daltonagf Geplaatst: 17 september 2010 Geplaatst: 17 september 2010 ik heb hier al diverse display`s liggen die niets meer doen. is er hier iemand die weleens aan dit soort displays heeft gewerkt, ik heb wel de zekering vervangen (was defect) (zie foto) kan toch nooit heel veel aan zijn, (condensators mischien) , mvg rob
focus103 Geplaatst: 17 september 2010 Geplaatst: 17 september 2010 Ik dacht dat die met een vrij hoge spanning werkte dus check de hoogspanning. De transistor of fet bij trafo. Als die niet werkt dan heb je geen beeld op het display.
Moderator Matchless Geplaatst: 17 september 2010 Moderator Geplaatst: 17 september 2010 Mooi display, heb je er niet 1 over? Dit zijn zgn VFD displays die idd een hoge spanning moeten hebben. wiki VFD Er kan genoeg kapot gaan en je moet eerst uitzoeken wat de zekering beveiligd. de digitale kant of de analoge (voedingen). Ook is een datasheet erg handig zodat je weet welke aansluiting waar zit. Dat zou ik even googlen als ik jouw was. Het is iig een wat ouder display want deze is al wat ingebrand. nog meer leesvoer: vfd info noritake Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
iemand Geplaatst: 18 september 2010 Geplaatst: 18 september 2010 zoiets moet je in je handen hebben om eea te kunnen meten waar zit die zekering ? Ik vermoed rechts onderaan ergens op de componentenprint daar lijkt ook de hoogspanningstrafo te zitten mogelijk is er een doorgeslagen component; HS-c-tje, transistor of slechte soldering in de trafo. tja kwestie van doormeten gr. Erik
columbo Geplaatst: 18 september 2010 Geplaatst: 18 september 2010 Ik zou als eerste die smd Elco's eens door meten ,die gaan vaak,teminste in andere app. defekt.
daltonagf Geplaatst: 18 september 2010 Auteur Geplaatst: 18 september 2010 zekering zit links naast het witte blokje waar de stekker in gaat van daaruit naar die grote weerstand (die is goed) , dan daarnaast naar de drie elkos , zitten parralel geschakeld , vanaf de foto gezien gaat de plus van de elkos naar de middelste pen van de transistor (nec c 3157) en de min naar de bovenste pen , transistor zit geen sluiting in, ik denk ook dat het in de voeding zit, ik zal eerst die wat grotere elko`s maar eens doormeten, mvg rob
daltonagf Geplaatst: 20 september 2010 Auteur Geplaatst: 20 september 2010 display werkt weer , 3 dikkere pootjes van het display (op foto niet te zien zit aan de bovenkant van het display) waren bij het glas afgebroken. nu de andere kant van het display gebruikt en het werkt (ging maar net want daar waren de pootjes kort afgeknipt), hij werkt gelukkig weer.
daltonagf Geplaatst: 20 september 2010 Auteur Geplaatst: 20 september 2010 ik heb er helaas nu op dit moment geen over ,maar als ik er een over heb laat ik het wel weten, mvg rob
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen