Ga naar inhoud

Verschil in volume bij de verschillende zenders

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb sinds kort mijn db 8000 via dvi-hdmi op mijn tv aangesloten. Irritant is nu dat er veel verschil in geluidsvolume zit tussen de zenders van C+. Zo is bij SBS 6 het geluid veel zachter dan bij bijv. RTL 5. Dit verschil had ik niet bij verbinding via scart. Bovendien vond ik het geluid via scart voller. Is dit allemaal normaal? Is er iets aan te doen?

Ik hoor het heel graag.

Geplaatst:

Is waarschijnlijk de geluidsnorm die gebruikt wordt (RTL5 heeft bijvoorbeeld ook een AC3 spoor naast PCM, terwijl SBS6 enkel PCM heeft).

Indien je enkel stereo luistert zal ik het geluidsspoor voor alle zenders op PCM zetten via de gele knop (en de DTS downmix op aan). Gebruik je een surroundset en OpenPLi dan zou ik eens bij de plugins kijken (daar is een plugin om het vpolume per zender in te stellen meen ik zo uit mijn hoofd).

Geplaatst:
Origineel bericht van: Dream1975
Is waarschijnlijk de geluidsnorm die gebruikt wordt (RTL5 heeft bijvoorbeeld ook een AC3 spoor naast PCM, terwijl SBS6 enkel PCM heeft).

Indien je enkel stereo luistert zal ik het geluidsspoor voor alle zenders op PCM zetten via de gele knop (en de DTS downmix op aan). Gebruik je een surroundset en OpenPLi dan zou ik eens bij de plugins kijken (daar is een plugin om het vpolume per zender in te stellen meen ik zo uit mijn hoofd).

Bedankt voor je adviezen. Plugin al gevonden en al geïnstalleerd. Hoor nog geen verschil, maar zal wel iets fout doen. Zou wel erg fijn zijn als ik het hiermee zou kunnen oplossen. Verschil in volume is namelijk zo groot dat je jezelf helemaal lam schrikt bij het zappen.
Geplaatst:

Wat ook verstandig is om het volume op de dreambox vol open te zetten en dit volume met je TV of surround set te regelen. De volume knoppen van je dreambox zijn naar je TV om te leiden.

Houdt de setup toets van de afstandsbediening vast tot de led 2x kort achter elkaar blinkt. Type 944 en dan TV Vol+ Dream Vol+. Doe datzelfde voor Vol-.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Het volume van AC3 kanalen zijn niet te regelen via de Dreambox (enkel via de versterker als je het daarop aangesloten hebt). Als deze dus veel zachter zijn, moet je helaas met de plugin de MPEG (PCM) geluidskanalen naar hetzelfde niveau brengen als AC3 kanalen (en dus wel zachter zetten).

Geplaatst:

Meestal komt het verschil doordat het volume van de dreambox zachter staat. Daarom knalt de AC-3 er uit... Ook downmix van AC-3 kan helpen. Dan kan de Dreambox het volume ervan wel regelen.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen