Ga naar inhoud


Vervangende harddisk voor Acer laptop


Jürgen

Aanbevolen berichten

In mijn circa 4 jaar oude Acer laptop wil ik de 80 Gb harddisk vervangen door een grotere.

Nu zit er een Hitachi, model HTS 541080G9AT00 in met 5.400 toeren en ATA/IDE interface.

 

Is een dergelijke harddisk met een capaciteit tussen 320 en 500 Gb nog wel te koop en zo ja, moet ik er dan nog ergens specifiek op letten?

 

Ik weet eigenlijk niet goed welke interface ik nu moet kiezen, zo zie ik o.a. van WD de typen Scorpio met de interface ATAII, ATA en ATA-100, de rest is allemaal SATA.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Van de typen moet je niet zo veel aantrekken als het maar een PATA interface is... en idd van WD zijn ze tot 320 Gb te koop echter wel dubbel zo duur als een SATA versie.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

PATAs voor zelfde prijs gezien als SATA's

kun je niet zondermeer op IDE hangen.

 

Afgelopen jaar wat ombouwen gedaan. Van belang is BIOS support voor SATA ook al werk je met extra PCI of andere verlopen.

 

In een geval was BIOS zodanig verouderd dat er geboot moest worden vanaf CD alvorens de vervangende SATA bij kwam herkend.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben het hier over een laptop, die heeft of PATA of SATA. De TS zoekt dus een PATA schijfje (beter bekend als IDE)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
... en idd van WD zijn ze tot 320 Gb te koop echter wel dubbel zo duur als een SATA versie.

Dat ze duurder zijn heb ik inmiddels ook al opgemerkt maar er blijft weinig anders over als je IDE moet hebben want ik kan immers geen SATAschijf erin peuteren.

Zoals ik al schreef, ik zag de WD HDD`s met de interfaces ATAII, ATA en ATA-100.
Wat mij echter nog niet helemaal duidelijk is welk van de genoemde WD interfaces nu compatibel is met PATA.
Kan ik ze wellicht allemaal gebruiken?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: winwiz
... en idd van WD zijn ze tot 320 Gb te koop echter wel dubbel zo duur als een SATA versie.

Dat ze duurder zijn heb ik inmiddels ook al opgemerkt maar er blijft weinig anders over als je IDE moet hebben want ik kan immers geen SATAschijf erin peuteren.

Zoals ik al schreef, ik zag de WD HDD`s met de interfaces ATAII, ATA en ATA-100.
Wat mij echter nog niet helemaal duidelijk is welk van de genoemde WD interfaces nu compatibel is met PATA.
Kan ik ze wellicht allemaal gebruiken?


In principe allemaal...

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Ok, ga dan één van de 3 mogelijke opties bestellen maar als het niet werkt dan zwaait er wat. :D:D:D


Ai. Ai.... Garantie tot de deur hè. Maar als de machine een jaar of 4 oud is mag het geen probleem geven.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...