Ga naar inhoud


Contracten , verhuizen en de wetgeving


Gast joost1963

Aanbevolen berichten

Aangezien wij mogelijk over een half jaar verhuizen vraag ik mij het volgende af.

Moet je in zo`n situatie bestaande contracten zoals de kabel maatschappij , Stroom/Gas leverancier , telefoon enz. afkopen of meenemen of is er een standaard wet die zegt dat bij een verhuizing bestaande contracten worden ontbonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor de kabel geld ( althans voor UPC )

Als je binnen het UPC gebied verhuist neem je het contract gewoon mee.

Dus heb je afgelopen jaar/2 jaar je abbo veranderd moet je het meenemen zolang je binnen een door hun beleverd gebied verhuist.

Heb je dat niet lijkt het me dat je gewoon volgens de wet per maand op kunt zeggen.

En ook als je buiten hun leverings gebied kun je normaal op zeggen.

 

 

Zal wel op de zelfde manier gelden voor gas water en licht.

 

 

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stroom/Gas leverancier word overgenomen door de nieuwe bewoner is die er niet blijf je zelf doorbetalen hooguit kan je t voorschot lager maken doordat je bijna niets meer verbruikt daar.

Opzeggen kan wel alleen krijgen de nieuwe bewoners een extra rekening voor t weer aansluiten.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

De stroom/gas leveranciers werken door geheel Nederland dus die contracten neem je "mee" (niet verwarren met de netwerkbedrijven)

Ben net naar een andere energiemaatschappij gegaan en daar staat het duidelijk in de voorwaarden.

De nieuwe bewoner neemt niet automatisch dit over. Die moet zelf een contract afsluiten.

Nogmaals dit gaat niet om de netwerkbeheerder(zoals Enexis, etc.).

Voor de netwerkbeheerder hoef je niet druk te maken, je leverancier meld dit wel.

 

Bij Ziggo is het zo dat je contract per maand opzegbaar is, daar geen vuiltje aan de lucht.

 

Zolang de dienst van je huidige contract leverbaar is op je nieuwe adres loopt het contract door. Ik heb bij bepaalde ADSL aanbieders wel eens gezien dat wanneer je verhuisd en het produkt kan niet mee verhuizen dat je een deel van het contract moet afkopen.

 

Maar dit soort dingen staan vrijwel altijd in de voorwaarden, inclusief de idiote kosten die vaak worden gerekend voor het wijzigen van het adres.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slechts 6 keer verhuisd in 20 jaar, dus enige ervaring.

 

De eerste keer was er een handige overstapservice van tante post. De laatste keer in 2008 via een website die mij heeft geholpen.

 

Zie pm. Wil niet zeggen dat ik het niet zonder hun kon, maar je vergeet zo een simpele ergens lopende caravanverzekering oid.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...