Gast mvdknaap Geplaatst: 18 september 2010 Geplaatst: 18 september 2010 Hallo allemaal, Ik heb een Visiosat Bisatellite met 2 quatro LNB's (19,2 & 23,5). Verder een EMP Centauri 9/4 Multiswitch en 2 Rebox RE4000HD PVR ontvangers (met originele CD CI en smartcard). Ik heb voor een GSO installatie gekozen zodat ik later eenvoudig meer ontvangers op de switch aan kan sluiten (kinderkamers). Helaas kan ik om de één of andere reden niet de Nederlandse HDTV zenders ontvangen en krijg ik op deze kanalen de melding “service fout”. Ik heb al op internet gezocht en verschillende dingen geprobeerd maar helaas de oplossing nog niet gevonden. Er zijn een paar dingen die ik niet weet en dat is bijvoorbeeld hoe de diseqc instellingen moeten staan. Ook hier heb ik verschillende instellingen geprobeerd maar dat helpt allemaal niets. Misschien is er iemand hierzo op het forum die mij verder kan helpen?!?! Ik ben nog een leek op het gebied van satelliet ontvangst dus alle tips en op/aanmerkingen zijn welkom. Alvast bedankt voor de reacties, Marcel van der Knaap
aquasat Geplaatst: 18 september 2010 Geplaatst: 18 september 2010 Zorg er eerst voor dat je zeker bant dat de 8 kabels correct verbonden zijn. Dus de 4 polariteiten van de 2 satellieten. Wss staat er op de LNB HH,HL,VH,VL en idem op de switch. Deze moeten dus overéén komen. De Astra 1 kabels plaats je op de A kant van de switch (wss de eerste 4 ingangen) de astra 3 plaats je op de B kant (wss de laatste 4 inputs van de switch. De ant. ingang mag dus niet aangesloten blijven. Daarna verbind je 2 uitgangen met de 2 ontvangers. De ontvangers stel je in op Disecq A astra1 en Disecq B astra 3. Dit laatstge is volgens mij zelfs niet nodig want het is een goedgekeurde decoder. Wel eerst een fastscan doen.