klinker Geplaatst: 18 september 2010 Geplaatst: 18 september 2010 hallo satters wie kan mij helpen met een poort open zetten van een modem router. heb nu een nieuwe provider van online maar krijg mijn poort niet voor mijn dreambox niet open wil hem helemaal open gooien maar normaal heb je een DMZ waar je hem helemaal open kunt zetten maar die zit niet in deze software . heb ook al de bekende site's gezocht maat niets. wie kan mij helpen bedankt alvast gr. klinker
Gerard 76 Geplaatst: 18 september 2010 Geplaatst: 18 september 2010 Waarvoor wil je die poort dan open hebben? Je DM7000 werkt uitstekend zonder die poort hoor
prutsie Geplaatst: 19 september 2010 Geplaatst: 19 september 2010 Citaat: Waarvoor wil je die poort dan open hebben? -remote web control -remote telnet -cardsharing via wan -remote SSH Zo moeilijk lijkt het me niet. Beheer zelf zo ook een aantal boxjes die in de familiekring zwerven. Erg relaxed om vanachter mijn pc thuis even een scriptje op de box van mijn zus aan te passen. Ook erg relaxed trouwens om vanuit weet ik veel waar op mijn eigen box een opname in te stellen....die ik nu allemaal moet bekijken trouwens...... Om even op de vraag van de vraagsteller terug te komen, je box in de DMZ (DeMilitarized Zone) te zetten lijkt me een minder goed idee. Alle poorten naar je box staan dan open naar buiten toe. Lijkt me vragen om ellende. Met een statisch IP, ook met een dyndns. Misschien dat het daaom op jouw modem / router ook niet zit. Wat er vrijwel zeker wel op zit is port forwarding. Dan kan je een bepaalde port open zetten naar buiten toe, en forwarden naar een ander portnummer. Bijvoorbeeld IP Dreambox port 80 naar IP Wan port 10695 (port 80 LAN-->port 10695 WAN). Voordelen: alleen jij weet dat dit intern HTTP port 80 is, bijna geen enkele "standaard" poortscanner scant poorten zo hoog. In je modem / router kan je zo meerdere poorten open zetten en forwarden. Dus ook de poorten voor SSH, cardsharing, etc. Je kan nantuurlijk ook poorten forwarden naar dezelfde poortnummers. Dus port 80 LAN-->port 80 WAN. Geen aanrader, kan echter wel. Ook kan je in diverse modem / routers hele poortranges forwarden. Ook geen aanrader, dit lijkt erg veel op DMZ. Geluk, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
klinker Geplaatst: 19 september 2010 Auteur Geplaatst: 19 september 2010 hallo gerard omdat mijn familie in duitsland woont en ik in nederland en hij sky DE heeft en ik de nederlandse kaart en ik er verder niet mee wil doen maar alleen met hem wil delen en andersom verder niet maar bij hem krijg ik de poort wel open maar bij mij niet . gr. klinker
Gerard 76 Geplaatst: 19 september 2010 Geplaatst: 19 september 2010 Hoi,ik begrijp nu waarom je die poort open wilt hebben. wat jij graag wilt is in feite WAN sharing, en dat mogen we hier niet bespreken. (hoe goed als je intenties ook zijn)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen