Ga naar inhoud


[RE-8000HD] schotelantenne instellingen voor TV Vlaanderen


Gast miqwel

Aanbevolen berichten

Beste

 

Ik ben een absolute beginner en heb na enkele uren installeren en zoeken eindelijk Astra 19,2 gevonden met een signaalsterkte van 91% en kwaliteit van 86%.

Ik probeer de zenders van TV Vlaanderen in mijn zenderlijst te krijgen, maar tevergeefs. Een 1300tal zenders, maar geen enkele van TVV :-(

 

Zit ik niet op de juiste satelliet misschien? Wanneer ik een FastScan wil uitvoeren met als operator TVV, dan verdwijnt mijn kwaliteit naar 0% en is de zoekbalk rood. Alle andere zoekmethodes werken wel

 

Volgens de verdeler zijn alle documenten in orde en zou mijn TVV kaart geactiveerd zijn (heb ik ook gecheckt op de site)

Ik denk dat ik enkel zenders van Astra 19,2 ontvang en niet van Astra 23,5, terwijl ik met een duo lnb zit (van TVV)

 

Ik geraak niet echt wijs uit de handleiding en weet ook niet onmiddelijk hoe ik die twee Astra's moet configureren in mijn Rebox... als er iemand tijd en zin heeft om dit op een laag sociaal en emotioneel niveau uit te leggen, laat maar komen :-D

 

Alvast bedankt voor de informatie!

Miqwel

Link naar reactie
Delen op andere sites


De zenders zijn verdeeld over Astra 1 op 19.2E en Astra 3 op 23.5E.

Weet je zeker dat je op de goede satelliet zit? (1300 tv zenders ruikt meer naar Hotbird op 13E...)

 

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Zit ik niet op de juiste satelliet misschien? Wanneer ik een FastScan wil uitvoeren met als operator TVV, dan verdwijnt mijn kwaliteit naar 0% en is de zoekbalk rood. Alle andere zoekmethodes werken wel

Dan zit je toch echt op de verkeerde sat.

Op welke hij nu staat gericht is natuurlijk niet te zeggen.

Groeten Remo

Link naar reactie
Delen op andere sites