lujo Geplaatst: 19 september 2010 Geplaatst: 19 september 2010 Ik vraag me af of er nog mensen zijn die dus lnb's voor Hotbird, Eutelsat W2 en Astra 1 op een 88cm Triax geprobeerd hebben te plaatsen? Met Inverto Multiconnect lnb' is dat geen probleem aangezien die erg smal zijn. Maar ik ben beniuewd of het iemand gelukt is met lbn's zoals Alps of anderen?
Gerard 76 Geplaatst: 19 september 2010 Geplaatst: 19 september 2010 Dat is met de Alps goed te doen. Je kunt zelfs de astra op 23,5 erbij nemen als 4e sat.
lujo Geplaatst: 19 september 2010 Auteur Geplaatst: 19 september 2010 Origineel bericht van: Gerard 76 Dat is met de Alps goed te doen. Je kunt zelfs de astra op 23,5 erbij nemen als 4e sat. Gerard, spreek je uit ervaring (in praktijk getest)? Ik ben namelijk bang dat die multifeed van Triax in de weg gaat zitten en dat ik die 3 graden verschil tussen 13,0E, 16.0E en 19.2E niet voor elkaar krijg, vandaar dat ik het liefst bevestigd zie worden door praktijk ervaring.
Gast wanderer Geplaatst: 19 september 2010 Geplaatst: 19 september 2010 HIER al eens gekeken, is zeer leerzaam...zeer zeker de geplaatste fotos...
Gast aart44 Geplaatst: 19 september 2010 Geplaatst: 19 september 2010 Origineel bericht van: wanderer HIER al eens gekeken, is zeer leerzaam...zeer zeker de geplaatste fotos... Ja het kunstje is natuurlijk om 16 oost er tussen te krijgen zit maar 3 graden naast 19.2 oost.
satencom Geplaatst: 19 september 2010 Geplaatst: 19 september 2010 dan moet je een t90 nemen Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Gerard 76 Geplaatst: 19 september 2010 Geplaatst: 19 september 2010 Zelf werk ik ook met een rail. en ik heb er geen alps maar dikke lnb's op zitten. toch nog goede ontvangst. het verschil tussen 16 en 19,2 is 3 graden tussen 19,2 en 23,5 ruim 4. aangezien de alps dunner is gaat dat wel goed. bovendien heb ik elders ook gelezen dat 't met een rail goed te doen is, alleen weet ik niet meer waar dat was.
lujo Geplaatst: 19 september 2010 Auteur Geplaatst: 19 september 2010 Heren ik heb zeker in topic gekeken waar uitgelegd wordt hoe je 4 lnb's op Triax 78cm kan monteren. Die was me al eerder bekend. Reden waarom ik het vraag en op praktijk ervaring hoop is dat in dat zelfde topic waar 13.0E, 19.2E, 23.5E en 28.2E wordt ontvangen is dat het lijkt alsof middelste twee houders tegen elkaar drukken. Vandaar dat ik hoop dat iemand zegt: "Hey ik heb op dezelfde manier ook 16.0E te pakken." Anders investeer ik straks geld in iets wat ik niet voor elkaar kan krijgen. T90 is in mijn geval echt geen optie. Te groot om het te kunnen plaatsen.
Gast aleksa Geplaatst: 25 oktober 2010 Geplaatst: 25 oktober 2010 Een kennis van mij heeft deze configuatie werkend gekregen. Hij heeft een Triax 110 cm en 3 x Inverto black ultra single lnb`s geplaatst. De truc is om eerst de schotel uit te richten op Eutelsat W2. Nadat je deze zo nauwkeurig mogelijk hebt uitgericht en vast hebt gezet, plaats je links en rechts de andere lnb`s er helemaal tegenaan en klaar, je hoeft niets meer te doen.
lujo Geplaatst: 25 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2010 Origineel bericht van: aleksa Een kennis van mij heeft deze configuatie werkend gekregen. Hij heeft een Triax 110 cm en 3 x Inverto black ultra single lnb`s geplaatst. De truc is om eerst de schotel uit te richten op Eutelsat W2. Nadat je deze zo nauwkeurig mogelijk hebt uitgericht en vast hebt gezet, plaats je links en rechts de andere lnb`s er helemaal tegenaan en klaar, je hoeft niets meer te doen. Bedankt voor je antwoord. Heb zelf nu een 88cm en die vind ik al redelijk groot :-) Hopelijk lukt het met die 88cm ook, want 110 cm is echt te groot voor mij.
cookie monster Geplaatst: 25 oktober 2010 Geplaatst: 25 oktober 2010 http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...Ast#Post1803436 C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Gast aleksa Geplaatst: 4 november 2010 Geplaatst: 4 november 2010 Het probleem met die 88 cm is dat bij slecht weer het signaal van Eutelsat W2 heel snel wegvalt. Ik gok erop dat jouw interesse ligt bij Total Tv en Pink?? Vooral bij Pink zenders wil het vaak voorkomen dat deze haperen of zelfs helemaal signaal verliezen bij slecht weer. Ik heb het vaak genoeg meegemaakt bij mensen en ook ik ondervind zelf problemen met mijn 88cm schotel als het slecht weer is. Ik ben het met je eens dat die schotel van 110cm enorm is, toevallig heb ik deze vorige week nog bij iemand uitgericht die een originele total tv/Pink kastje had. De regen kwam toen met bakken uit de lucht vallen maar had wel na 10 minuten maximale signaal te pakken zonder verlies.
Jan Ambers Geplaatst: 4 november 2010 Geplaatst: 4 november 2010 En is er al iemand die zoiets met de Channelmasterschotel heeft geprobeerd? (13/19/23/28° ) Want ik weet niet wat ik moet doen met die 3stangen die de LNB vasthouden, "die zitten dan ook in de weg!"
cookie monster Geplaatst: 5 november 2010 Geplaatst: 5 november 2010 http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/download/Number/55572/filename/schotelwebboven.jpg C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen