Ga naar inhoud


fastscan in de originele 2.02 software mogelijk?


Gast SatMann

Aanbevolen berichten

HI guys,

 

ik heb al lang geen kathrein operationeel en nu wil iemand mijn oude overnemen om gewoon met zijn kaartje te kijken (heeft maar 1 tv).

weten jullie of fastscan in de originele soft zit of in die van AAF?

 

Geen enigma 2 hé, want dat zal niet werken met zijn kaartje en gewone tv-vlaanderen module.

 

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Sm,

 

hang er toch gewoon een Smargo (1.04) usb kaartlezertje aan met Oscam erbij. Meer is niet nodig.

 

Werkt zowel met Kathrein 2.02 Final als met Aaf Hot Summer E2 V2. E2 draait hier nu al enige weken in de Flash met een CD Seca3 kaart, zonder een enkel probleem.

 

Bovendien wordt de box gevoelsmatig wat minder warm, zonder de Cam modules.

 

En Oscam met de Smargo werkt gewoon stand-alone.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bram,

 

ben je totaal nog geen problemen tegen gekomen met die E2 en smargo?

 

is dat zo'n smargo dat jij hebt (zie bijlage)

 

ik wil er wel zeker van zijn dat die mensen alle TV-vlaanderen zenders netjes kunnen bekijken zonder uitval of problemen.

want tot nu toe hebben ze al 3 dealers gedaan en dat wat ze die mensen verkocht hebben, van Taiwan sd ontvanger tot uit een wok geslegen schotel, je kan je dat niet inbeelden.

 

ik wil dat ze zonder problemen kunnen kijken.

 

laat je nog wat weten?

ps : stuur je mij eens in pm je settings door voor de oscam en smargo voor TV-Vlaanderen?

 

ps2 : heb je geen problemen met andere FTA HD's en SD's?

 

ps3 : misschien nu wel de domste vraag, die smargo, moet dat versie 1.4 zijn of kan je dat wel updaten zo'n reader via de pc?

 

 

greetz en alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Satman,

 

ik heb enige tijd 2.02 Final gedraaid met Oscam en de Smargo Plus.

 

En nu draai nu al aantal weken AAF Hot Summer E2 met Oscam en een Smargo. En in beide gevallen geen enkel probleem voorbij zien komen. E2 en 2.02 Final doen het buitengewoon goed met deze combinatie.

 

En E2 is toch aangenamer dan de Kathrein firmware.

 

Zo'n Smargo Plus kaartlezer kost zo'n € 30,- en je kunt er eventueel op een usb hub meerdere naast elkaar gebruiken.

 

Bij aankoop van een Smargo moet je er goed opletten versie 1.04 te nemen van de originele fabrikant Arg?lis. Er zijn namelijk grote aantallen Fake Smargo's uit China in de handel, die niet goed meer werken na de 1.04 upgrade. Meestal herkenbaar aan ronde profielen in plaats van visgraat patroon op de behuizing.

 

Oscam maakt gebruik van de zenderlijst in het config bestand. Dit zou een nadeel kunnen zijn als CD zenders veranderen.

 

Ik stuur je de CD Nederland configs per PM. Je moet deze op een klein detail aanpassen voor TV Vlaanderen. A wordt B. Caid is hetzelfde.

 

Bij Aaf HS V2 kun je Oscam en de oscam configs als plugin vanaf de server installeren.

 

Je moet dan alleen de configs vervangen door mijn setje. Aanpassing kan uiteraard ook handmatig met Vi.

 

Configs staan overigens ook op Aaf board. Configs voor 2.02 Final en E2 zijn hetzelfde. Alleen de Oscam versie is anders.

 

En automatisch opstarten van Oscam aanzetten in AAF menu.

 

De zenderlijst voor CD Nederland en TV Vlaanderen zit er al bij.

 

Groet,

 

 

Bram

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, de persoon die dit overkoopt heeft helaas een tv-vlaanderen module.

 

en ik wil geen gezeik met E2 en die dingen als het niet werkt.

 

ps : toevallig iemand met 2.02 of ouder in flash maar met een TV-vlaanderen lijst die up-to-date is?

zou een hoop ellende en werk besparen...

iemand? :-)

 

thx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Bram,

 

vanavond alles klaargezet met de originele TV-vlaanderen module in de originele soft...dat werkt maar half crazy

 

soms zegt hij plots, dat het kanaal gecodeerd is, de smartcard er uit en weer in en hij is weer weg...

raar hoor.

 

dus ik vrees dat ik toch een smargo met E2 er moet opzetten

 

ik ga nu kijken waar ik nog een 1.04 kan vinden

is dat de juiste op de foto?

post-43448-1318261300,1675_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste SM,

 

zo ziet de Smargo er inderdaad uit. Maar ja, zo zien de Chinese Clones er ook uit !

 

Op de Chinese clones staat bovendien ook nog een sticker met www.***geen-reclame***.com er op vermeld om de verwarring nog groter te maken. Had ook zo'n ding, die na de upgrade naar 1.4 niet goed meer werkte. De namaak was alleen vast te stellen door de behuizing open te maken en op het boardje te kijken.

 

Clones hebben cirkelvormige patronen op de behuizing en originele een visgraat motief. Alhoewel dit ook al weer wordt nageaapt.

 

De originele Smargo Plus 1.4 worden komen van Argol?s of Maxd?ta.

 

Zal morgen mijn TV Vlaanderen kaart ook eens proberen met een tweede Smargo op de usb hub.

 

Zoals eerder aangegeven, deze dingen werken ook prima op Kathrein versie 2.02 Final in combinatie met Oscam.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan inmiddels berichten dat de twee Smargo´s op een USB hub (Konig) ook werken.

 

In een Smargo zit de CanalDigitaal Nederland kaart en in de andere Smargo de TV Vlaanderen kaart.

 

De configs zijn mogelijk nog niet helemaal optimaal. Maar het werkt in ieder geval goed.

 

Als er belangstelling voor de configs, dan kan ze hier plaatsen. Configs voor Oscam voor 2.02 Final en Aaf HS 2E zijn identiek.

 

Groet,

 

 

Bram

post-26874-1318261304,6428_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...