Ga naar inhoud

Kostenplaatje en uitleg voor GSO in appartement complex gevraagd

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wij zijn een klein appartementen complex met 18 woningen.

Nu zijn er mensen die (waaronder ik) die de voordelen van een gemeenschappelijke schotel installatie zien.

De meeste mensen zijn hebben een abo van UPC, ikzelf oa. heb een kleine schotel van Technisat met een DM7000 waarmee ik prima uit de voeten komt.

Vraag is nu gerezen wat het zou moeten kosten om 1 schotel op dak te installeren met de mogelijkheid tot HD ontvangst met een verdeling naar de 18 woningen.

Als infrastructuur ligt er al een kabel in het gebouw vanuit een kast in de hal beneden waar UPC naar binnen kom, en waar een ieder op is aangesloten al dan niet met een abo.

Is het mogelijk om met 1 schotel en dan waarschijnlijk iedereen een aparte ontvanger dit te realiseren voor 18 woningen.

kan iemand mij indien mogelijk ook een opzet in tekening sturen teneinde dit in de VvE vergadering te verdedigen.

Wij horen graag van iemand

Vast bedankt

DM 7000S, Open PLi®, West Dig 160GB HD,1 USB 160Mb, CD Abo, Maxplus 2100+

TechniSat Multytenne 45cm 28.2E --> 13.0E

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tomd
Als infrastructuur ligt er al een kabel in het gebouw vanuit een kast in de hal beneden waar UPC naar binnen kom, en waar een ieder op is aangesloten al dan niet met een abo

Dat is een ander type infrastructuur voor zover ik weet

Is het mogelijk om met 1 schotel en dan waarschijnlijk iedereen een aparte ontvanger dit te realiseren voor 18 woningen

Al wil je d'r 400 aanhangen. Kwestie van budget

kan iemand mij indien mogelijk ook een opzet in tekening sturen teneinde dit in de VvE vergadering te verdedigen

Linkje en nog wat leesvoer

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

he bedankt..hier kan ik iets mee......

DM 7000S, Open PLi®, West Dig 160GB HD,1 USB 160Mb, CD Abo, Maxplus 2100+

TechniSat Multytenne 45cm 28.2E --> 13.0E

• Beheerder
Geplaatst:

Let wel dat de infrastuctuur een stuk duurder wordt als die ene schotel wel meerdere satellieten moet ontvangen.

Ik neem toch aan dat je minimaal astra 1 en astra 3 wilt ontvangen?

De UPC infrastuctuur zal je waarschijnlijk kunnen hergebruiken.

Dat ligt er aan of die kabels ergens in het gebouw samen komen of niet.

Als ze bijvoorbeeld in de apparatuurruimte of kelder samen komen, kan je ze zonder problemen hergebruiken voor GSO.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Voor GSO worden vaak speciale LNB's gebruikt die gescheiden V-H laag en V-H hoog afgeven. Deze wordt in een vertakkingsunit gestoken om vervolgens met verdeelstations te worden gekoppeld. Op die manier kunnen alle gebruikers volledig vrij gebruik maken van de opgestelde satellietschotels...

Ik werk voor een firma die dit installeert en zij gebruiken speciale verdelers waarin ook de 5-852Mhz los kan worden gemengt...

Geplaatst:

Wat is het voordeel ten opzichte van 4 x quad lnb`s naar 4 x switch en vervolgens naar 4 sat ontvangers?

2xDM800HD, 2x DM800SE
Visiosat with Astra1, Hotbird, Astra2 and Astra3
Philips 56pfl9954h_12

Geplaatst:
Origineel bericht van: master64nl
Wat is het voordeel ten opzichte van 4 x quad lnb`s naar 4 x switch en vervolgens naar 4 sat ontvangers?

Niets. Maar met de meest gangbare multiswitches kun je uitbreiden naar meer dan 4 ontvangers.

vGnp

Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Hi vGnp,

Bedankt voor je reactie. Ik heb al andere antwoorden van je gevonden over GSO installaties.

Dus voor een eengezinshuis met 4 aansluitingen is dit wat over done begrijp ik hier uit. Ik kan dan beter sharen.

Ik ben al jaren een Humax 5400IRCI bezitter en had analoog signaal in de rest van het huis. Aangezien we overal geupgrade zijn met de TV`s zullen we het signaal ook moeten upgraden.

Op de kosten gelet wat zou jij mij aanraden te kopen zodat ik kan sharen?

2xDM800HD, 2x DM800SE
Philips 56pfl9954h_12

Geplaatst:
Origineel bericht van: master64nl
Op de kosten gelet wat zou jij mij aanraden te kopen zodat ik kan sharen?

Ten eerste kan ik niet in je portemonnee kijken, en ten tweede moet je iets specifieker zijn:
Wat bedoel je precies met sharen in dit geval?
Welke functionaliteit moeten de ontvangers hebben? (opnemen en ander kanaal kijken bijvoorbeeld)

vGnp

Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Ik heb een ander topic geopend "wat te doen, Kabel of Satelliet ??" en daar wat meer info in gegeven.

Ik hoef niet op te nemen, misschien alleen in de huiskamer maar dat is geen must.

sharen d.m.v. netwerk intern minimaal/extern evt.

Of smartWi draadloos intern.

2xDM800HD, 2x DM800SE
Philips 56pfl9954h_12

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen