Ga naar inhoud

Badr en Nilesat ontvangst

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste mensen,

ik zou graag Nilesat en Badr willen ontvangen,ik heb een triax schotel ( 110 cm ) op het dak met vrije zicht, disecq motor , inverto black ultra lnb. ik kan bijna alle andere satellieten ontvangen maar deze 2 niet.

alvast bedankt

P.S. heel veel links gerelateerde aan dit onderwerp doen het niet, ik hoop dat het niet aan mij ligt.

Geplaatst:

@hotdog1999,

Met de zoekfunctie van dit board zijn volgens mij nog een heleboel topics over Nilesat en/of Badr te vinden.

Dit topic bevat veel info over de ontvangst van Nilesat 7 West cool

Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Geplaatst:

De meest voor de hand liggende reden zul je niet direct willen geloven: je schotel staat zeer waarschijnlijk toch niet goed genoeg uitgericht.

Beide satellieten geven niet alleen een zwak signaal in Nederland, maar hebben bovendien 'sterke buren' vlakbij.

Staat je schotel ook maar een fractie naast de gewenste satelliet, dan gaat het gewenste signaal omlaag en het ongewenste signaal van de 'buurman' omhoog waardoor je tuner het signaal al gaat 'knijpen'.

Ook met een eenvoudige satfinder lukt het vaak niet omdat ook die meer signaal van de buurman ziet, waardoor je verkeerd corrigeert.

Geplaatst:

Was BADR niet het best te vinden met transponder 12182/H/16200?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

@sattaz, @1664,

bedankt voor de snelle reacties.

is er een handleiding voor het uitrichten van ( in mijn situatie disecq motor + triax 110 cm ) de schotel aangezien de toegang tot het dak van de flat beperkt is en dat ik dan in 1 keer de schotel op de juiste positie moet hebben en zijn er mensen die ervaring hebben met de inverto black ultra m.b.t de skew, als je hem maar een klein beetje draait dan ben je ook het signaal van de sterke satellieten kwijt ( Hotbird en Astra 19.2E) dan denk ik van als het zo is dan kan ik de skew instellingen alleen gebruiken bij een vaste opstelling ( ontvangst van 1 satelliet ) en niet zoals nu bij mij het geval is met de disecq motor.

wat ik nog wilde weten of er mensen zijn die multihouder (welk) gebruiken met meerdere lnb's waarvan eentje voor Badr of Nilesat, en moet de lnb van bv Badr precies in het midden zijn of ontvangt het signaal ook al wanneer die niet precies in het midden staat.

Mvgr,

Geplaatst:
Origineel bericht van: hotdog1999
is er een handleiding voor het uitrichten van ( in mijn situatie disecq motor + triax 110 cm ) de schotel

Boerenmanier

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

@hotdog1999,

Met 'USALS' afstellen gaat het snelst.

Zie bijvoorbeeld ook hier cool

Houd er rekening mee dat jouw Triax 110 in feite een 100 cm. schotel is.

De naam Triax 110 is ietwat misleidend.

Bij een draaibare opstelling moet de skew bepaald worden door de 'zwakste satelliet(en)'.

Bij multifeed moet of Badr 26 Oost of Nilesat 7 West 'in het midden staan'.

Met een multifeedopstelling zul je in de praktijk niet gelijktijdig Badr en Nilesat kunnen ontvangen.

Je zult dan een keuze voor één van de twee satellieten moeten maken.

sattaz

Geplaatst:

Bedankt voor jullie reacties, ik kan momenteel nog niks doen, moet nog toestemming ( woningbedrijf verwijst naar een bepaalde artikel en weet eerlijk gezegd niet wat er van waar is ) vragen om mijn schotel ( op het dak )te mogen uitrichten.

heb nu nog een probleempje thuis, wil geen kabels trekken en zoek een goede oplossing om zowel het A/V signaal ( zonder storingen van stroomnet of wat voor andere ruisbron dan ook zelfs mijn wifi signaal mag het signaal niet storen ) van de ontvanger en de afstandbediening te verlengen zodat ik de uitzendingen op een andere tv in een ander kamer kan bekijken (betonenhuis geen 1 verdieping ).

MvGr

Geplaatst:

Zonder kabels kan,maar niet zonder power,voor kabeloze oplosingen zie Marmitec.PS voor Badr.26*e heb je minimaal een schotel 120cm nodig,anders heb alleen bij onbewolk weer beeld.

Geplaatst:
Origineel bericht van: columbo
PS voor Badr.26*e heb je minimaal een schotel 120cm nodig,anders heb alleen bij onbewolk weer beeld.

@columbo,

Bij minder goed weer (geheel bewolkt met lichte regen) ontvang ik in Helmond
Badr 4 met een schotel van 80 - 100 cm. (afhankelijk van transponder).
Badr 5 en Badr 6 zijn in Nederland met een 'normale grootte' van de schotel niet te ontvangen.

sattaz

Geplaatst:
Zonder kabels kan,maar niet zonder power,voor kabeloze oplosingen zie Marmitec.

kan je wat concreter zijn en een voorbeeld geven van zo'n kabeloze oplossing.

Geplaatst:
Origineel bericht van: sattaz
PS voor Badr.26*e heb je minimaal een schotel 120cm nodig,anders heb alleen bij onbewolk weer beeld.

@columbo,

Bij minder goed weer (geheel bewolkt met lichte regen) ontvang ik in Helmond
Badr 4 met een schotel van 80 - 100 cm. (afhankelijk van transponder).
Badr 5 en Badr 6 zijn in Nederland met een 'normale grootte' van de schotel niet te ontvangen.

sattaz

Mogguh Sattaz, wat is je configuratie ( schotel/disecq/lnb/ontvanger ) als ik het mag vragen?
Geplaatst:
Origineel bericht van: hotdog1999

Mogguh Sattaz, wat is je configuratie ( schotel/disecq/lnb/ontvanger ) als ik het mag vragen?

@hotdog1999,

Het betreft (draaibare) no name schotels van 80 cm., 100 cm., 120 cm. alsmede een Triax 88.
Als lnb's Inverto Black Ultra.

sattaz

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen