Ga naar inhoud

van Astra naar Turksat

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een 60cm schotel met daarop een monoblock lnb. Hier ontvang ik de astra 1 en hotbird mee. Mijn opstelling vanachter de schotel gezien:In de klem zit de lnb die ik als nr1 (astra) en links daarvan de lnb die ik als 2 (hotbird) heb staan. Ik wil de schotel nu uitrichten op Turksat, maar krijg deze niet te pakken. Verder naar links draaien wil bijna niet ivm dakgoot. Ik heb het monoblock op zijn kop in de klem gedaan en ontvang nu astra 1 (in de klem) en 2 (rechts daarvan). Toen dacht ik als ik de schotel iets meer naar rechts draai kom ik vnzelf de Turksat tegen. Wat ik ook doe ik kom geen Turksat tegen, wel badr en thor. Graag uitleg aan een leek hoe ik nu op de Turksat terecht kom. Moet ik in de originele opstelling naar links of naar rechts? Als ik naar rechts moet waarom kom ik dan de turksat niet tegen?

Geplaatst:

Hoi,en welkom op Sat4All smile

Als je voor je schotel staat en je wilt 'm op turksat hebben

dan moet je schotel een flink eind meer naar rechts kijken.

De Astra1 zit op 19,2 graden oost.Turksat op 42 graden oost.

Dus als je voor je schotel staat moet je hem een flink eind naar rechts draaien.

Zorg er ook voor dat je ontvanger op een werkende Turksat transponder/zender staat.

Geplaatst:

Oke dank voor de info. Was hier al bang voor. Van voren gezien kan de schotel niet meer naar rechts omdat ik dan tegen de dakgoot aan zit. Nu zou ik hem kunnen verplaatsen en zou dan een heel eind naar rechts kunnen, maar dan staat ie richting het dak/ dakpannen gericht en dan heb ik natuurlijk geen ontvangst.

Geplaatst:

er zitten ook heel wat turkse zenders op 7 Oost : King-of-Sat

misschien de moeite om hier eens te proberen ?

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:

Janplan , aangenomen dat je een vaste opstelling hebt (geen motor dus) dan zul je de schotel ook wat naar voren moeten kantelen want Turksat staat ± 7.5º lager .

Als je bij http://www.dishpointer.com/ je postcode invult en turksat selekteerd , krijg je een indicatie naar welke richting je moet .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen