Snoopy Geplaatst: 19 september 2010 Geplaatst: 19 september 2010 Heb hier een DM 500 S staan met een vrij recente versie van Open PLI en CCcam 2.1.4. Wat opvalt is dat zodra ik de stroom erop zet de LEDjes van mijn netwerk switch zeer stevig beginnen te knipperen. De ontvanger staat op TV Oost en doet niet aan sharing. Waar komt die activiteit vandaag en hoe breng ik het in kaart ??
Tonskidutch Geplaatst: 19 september 2010 Geplaatst: 19 september 2010 telnet de dm maar eens en geef het commando netstat -a wat er dan zichtbaar is zijn verbindingen die actief zijn of luisteren. ciao Orlando in Love Japanese Breackfast
Snoopy Geplaatst: 19 september 2010 Auteur Geplaatst: 19 september 2010 TelNet, kan dat met DCC ?? Hij maakt wel verbinding maar ik kan geen commando's in het scherm geven. [EDIT] Heb het al gevonden, zag die prompt voor een commando aan ....
Tonskidutch Geplaatst: 19 september 2010 Geplaatst: 19 september 2010 telnet op het tabblad telnet van DCC gaat altijd telnet kan ook met windows>start>uitvoeren>cmd>telnet ipnummer ciao Orlando in Love Japanese Breackfast
Tonskidutch Geplaatst: 19 september 2010 Geplaatst: 19 september 2010 Origineel bericht van: Snoopy TelNet, kan dat met DCC ?? Hij maakt wel verbinding maar ik kan geen commando's in het scherm geven. [EDIT] Heb het al gevonden, zag die prompt voor een commando aan .... ennuh schrikken? of gehackt? zet CCcam eens uit! en check nog eens netstat -a ciao Orlando in Love Japanese Breackfast
Snoopy Geplaatst: 19 september 2010 Auteur Geplaatst: 19 september 2010 Ik zie erg veel voorbijkomen. Ik ga hem eens helemaal leegvegen. Heb net CCcam verwijderd maar hij blijft lekker doortetteren. UPDATE Ben nu de boel via DreamUp aan het flashen. Kun je een DM 500 S niet via een webinterface flashen zoals de DM 800 HD ?
vGnp Geplaatst: 19 september 2010 Geplaatst: 19 september 2010 Origineel bericht van: Snoopy Kun je een DM 500 S niet via een webinterface flashen zoals de DM 800 HD ? Volgens deze pagina niet vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Snoopy Geplaatst: 19 september 2010 Auteur Geplaatst: 19 september 2010 Die methode heb ik net gebruikt, gaat goed. Ben van laatste Open PLI naar de 'steady' versie gegaan maar dat heeft ook niets geholpen. Zelfs voor CCcam geinstalleerd is zie ik de LED's op de switch continue flitsen. Die van de DM 800 HD ernaast flitsen nauwelijks. Alleen tijdens het flashen zelf houdt het geflikker op, het is dus niet iets dat het netwerkgedeelte automatisch doet. Ben nu weer de Open PLI versie erop aan het zetten.
Intersound Geplaatst: 19 september 2010 Geplaatst: 19 september 2010 Heb dit probleem ook eerder gehad, maar toen bleek de grote elco bij het netwerk ic in slechte staat te zijn. Na vervangen was het knipperen van het netwerk lampje verdwenen en werkte het netwerk weer stabieler.
Snoopy Geplaatst: 20 september 2010 Auteur Geplaatst: 20 september 2010 Zal dat eens proberen want het ding staat te knipperen is niet meer normaal. Daarnaast wil ie niet op vaste IP adressen die absoluut vrij zijn.
Gast poktor Geplaatst: 22 september 2010 Geplaatst: 22 september 2010 Origineel bericht van: Intersound Heb dit probleem ook eerder gehad, maar toen bleek de grote elco bij het netwerk ic in slechte staat te zijn. Na vervangen was het knipperen van het netwerk lampje verdwenen en werkte het netwerk weer stabieler. Same here. Heb toen gelijk van de gelegenheid om de netwerk hardware mod voor de DM500 aan te brengen. Sindsdien prima netwerk verbinding en zelfs timeshift is mogelijk.
Gast poktor Geplaatst: 22 september 2010 Geplaatst: 22 september 2010 Voor de volledigheid de beschrijving en 2 foto's van de mod bijgevoegd. Succes met solderen! LAN_DM500.pdf
Snoopy Geplaatst: 17 november 2010 Auteur Geplaatst: 17 november 2010 Bedankt. Heb nu een tweede DM 500 S met exact hetzelfde probleem. Zat wat tijd tussen maar ook deze zit gigantisch op de netwerk switch te jitteren en hij reageert erg traag op FTP opdrachten. Zal eerst die grote eens vervangen ! Zie ik het trouwens goed dat die kleine gewoon over de bestaande gesoldeerd zijn, dus er parallel mee staan ?
Neouni Geplaatst: 18 november 2010 Geplaatst: 18 november 2010 Condensators worden minder door gebruik (meestal minimaal verschil). Condensators paralel van elkaar zetten voegt toe aan de capaciteit dus je mag ze bij elkaar optellen. (condensators die minder worden zijn deel van het probleem bij de oude CRT monitoren dat het beeld begint te buigen of niet meer de kant raakt van het scherm, en kan er zelfs voor zorgen dat hij bijvoorbeeld nog maar half zichtbaar is)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen