dark-angel-djin Geplaatst: 21 september 2010 Geplaatst: 21 september 2010 dag heren op de windhoos kan ik een facturatie programma gebruiken is werkt met access nu op linux bak openoffice geinstaleerd en werkt niet hoe kan ik het wel werkend krijgen ?
Rigolo Geplaatst: 21 september 2010 Geplaatst: 21 september 2010 2 opties: 1) ander programma gebruiken ... 2) Proberen met Wine zowel het factuatie programma als office/access te instaleren.
DennisB Geplaatst: 21 september 2010 Geplaatst: 21 september 2010 Het is bijna onmogelijk om een access database om te bouwen naar base, maar proberen kan altijd. Ga in openoffice naar 'File'--> 'New'--> Database en kies daar voor de optie om te connecten met een al bestaande database. Kies vervolgens voor 'MSA' en doorloop de stapjes. Als de database niet al te complex is met objecten dan moet je wel aardig in de buurt komen. Verder is WINE natuurlijk ook goed werkbaar, hoewel je soms wel tegen wat missende .DLLtjes lopen. Maar met een beetje kennis kan je die ook wel toevoegen aan WINE Dreambox8000, Dreambox800HD & Multytenne HTPC: Ubuntu 10.4, XBMC
dark-angel-djin Geplaatst: 21 september 2010 Auteur Geplaatst: 21 september 2010 @all bedankt voor sneller reply nu ik bezig was met is helaas mijn linux bakje de honden op en ga dit weekeind een nieuw bakje instaleren en heb ook nog eens dit gevonden http://www.kexi-project.org/ miss dat dit een access oplossing is voor mij helaas kan ik dat niet testen momenteel jammer , maar na het weekeind ;-)
polle58 Geplaatst: 21 september 2010 Geplaatst: 21 september 2010 ms office (wel niet alle versies) kan je prima draaien met wine, zo kun je wel access gebruiken
Lucky_Luke Geplaatst: 10 oktober 2010 Geplaatst: 10 oktober 2010 Je kunt in base of mysql of ... gewoon CSV/spreadsheets importeren, neem aan dat je in ACCESS tabellen kunt exporteren naar CSV/spreadsheets?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen