Ga naar inhoud


[RE-8000HD] schotelantenne instellingen voor TV Vlaanderen


Gast miqwel

Aanbevolen berichten

Beste

 

Ik ben een absolute beginner en heb na enkele uren installeren en zoeken eindelijk Astra 19,2 gevonden met een signaalsterkte van 91% en kwaliteit van 86%.

Ik probeer de zenders van TV Vlaanderen in mijn zenderlijst te krijgen, maar tevergeefs. Een 1300tal zenders, maar geen enkele van TVV :-(

 

Zit ik niet op de juiste satelliet misschien? Wanneer ik een FastScan wil uitvoeren met als operator TVV, dan verdwijnt mijn kwaliteit naar 0% en is de zoekbalk rood. Alle andere zoekmethodes werken wel

 

Volgens de verdeler zijn alle documenten in orde en zou mijn TVV kaart geactiveerd zijn (heb ik ook gecheckt op de site)

Ik denk dat ik enkel zenders van Astra 19,2 ontvang en niet van Astra 23,5, terwijl ik met een duo lnb zit (van TVV)

 

Ik geraak niet echt wijs uit de handleiding en weet ook niet onmiddelijk hoe ik die twee Astra's moet configureren in mijn Rebox... als er iemand tijd en zin heeft om dit op een laag sociaal en emotioneel niveau uit te leggen, laat maar komen :-D

 

Alvast bedankt voor de informatie!

Miqwel

Link naar reactie
Delen op andere sites


De zenders zijn verdeeld over Astra 1 op 19.2E en Astra 3 op 23.5E.

Weet je zeker dat je op de goede satelliet zit? (1300 tv zenders ruikt meer naar Hotbird op 13E...)

 

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Zit ik niet op de juiste satelliet misschien? Wanneer ik een FastScan wil uitvoeren met als operator TVV, dan verdwijnt mijn kwaliteit naar 0% en is de zoekbalk rood. Alle andere zoekmethodes werken wel

Dan zit je toch echt op de verkeerde sat.

Op welke hij nu staat gericht is natuurlijk niet te zeggen.

Groeten Remo

Link naar reactie
Delen op andere sites

de kans is inderdaad groot dat ik op Hotbird 13 zit... maar als ik op Astra 12.9 moet zijn, moet ik dan niet een tikje naar zuiden geven?

 

moeten die instellingen niet eerst in orde zijn vooraleer ik sateliet kan vinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Astra op 12.9 moet waarschijnlijk nog gelanceerd worden :D

De Astra op 19.2 staat iets meer naar het Oosten, dus tegen de klok in.

Als je een satfinder gebruikt, maakt de instelling (nog) niets uit; als je de ontvanger gebruikt voor het afstellen dan uiteraard wel...

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, het is zo ver... allé halverwege toch! smile

 

al de zenders van 19,2° heb ik maar de HD's van 23,5° nog niet... of het is dat ik niet weet hoe ik van de ene LNB naar de andere moet switchen

 

wie zou er mij nu kunnen helpen voor de instellingen van mijn ontvanger?

alvast bedankt!!

 

miquel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Miqwel, ik kan je vanavond helaas niet helpen maar zal proberen om er morgen even naar te kijken. Ik weet zeker dat we eruit komen. Ondertussen als de op de OK knop drukt dan krijg je de actuele sateliet, druk je dan op pijltje naar links of rechts dan verschuif je naar de andere, hier moet als het goed is de HD ook bij zitten. Zo niet moet je in het menu naar satelieten zoeken en daar kan je ook voor de Astra 3 kiezen, en dan laten zoeken, duurt max 2 minuten. Laat efkes weten hoe het gaat. Bovenstaande uit me hoofd gedaan maar morgen heb ik de ontvanger beschikbaar, kids zitten nu te kijken.

 

 

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef je precies hoe mijn instellingen zijn - ik heb een duo twin LNB maar met 1 kabel naar deze ontvanger. De andere gaat naar me ontvanger boven.

 

Schotelantenne instellingen

19.2 astra

Doorlus

10744mhz

Aan

Universeel

9750

10600

1/uit

Geen

 

Sterkte 89& Kwaliteit 85%

 

Nu met de pijl naar rechts doorbladeren naar

 

23.5E Astra 1E 3A

Doorlus

11856 MHz

Aan

Universeel

9750

10600

2/uit

Geen

 

Sterkte 92% Kwaliteit 87%

 

Daarna zenders zoeken met Fastscan

TV Vlaanderen

HD

Zoeken starten

 

Moet wel zeggen dat ik zoek op Canal Digitaal maar dat mag de pret niet drukken.

 

Succes ermee en laat ff weten hoe het gaat

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het verhaal van de TS zo lees dan kan ik mij de indruk niet onttrekken dat de TS of zijn DUO LNB verkeerd heeft gemonteerd (b.v. op de verkeerde hals) of dat hij zijn DiSEqC niet goed heeft ingesteld.

 

Ik zie namelijk nergens in zijn berichten dat hij op enig moment een acceptabele signaalkwaliteit in beeld heeft gehad.

 

Misschien moet TS helemaal terug naar af en b.v. een Single LNB installeren, daarop Astra1 perfect afstellen en daarna de DUO LNB op de juiste hals monteren en circa 10 graden met de klok mee verdraaien.

 

Ik heb het idee dat hij anders niet uitkomt want de verstrekte informatie is te summier om op afstand te kunnen bepalen wat er mis is.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...