alias haha Geplaatst: 21 september 2010 Delen Geplaatst: 21 september 2010 Enigma 2 is bijna klaar voor de azbox, volgens een ander board, de tuners werken, en nog wat dingen, en is makkelijk te testen en weer te verwijderen deze keer om je orginele fw terug te zetten You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth. The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast papillon Geplaatst: 21 september 2010 Delen Geplaatst: 21 september 2010 Ben zeer benieuwd; ik weet dat ze er al tijden mee bezig zijn,maar t'zou een knap stukje werk zijn, volgens mij zit opensat er ook op te wachten.... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ghpeet Geplaatst: 21 september 2010 Delen Geplaatst: 21 september 2010 Nu alleen nog voor Elite en Premium ,en is een alpha versie! Einde van deze maand komt er een beta. Dm8000 Azbox P+ Dm500 Phillips D+ Sdontvanger Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
VluggeW Geplaatst: 21 september 2010 Delen Geplaatst: 21 september 2010 Hallo, Deze versie is puur om aan te tonen dat Enigma2 er voor de Azbox komt. Je kunt in deze versie alleen door het menu bladeren! Er zitten in deze versie geen video drivers dus je zult geen beeld krijgen. Multi media gedeelte werkt wel trouwens. LET OP: alleen voor de Elite en de Premium en niet voor de Ultra en de Premium PLUS! Greetz Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
D_liver Geplaatst: 21 september 2010 Delen Geplaatst: 21 september 2010 Hier is ie: http://www.azupd.nl/E2_1.0.21_elite_premium.rar Zet de Azbox uit Plaats patch.bin op usb stick Usb stick in Azbox Zet Azbox aan Selecteer de enigma2 fw in update menu Na het flashen reboot de box LAAT DE USB STICK ZITTEN De box komt nu in Resque mode en laat ipnummer in display zien Installeer AzUp (zit ook in de rar file) op je PC Plaats ipnummer in AzUp en druk op Update Zelfde manier voor terug naar orgineel Zet Azbox uit plaats orginele patch.bin op USB stick ÚSB stick in Azbox Zet Azbox aan De box komt nu in Resque mode en laat ipnummer in display zien Plaats ipnummer in AzUp en druk op Update De oude kernel wordt nu terug gezet Na reboot komt update menu tevoorschijn en je kan de fw flashen 2 x Maxytec Multibox 4K 1 x Zgemma H9 combo Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pearlpeter Geplaatst: 21 september 2010 Delen Geplaatst: 21 september 2010 En ook met de ***geen-reclame*** plugin, is deze E2 firmware te downloaden. Maarja gebruik van de E2 firmware, is geheel voor eigen risico. En zoals al geschreven hier geen beeld, wel EPG. Ook niet gebruiken op een Premium Plus Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
npj0808 Geplaatst: 21 september 2010 Delen Geplaatst: 21 september 2010 D_liver bedankt voor de upload. Maar heb je hem zelf al getest ?? Werk de cardlezer en zoja met welke emu/cam ?? Oscam icm Newcs werkt op de fw 5002 prima !! Laat het even weten ?? Thanks !! Azbox Premium HD (RTI V1.0) DB 500 (Pli) Ipbox 910 HD (AAF Image) Amiko Alien (AR Enigma2) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
VluggeW Geplaatst: 21 september 2010 Delen Geplaatst: 21 september 2010 Hallo, Het betreft hier een alpha versie om aan te tonen dat er een goede versie aan zit te komen. Je zal in deze release geen beeld krijgen op je TV zenders dus EMU/cams testen is dan wel erg lastig. Greetz Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pearlpeter Geplaatst: 21 september 2010 Delen Geplaatst: 21 september 2010 Nu vraag ik me toch af, waarom de naam van de plugin die ik vermelde aangepast is. Dat is toch een gewone plugin voor de Azbox, en wel vaker door andere hier op dit forum vernoemd. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
D_liver Geplaatst: 22 september 2010 Delen Geplaatst: 22 september 2010 Citaat: For all members which own, AzBox HD Premium+ here is tutorial how to make E2 test running on their STB. So, use standard procedure, to load E2 in Premium+, same as Elite/Premium. Now, reboot Yout STB with usb memory stick in it with patch.bin file on it, just to enter in RECOVERY MODE, to obtain IP Address of Your receiver. When You noted IP address of AzBox HD Premium+ ( which You can also do by accessing Router of Your LAN ), remove USB Memory stick, and turn off and turn on AzBox HD Receiver, by the power switch on the back side. When You got on VFD 100, Your box is up and running. Use FTP to connect on IP address which You already noted, and go in /etc/init.d . There, You will find file named as bootup. Download and Edit it. Inside of it You will find two lines : # Elite and Premium insmod /lib/modules/2.6.22.19-19-the_ripper/extra/em8634dvb.ko options="-analog -f PAL_BG -digital -f HDMI_720p50 -hdmi_chip SiI9030 0 14 15 100 0" # Premium+ #insmod /lib/modules/2.6.22.19-19-the_ripper/extra/em8634dvb.ko options="-analog -f PAL_BG -digital -f HDMI_720p50 -hdmi_chip SiI9134 0 14 15 100 0" Comment insmode line below # Elite/Premium with character #. Uncomment insmod line below #Premium+ , save file and overwrite existing file on STB. Now, switch off and switch on Your Premium+, and You should have GUI and everything on Your Premium+ . The problem is just as Elite/Premium are using Sil9030 HDMI Chip, and Premium is using Sil9134 . So it is same procedure to get it working on AzBox Ultra HD. Dus deze versie werkt ook op de premium plus Zelfde installatie procedure maar dan een extra reboot met de usb stick in de box. Noteer ipadres, verwijder usb stick en reboot dmv de schakelaar op de achterzijde. Wanneer deze VFD100 aangeeft dan is ie klaar Ga nu met ftp in de box en ga naar /etc/init.d Hierin staat een file genaamd bootup In deze file staan onderstaande regels: Citaat: # Elite and Premium insmod /lib/modules/2.6.22.19-19-the_ripper/extra/em8634dvb.ko options="-analog -f PAL_BG -digital -f HDMI_720p50 -hdmi_chip SiI9030 0 14 15 100 0" # Premium+ #insmod /lib/modules/2.6.22.19-19-the_ripper/extra/em8634dvb.ko options="-analog -f PAL_BG -digital -f HDMI_720p50 -hdmi_chip SiI9134 0 14 15 100 0" Wijzig deze als volgt: Citaat: # Elite and Premium #insmod /lib/modules/2.6.22.19-19-the_ripper/extra/em8634dvb.ko options="-analog -f PAL_BG -digital -f HDMI_720p50 -hdmi_chip SiI9030 0 14 15 100 0" # Premium+ insmod /lib/modules/2.6.22.19-19-the_ripper/extra/em8634dvb.ko options="-analog -f PAL_BG -digital -f HDMI_720p50 -hdmi_chip SiI9134 0 14 15 100 0" Reboot de box dmv de schakelaar aan de achterzijde. En zie daar E2 op de Premium Plus en op de Ultra E.e.a heeft te maken met de verschillende HDMI chips die worden gebruikt, voor wie niet durft ik ben al bezig 2 x Maxytec Multibox 4K 1 x Zgemma H9 combo Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
D_liver Geplaatst: 22 september 2010 Delen Geplaatst: 22 september 2010 Euhhhh jongens ff niet doen de mijne werkt niet meer 2 x Maxytec Multibox 4K 1 x Zgemma H9 combo Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rtificial Geplaatst: 22 september 2010 Delen Geplaatst: 22 september 2010 Ben benieuwd wat je er van vindt D_liver. Het is natuurlijk maar een eerste aanzet, meen ik de versie van begin deze maand, maar de basis is er wel al. Dat er een "normale" installatiemethode is vind ik een goed voorteken DB800HD ~ AZBox HD Premium ~ Archsat 3/1 ~ Apple TV2 XBMC Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rtificial Geplaatst: 22 september 2010 Delen Geplaatst: 22 september 2010 Origineel bericht van: D_liver Euhhhh jongens ff niet doen de mijne werkt niet meer Oh, je was me net voor. Ik ben er van overtuigd dat je er uit komt De recoveryprocedure werkt ook prima volgens mij. DB800HD ~ AZBox HD Premium ~ Archsat 3/1 ~ Apple TV2 XBMC Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
D_liver Geplaatst: 22 september 2010 Delen Geplaatst: 22 september 2010 Ja die recovery werkt prima tenminste op de elite en de premium. ( heb um gisteren v ele malen getest en werkte prima) Alleen nu in de Premium plus werkt ie niet. Zit te wachten op bericht van team hoe verder. Wat ik ervan vind tot nu toe? Nou The_Ripper heeft een prima job afgeleverd dat wel maar eerst ff beeld via de tuner dan kijken hoe het werkt EDIT: Opgelost:-) eerst USB stick eens opnieuw geformateerd 2 x Maxytec Multibox 4K 1 x Zgemma H9 combo Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rtificial Geplaatst: 22 september 2010 Delen Geplaatst: 22 september 2010 Tuurlijk, beeld zou aardig zijn, maar hoe vondt je de performance in het algemeen, de snelheid van de satelliet-scan, etc? DB800HD ~ AZBox HD Premium ~ Archsat 3/1 ~ Apple TV2 XBMC Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen