Gast Geplaatst: 20 juli 2001 Geplaatst: 20 juli 2001 Ik zou graag willen weten hoe ik Belgische tv- zenders kan ontvangen in de achterhoek. Volgens mij wordt het wel moeilijk omdat je deze via een antenne moet ontvangen?Nu weet ik niet welke antenne ik kan gebruiken en de kosten om met name de Ketnet/ Canvas- zender te ontvangen. Wie kan mij hier meer van vertellen.
Gast Geplaatst: 21 juli 2001 Geplaatst: 21 juli 2001 Daar schiet me nog wat te binnen. Op Eutelsat W2 16 Gr Oost zit nog een Belgische zender: TMF Vlaanderen. Dit is de Vlaamse versie van The Music Factory. Zender voor de liefhebber dus: 11,043 H 4338 3/4. Is een SCPC draaggolf. Moet je dus een grote schotel voor hebben, ca 1 mtr.<P>Groet
Gast Geplaatst: 21 juli 2001 Geplaatst: 21 juli 2001 Dit is helaas niet mogelijk.<BR>Belgische TV zenders zenden niet via satelliet uit.<BR>Er is één uitzondering: VT4. Dit is een zender ongeveer te vergelijken met RTL4.<BR>Is te ontvangen met een kleine schotel gericht op Telecom 2B, 5gr. West 12,711 Hor.<BR>27,500 3/4<BR>Daar vind je dan ook een paar radiozenders zoals Alldays Radio, Tiles FM, 4FM, Radio 7, C-Dance etc.<BR>Verder is er niets uit Belgie via satelliet te ontvangen.<BR>Blijft dus alleen de mogelijkheid met een ontzettend hoge, goede, gevoelige, antenne iets uit de ether te halen. Als je goede "condities" hebt, lukt dit wel.<BR>Ik woonde vroeger in Deventer en had zo´n hele goede antenne en er was alleen ontvangst mogelijk als de condities goed waren. Meestal in de winter bij mistig weer. dan kon je zelfs zenders uit Engeland ontvangen. Die waren dan weer zonder geluid, dus daar had je ook weer niks aan. Geluid zit op 6 Mhz afstand i.p.v 5,5 MHz zoals in Nederland en bijna alle andere West-Europese landen gebruikelijk. Nou ja, die Engelsen doen toch alles anders, haha.<BR>Maar als je naar VT4 wilt kijken, gaat dat prima.<P>Succes,
Gast Geplaatst: 24 juli 2001 Geplaatst: 24 juli 2001 Wel typisch dat er verder geen Belgische zenders op de sat zitten. Maar als je dan hoort hoeveel problemen men in Belgie soms ondervindt bij het plaatsen van een Astra schoteltje, dan is het ook wel weer logisch
Gast Geplaatst: 24 juli 2001 Geplaatst: 24 juli 2001 Hallo Suzuki,<P>Afhankelijk van waar je woont tov de terrestrische zenders, kun je met een goeie Kathrein antenne, doorgaans een nog beter signaal halen als met de kabel-tv...contacteer mij even met lokatie dan weet ik je wel te vertellen welk type je nodig hebt...
Gast Geplaatst: 24 juli 2001 Geplaatst: 24 juli 2001 Het is wel een beetje of je weer terug gaat in de tijd met dit soort antennes vind ik hoor....
Gast Geplaatst: 25 juli 2001 Geplaatst: 25 juli 2001 Stukkie koperdraad met een zakkie friet aan de dakgoot hangen wil ook wel eens helpen.<P> Sahib
satdr Geplaatst: 26 juli 2001 Geplaatst: 26 juli 2001 En vergeet de mayo niet, <BR>anders ontvang je nog nix!<P>SatDr Vu+ Ultimo4k 1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X OpenPli 7
Gast Geplaatst: 26 juli 2001 Geplaatst: 26 juli 2001 @Satdr: je moet me geen PM's sturen als je die zelf niet ontvangt!! Dan kan ik moeilijk reageren, zie je!
Gast Geplaatst: 26 juli 2001 Geplaatst: 26 juli 2001 Sahib Stukkie koperdraad met een zakkie friet aan de dakgoot hangen wil ook wel eens helpen.<BR> Sahib <BR> <BR>satdr En vergeet de mayo niet, <BR>anders ontvang je nog nix!<BR>SatDr <BR> <BR>Kunnen we even serieus blijven..... Kan ik echt niet om lachen.<P>Fred
Gast Geplaatst: 26 juli 2001 Geplaatst: 26 juli 2001 Nee idd, ik vat de clou ook niet. Een leuke belgenmop is altijd leuk natuurlijk, maar dit gaat nergens over.
Gast Geplaatst: 26 juli 2001 Geplaatst: 26 juli 2001 Inderdaad, er zijn geen Belgische TV stations op de sateliet te vinden. VT4 wel, maar deze heeft een engelse licensie. Ik denk dat dit een politieke beslissing is. Ongeveer 80% van de belgen (zoals ik) heeft een kabelverbinding. Alle belgische zenders op de sateliet uitzenden zou dus zorgen voor een masale overschakeling met groot verlies voor de kabelmaatschappijen.
Gast Geplaatst: 26 juli 2001 Geplaatst: 26 juli 2001 Wat een protectionisme zeg! Daar mag de EU wel es een einde aan maken!
Gast Geplaatst: 27 juli 2001 Geplaatst: 27 juli 2001 Ja, maar eer ze uitgevonden hebben of dit onder het federaal, vlaams/waals, of europees recht valt, hebben de gemeentes allang alle schoteltjes weggehaald....
Aanbevolen berichten