lujo Geplaatst: 17 september 2010 Geplaatst: 17 september 2010 Ik ben nu aan het kijken naar OScam en reader opties en heb volgende gekopieerd: [reader] label = Canal Digitaal enable = 1 protocol = smartreader device = services = caid = 0100 detect = cd mhz = 358 cardmhz = 358 ident = group = 1 emmcache = 1,1,2 ecmcache = 1 lb_weight = 100 Bij device kom ik niet uit aangezien ze daar om een bus:device vragen. Ik zou niet weten wat ik daar precies moet invullen. Bij protocol zijn er meerdere dingen in te vullen waaronder: smartreader, cccam enz. Dus als ik het goed begrijp heb ik de keuze om mijn Smartreader+ alleen als simpel "smartreader" te gebruiken of ik kan die zelfde Smartreader+ ook als "cccam reader" gebruiken? Dan zou ik dus op een Windows pc ook CCcam als server kunnen draaien? Met andere woorden: voor gebruik in mijn woning met meerdere pc's of dreamboxen hoef ik niet per se cccam te gebruiken om mijn kaartje te delen en voldoet "smartreader" ook?
IanPH Geplaatst: 17 september 2010 Geplaatst: 17 september 2010 Volgens mij moet je bij device de BusID van je USB controller + de DeviceID van je Smartreader+ neerzetten. Daar kun je o.a. achter komen door list_smargo.exe te gebruiken (zet deze bij de OSCam.exe aangezien deze afhankelijk is van dezelfde cygwin libraries). Maar ik zou gewoon eens via de Web Interface door de config bladeren en de link gebruiken waarin de verschillende config bestanden staan uitgelegd. Je kunt als reader inderdaad een andere CCCam server (of newcamd servers e.d.) opgeven! Ik dat geval zullen alle aanvragen via jouw server worden door gegeven aan de door jouw ingestelde server. En ja, zoals ik in m'n openingspost al aangaf is OSCam ook als CCCam server te gebruiken (zelfs met AU icm ACamd 0.6.1.8). Met mijn basis config is OSCam zowel als een newcamd (poort 12345) als CCCam (poort 12346) geconfigureerd (zie oscam.conf). En met welke server je ook connect, de newcamd of de cccam server, in beide gevallen zal met de basis config de enige ingestelde reader worden aangesproken. Origineel bericht van: lujo Met andere woorden: voor gebruik in mijn woning met meerdere pc's of dreamboxen hoef ik niet per se cccam te gebruiken om mijn kaartje te delen en voldoet "smartreader" ook? Ja haalt wat dingen door elkaar want in de [reader] sectie stel je niet je server in maar waar je ontcijfering plaats vindt. Protocol kan dus CCCam zijn als je wilt dat OSCam niet met je eigen cardreader praat maar met een andere CCCam server. Protocol kan ook newcamd zijn (als OSCam met een andere newcamd server moet praten). Eigenlijk is de naam van het config bestand (oscam.server) wat verwarrend (zou beter oscam.source kunnen heten) want het is de config waarin je je sleutel-bron instelt. De eigenlijke server instellingen (wat voor'n server wordt OSCam) doe je in oscam.conf waar je o.a. de [newcamd] of [cccam] sectie hebt staan. Ian Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server (Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011 )
lujo Geplaatst: 18 september 2010 Auteur Geplaatst: 18 september 2010 Eerst wil ik je bedanken voor je uitleg. Als ik het goed begrijp werkt het als volgt: oscam.config - hier geef ik aan van welke protocols ik gebruik wil maken. Als ik bijvoorbeeld cccam protocol wil gebruiken dan moet ik dus in oscam.config [cccam] gedeelte aanmaken. Wil ik geen gebruik van cccam protocol maken dan kan ik stukje onder [cccam] deleten. Is dit juist? oscam.server - hier geef ik aan waar mijn kaart zich bevindt. Dus als ik een kaart in Smartreader+ heb dan moet ik dat dus aan oscam ook vertellen. En dat doe ik door onder [reader] juiste gegevens in te vullen. Als ik geen kaart ik Smartreader+ heb maar wel in mijn dreambox dan gebruik ik ipv protocol "smartreader" protocol "cccam". Dus als ik dan met mijn ACamd met oscam connect dan connect oscam via cccam protocol met mijn dreambox waarin ik een kaartje heb. Ik was eerder in de veronderstelling dat oscam net als ACamd rechtreeks kaartje kon uitlezen dus zonder gebruik te maken van protocols zoals cccam. Maar dat is dus als ik het goed heb niet mogelijk? Oscam maakt dus altijd gebruik van een protocol om kaart aan een client te kunnen aanbieden, want er is geen rechtreekse connectie tussen een client en Smartreader+? Ook als installeer ik oscam op mijn HTPC dan nog moet ik voor connectie tussen ACamd en oscam gebruik maken van protocol zoals cccam? oscam.user - hier geef ik dus aan welke users mogen connecten met mijn oscam configuratie. Ik hoef niet aan te geven via welke protocol welke user moet connecten? Dus omdat mij zowel gegevens van [newcamd] als [cccam] bekend zijn kan ik met (in jouw voorbeeld) testuser zowel met cccam als met newcamd connecten? Als ik naast ACamd ook met mijn dreambox wil connecten met oscam die op mijn andere computer draait dan maak ik gewoon weer een kopje [account] en daaronder plaats ik gegevens van testuser2. Klopt dit een beetje? Situatie die ik later krijg is waarschijnlijk als volgt: dreambox = 1 kaart oscam server = 1 kaart ACamd (htpc) = geen kaarten Ik wil dan dat die dreambox ook kan connecten met die oscam kaart. En ACamd moet met zowel dreambox als met oscam kaart connecten. Dat zou volgens mij volgende betekenen: ACamd = 2 x lijn (cccam) 1 voor dreambox, 1 voor oscam OF 1 x cccam lijn voor oscam dreambox = 1 x F-lijn voor ACamd, 1 x C-lijn voor oscam kaart OF 1 x C-lijn voor oscam en ACamd laten connecten via oscam oscam = 2 x [reader] 1 met protocol smartreader, 1 met protocol cccam Dus ook als heb ik in oscam 2 [reader] ingesteld hoef ik maar 1 x connectie in ACamd te maken en oscam weet dan zelf dat als ik op zender X zap dat die kaart moet hebben die via protocol "smartreader" wordt gelezen en als ik op zender Y zap dat die kaart moet hebben die via protocol "cccam" wordt gelezen (dus kaart die in dreambox zit). Hopelijk is dit een beetje goed wat ik beschreven heb.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen