Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal

Ik heb zojuist ontdekt dat de display van mijn Internetradio (Lenco IR2100-B) niet meer naar behoren werkt.

de voorlaatste lijn wordt over de gehele display niet meer weergeven, ik heb al eens geprobeerd de Internetradio even van de stroom te doen, maar dit helpt niet.

Zijn er misschien nog leden die hier ervaring mee hebben?

Kan ik eventueel zelf iets doen om de werking van de Internetradio te herstellen?

Kan eventueel een firmware upgrade een oplossing bieden.

Alvast bedankt voor de nodige hulp.

cool Timm1983

post-1826-1318261292,6062_thumb.jpg

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

• Moderator
Geplaatst:

Ik denk dat je in rokende soldeerbout beter geholpen kan worden.

Dit is nl een kapot display of een breuk in de aansluitkabel.

Staat er een typenr op dat display?

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst:

Hallo Matchless

Helaas typenummer op het display, het enige wat ik vind is informatie op de achterkant van de Internetradio:

Lenco: IR2100

Stereo Internet/FM Radio

AC 230V 50Hz 30W

FM freq. range 87.5-108MHZ

Production date: Aug, 2008

en dan de serienummer? 8011010400035

Er staat ook nog de melding op om het toestel niet te openen om electrische schokken te voorkomen.

Kan ik dit eventueel softwarematig oplossen, of ligt het defect echt wel aan de display.

Misschien geef ik best mijn Internetradio in reparatie, ik heb hem ongeveer 3 weken.

PS. Met een andere aansluitkabel bleef het probleem bestaan.

Alvast bedankt Matchless

cool Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

• Moderator
Geplaatst:

Wat ik zie is dat het een hardware fout is.

Heb je garantie dan kan je hem beter terug sturen.

Het display is een karakter display en meestal zijn ze hd4470 compatible (maar meestal is niet altijd).

Zou het display niet te repareren zijn EN het is idd hd4470 compatible dan kan je die zo vervangen met een ander display.

Maar dan moet je de pinout uitzoeken van de orginele en vervangend display.

hd4470 displays zitten zo ongeveer in elk apparaat met karakter displays dus die zijn met wat uitzoeken zo om te bouwen.

Dat over het diplay in het algemeen.

Kan je eens voorzichtig op het display drukken en met name boven en onder. komt die lijn er nu bij of valt er nog een lijn uit?

Als dat zo is dan is de flexibele geleidingsrubber vuil of niet goed aangedrukt. Ook kan de print ge-oxideerd zijn.

Dan moet je het display uit elkaar halen en de boel schoon maken.

Daar zit wel een risiko aan. Het display kan volledig uitvallen met een beetje pech.

Geplaatst:

@ Matchless

Ik heb al eens voorzichtig gedrukt op de display maar niets veranderd. Wel zie ik een kleine verandering als ik op de tuning druk in FM mode, dan zie ik soms enkele tekens verschijnen en weer weggaan.

Het beste is misschien om het toestel te laten repareren, ik heb het pas 3 weken en is nog in garantie.

Zou zonde zijn als het display nog meer beschadigd zou zijn.

Ik zoek vanmiddag mijn aankoopbon en ik ga terug naar de winkel dit weekend of ergens volgende week.

PS. Inderdaad een HD 4470 display, je hebt er goede kennis van Matchless.

In bijlage foto's van hoe de display er bij mij uitzag voor en na.

Timm1983

post-1826-1318261300,6584_thumb.jpg

post-1826-1318261300,6858_thumb.jpg

• 4 maanden later...
Geplaatst:

Hallo allemaal

Goed nieuws, ik ben er in geslaagd het display terug perfect te laten werken. altijd is alles leesbaar nu.

Ik had met een zachte hamer voorzichtig eventjes op het display geklopt en de ontbrekende lijn verscheen terug.

Maar nadien merkte ik dat de aan/uit knop nu iets dieper in het toestel zit dan normaal. Ik moet harder drukken om het toestel aan te zetten. Ook de laatste vier knoppen onderaan het toestel moeten harder worden ingedrukt dan voordien.

Is er iemand die ervaring heeft met kapotte drukknoppen en hoe ik ze kan herstellen?

Alvast bedankt.

Timm1983

• Moderator
Geplaatst:

Citaat:
Ik had met een zachte hamer voorzichtig eventjes op het display geklopt en de ontbrekende lijn verscheen terug.

Lol..

Dat is ook een goeie manier om je radio weer uit te krijgen smile

Maar je kan gelukkig weer genieten van je radio..

Geplaatst:
Citaat:
Is er iemand die ervaring heeft met kapotte drukknoppen en hoe ik ze kan herstellen?

misschien met een zachte hamer voorzichtig eventjes op de achterkant van de knoppen kloppen:D

grtz arie

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Geplaatst:

misschien toch overwegen om ermee terug te gaan en een iets jonger exemplaar te vragen?

Groet,

John

52,44 Noord 6,53 Oost

Emmen

Drenthe

Nederland

Geplaatst:
Origineel bericht van: JohnO
misschien toch overwegen om ermee terug te gaan en een iets jonger exemplaar te vragen?

TS heeft er met een hamer op staan beuken, denk dat de garantie er dan wel af is.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen