Ga naar inhoud


[TF5000PVR] laad alleen nog verticaal.zenders


cor nelis

Aanbevolen berichten


Probeer gewoon eens een andere LNB. Nu al 2x bij verschillende mensen meegemaakt dat de LNB was volgelopen met water. Op zich werkte alles nog steeds maar diverse frequenties deden helemaal niets meer. LNB vervangen en alles weer ok.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak(K)

 

of het een andere ontvanger is dat weet ik niet, maar het is wel een kort door de bocht advies

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

met een multimeter kun je de spanning meten op de lnb uitgang van de ontvanger

waar je de Antenne kabel op aan sluit, van af schotel ,op de uit gang staat

13 of 18 volt zet de ontvanger aan en ga bij verschilde kanalen langs

 

daar heeft Sjaak(k) ook al een paar keer om gevraagd

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier nog even citaat van winwiz

 

Origineel bericht van: winwiz
Ik gebruik al jaren Topfield en ze hebben mij prima bevallen echter als ik nu weer voor de keuze stond denk ik niet dat het een Topfield zou worden.

 

De beeldkwaliteit is bijzonder goed maar kwa uitvoering zit er niet echt progressie in.

 

Ze worden links en rechts ingehaald door de concurrentie qua mogelijkheden.

 

De 7700 serie is nu niet hun meest gelukkige serie wat ik zo meemaak om mij heen hoewel ik zelf weinig tot geen problemen heb (afkloppen).

 

Wat ik meegemaakt heb in mijn directe omgeving:

 

Bij 2 mensen het moederboard overleden.

Bij 1 persoon de driver ic eruit geklapt die o.a. voor de LNB spanningen zorgt. Volgens spec is deze zelfs kortsluit vast.

Bij 1 persoon het voeding probleem (bolle condensatoren)

 

Dit is dus in mijn directe omgeving bij vrienden en kennissen die vaak kiezen wat ik heb staan "lekker makkelijk dan kan jij mij vertellen hoe en wat" (ken je dat?) wink

 

Qua software zit er weinig tot geen progressie in. Het is een beetje puzzelen wat goed loopt. Bij de een de firmware van 2 jaar terug, de ander kan zonder meer de "nieuwste" gebruiken (hoe oud is deze ook al weer?). De enige grote positieve verrassing was de mogelijkheid tot opnemen via USB.

Je weet nooit helemaal zeker of een opname gelukt is en gedecodeerd. Je zou zeggen als je niet zapt zou het allemaal goed moeten zijn, de praktijk is vaak anders en heb je dus niets.

 

Ik weet dat geen enkele ontvanger perfect is maar momenteel zou ik meer richting een Linux machine gaan. Als de onderliggende hardware goed is heb je de rest zelf in de hand. Je moet er dan wel tijd in willen/kunnen steken om het naar je zin te maken maar dan heb je ook wat naar je eigen hand.

 

Voorlopig ben ik er hopelijk nog niet aan toe maar als ik zou moeten vervangen zou de VU+ duo nu boven aan mijn lijstje staan.

 

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...