Ga naar inhoud

mkv vob video_ts streamen met VU+

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Wie heeft ervaring(en) met het streamen van films op een extern medium. Ik denk dus aan een share met bijvoorbeeld NFS en dan de VU+ inzetten als player. Kan dat, of beter wie weet hoe dat kan ?

Nico

Geplaatst:

Hoi,

Dank voor je reactie, de door jou aangegevendiscussie had ik reeds gevonden maar ik had/heb geen idee waarmee je moet afspelen. Uit het bovenstaande antwoord maak ik op dat dat met de in PLI aanwezige player moet kunnen terwijl ik het gevoel had een externe player o.i.d. te moeten installeren ??

Ni

Geplaatst:

Beste S.A.N.

er zijn verschillende mediaplayers, maar de standaard opgenomen player kan al heel veel formaten

een bekend lijstje zijn deze:

Video:

- Container:

- MPEG1/2/4 (M1V, M2V, M4V) KO

- MPEG1/2 PS (M2P, MPG) mpg OK

- MPEG2 Transport Stream (TS, TP, TRP, M2T, M2TS, MTS) TS OK

- VOB OK

- AVI OK

- WMV KO

- ISO

- Matroska (MKV) OK

- MOV (H.264) OK

- MP4 OK

Codecs:

- XVID SD/HD OK SD tested only

- DIVX

- MPEG-1 OK

- MPEG-2 OK

Audio:

- AAC

- MPEG audio (MP1, MP2, MP3, MPA)

- WAV

- WMA

Afbeeldingen:

- JPEG OK

- JPG OK

- PNG KO

- TIF KO

- TIFF KO

- BMP 16 bit KO

- BMP 32 bit KO

- GIF OK

waarbij er nog wat aanmerkingen geplaatst moeten worden inzake de MKV's wat een media kontainer is voor videobeelden die evenwel hoe die gemaakt is problemen heeft met dts geluid

(dus een extern probleem door derden)

players zijn er als plugin genoeg die de standaard player eigenlijk overtroeven qua uiterlijk en handzaamheid

merlinplayer

suomopeoka

mytubeplayer (ter vervanging van youtubeplayer)

ik ken ze ook niet allemaal, te veel om op te noemen en er worden er altijd ook weer nieuwe gemaakt door gepassioneerde ontwikkelaars

het kunnen afspelen van een extern medium is ten dele een ander thema, omdat de meeste players toegang moeten hebben tot zo'n medium hetgeen men mounten noemt

(indien je geen interne harddisc hebt een uitkomst)

dat kan op een PC met data voor film of video

dat kan op een NAS een network access storage

dat kan op een andere receiver met internet en nfs-server

het lijkt me dus niet zozeer de ene of de andere vraag, het is ten dele een combinatie

daarnaast kun je met de VLC-plugin in de VU+ en een VLC op de PC ook zaken / specifieke mediabestanden streamen die bijvoorbeeld niet met een der andere mediaplayers samenwerken.

hoop dat het algemeen maar voor jou verhelderend genoeg was.

ciao

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Beste Tonskidutch,

Zeer bedankt voor je uitvoerig antwoord. Mijn VU+Duo heeft een interne HD aan boord maar die wil ik alleen blijven gebruiken voor het opnemen/afspelen met de VU.

Op een NAS wil ik dan de media-content plaatsen en die dan kunnen benaderen/afspelen.

"Men" roept dan zet een extra mediaplayer neer en/of een media-centre-PC maar dat wil ik natuurlijk liever met de reeds aanwezige VU.

Ik zal jou suggestie dus binnenkort uit proberen,nogmaals bedankt voor het zetje in deze richting.

Nico

• 2 weken later...
Geplaatst:

Hoi,

Toch mog een vraagje, ik had even geen tijd maar inmiddels heb ik er een NAS in het netwerkje gehangen en die heb ik in de VU+ gemount.

Ik heb daarop een directory gemaakt met een ISO van een film.

Met de standaard player kan ik die share benaderen en de gemaakte directory zien, de iso zie ik echter niet ?? Wat doe ik fout ?

Nico

• Moderator
Geplaatst:

ik zou de media player plugin installeren als ik jou was, je wil tenslotte ook mkv's en xvids en divxs kunnen afspelen.

Ik meen dat de standaard dvd player alleen video_ts doet en geen isos. De media player kan dat wel.

Ik heb precies hetzelfde, echter, voorheen had ik een satellietbox die ook een "mediaplayer" functie had, en daarom had ik maar een htpctje in elkaar gezet zodat die media kon afspelen.

Sinds ik echter een vu+ duo heb is die htpc niet meer aan geweest, ik speel bijna alles af met de media player op de vu+.

groet,

Wiz

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

• Moderator
Geplaatst:

die plugin heet mediaplayer plugin en zit standaard in de openpli.

Enige is dat dts alleen via glas gaat, maar daar is men mee bezig. Tot nog toe heb ik daar mkv's divx/xvids, iso's en video_ts mee kunnen afspelen vanaf mijn nas.

groet,

Wiz

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Hoi,

Denk dat we hetzelfde willen, ook ik heb als doel om de HTPC uit de huiskamer te verwijderen en "alles" met de VU+ te doen.

Zoals ik reeds aangaf kan ik de share op de NAS benaderen vanaf de VU+ ik probeer dat (bij voorkeur) met de standaard aanwezige mediaplayer.

Ik zie dan wel de directory, maar niet de inhoud van de directory.

Wat gaat er fout , welke file(s) moeten er juist wel of mogen er juist niet staan op die share. en zijn er vershillende eisen/voorwaarden voor de vershillende type's (mkv, divx, iso)

Nico

Geplaatst:

Hallo

Ik ben ook zeer blij met wat de mediaplayer allemaal al kan afspelen.

Ik zoek aleen nog een goede manier om de bestanden op een beetje snelle manier naar mijn harde schijf te schrijven.

Ik doe dit nu via ftp maar dat gaat zeer langzaam.

Daar bedoel ik mee een dvd van 8.5gig heeft hij zekers een hele nacht voor nodig.

Heeft iemand een goede tip hier voor?

Mvg

VU+ Duo 1TB HDD met Pli Image
Mutant 1200HD met Pli image
Multytenne 45 + 110cm schotel met triple lnb
Philips 37pfl9603

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Wat voor soort verbinding heb je dan? Een hele nacht voor maar 8 GB is wel erg lang (of jou nachten zijn heel kort).

Hier duurt het zeker niet meer dan 20 minuten of zo, misschien nog wel minder.

Geplaatst:

Hallo

Ik stuur dit door via Perfect FTP

Is er misschien een beter alternatief?

Mvg

VU+ Duo 1TB HDD met Pli Image
Mutant 1200HD met Pli image
Multytenne 45 + 110cm schotel met triple lnb
Philips 37pfl9603

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen