Gast mvdknaap Geplaatst: 18 september 2010 Geplaatst: 18 september 2010 Hallo allemaal, Ik heb een Visiosat Bisatellite met 2 quatro LNB's (19,2 & 23,5). Verder een EMP Centauri 9/4 Multiswitch en 2 Rebox RE4000HD PVR ontvangers (met originele CD CI en smartcard). Ik heb voor een GSO installatie gekozen zodat ik later eenvoudig meer ontvangers op de switch aan kan sluiten (kinderkamers). Helaas kan ik om de één of andere reden niet de Nederlandse HDTV zenders ontvangen en krijg ik op deze kanalen de melding “service fout”. Ik heb al op internet gezocht en verschillende dingen geprobeerd maar helaas de oplossing nog niet gevonden. Er zijn een paar dingen die ik niet weet en dat is bijvoorbeeld hoe de diseqc instellingen moeten staan. Ook hier heb ik verschillende instellingen geprobeerd maar dat helpt allemaal niets. Misschien is er iemand hierzo op het forum die mij verder kan helpen?!?! Ik ben nog een leek op het gebied van satelliet ontvangst dus alle tips en op/aanmerkingen zijn welkom. Alvast bedankt voor de reacties, Marcel van der Knaap
aquasat Geplaatst: 18 september 2010 Geplaatst: 18 september 2010 Zorg er eerst voor dat je zeker bant dat de 8 kabels correct verbonden zijn. Dus de 4 polariteiten van de 2 satellieten. Wss staat er op de LNB HH,HL,VH,VL en idem op de switch. Deze moeten dus overéén komen. De Astra 1 kabels plaats je op de A kant van de switch (wss de eerste 4 ingangen) de astra 3 plaats je op de B kant (wss de laatste 4 inputs van de switch. De ant. ingang mag dus niet aangesloten blijven. Daarna verbind je 2 uitgangen met de 2 ontvangers. De ontvangers stel je in op Disecq A astra1 en Disecq B astra 3. Dit laatstge is volgens mij zelfs niet nodig want het is een goedgekeurde decoder. Wel eerst een fastscan doen.
Gast Kimble Geplaatst: 18 september 2010 Geplaatst: 18 september 2010 Een niet uitgesloten mogelijke fout kan ook zijn dat de kop bestemd voor 23,5 op 19,2 staat. Dan heb je bij een scan wel kanalen, maar mis je ook de HD-kanalen. Simpele check hiervoor is om te kijken of er lokale zenders te zien zijn tussen je zenderkijst. (Doel hier op L1, Omroep-Brabant, Rijnmond, Zeeland, Gelderland etc etc)
Gast mvdknaap Geplaatst: 19 september 2010 Geplaatst: 19 september 2010 Hallo Kimble, Bedankt voor je reactie! Bedoel je dat de LNB's verkeerd op de schotel gemonteerd zouden kunnen zijn? Astra 3 (23,5) heb ik in het midden gemonteerd en Astra 1 (19,2) zit links en iets lager daarvan gemonteerd (gezien van achter de schotel). De regionale zenders die je noemt (L1, Omroep Brabant, Rijnmond, Zeeland etc.) staan wel in mijn zenderlijst, het signaal lijkt OK maar ook bij deze zenders krijg ik de melding "service fout". Groet, Marcel
Gast mvdknaap Geplaatst: 19 september 2010 Geplaatst: 19 september 2010 Hallo AquaSat, De kabels heb ik al gecontroleerd, ik zal het voor de zekerheid nogmaals doen. Op een ander forum zeiden ze juist dat Astra 3 op de A kant van de switch moest en Astra 1 op de B kant. Misschien dat dit het probleem veroorzaakt?!?! Je schrijft dat de Disecq instellingen op A (Astra 1) en B (Astra 3) moeten staan, ik kan bij mijn ontvanger kiezen uit Disecq 1: uit, 1 t/m 4, tone A of tone B. Disecq 1.1: uit, of 1 t/m 16 Moet ik dan tone A (Astra 1) en tone B (Astra 3) instellen?? Groet, Marcel
satencom Geplaatst: 19 september 2010 Geplaatst: 19 september 2010 je moet de astra 19,2 aansluiten op A kant van de switch en de 23,5 aan sluiten op de B kant van de switch, de lnb's op de schotel zitten goed de 23,5 in de midden en de 19,2 links weet niet of dit goed is moet je maar even proberen de Disecq 1,0 aan 1 t/m 4,of tone A de Disecq 1,0 aan 2 t/m 4,of tone B Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Gast mvdknaap Geplaatst: 19 september 2010 Geplaatst: 19 september 2010 Bedankt allemaal. Ik ga in ieder geval (zodra ik ff tijd heb) alle aansluitingen en de volgorde op de multiswitch controleren. Wordt vervolgt dus............
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen