel onderlinge verschillen kunnen er nooit zijn tussen spelers met dezelfde chip.

Op dit moment lijken spelers met de nieuwe Intel Atom CE4100 serie chips verreweg de meeste mogelijkheden te gaan bieden. Ze spelen bijvoorbeeld wel alle bestanden af die ik zojuist noemde. Denk hierbij aan de D-Link Boxy Box en de AC Ryan Fluxx.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen