Ga naar inhoud


[Premium HD] Enigma 2 op AZBOX


alias haha

Aanbevolen berichten

Gisteren die Alpha versie erin gehad, en moet zeggen ben onder de indruk.

Ziet er gelikt uit en zappen door be menu's gaat lekker rap!

 

De hdd werd herkend, DVB-S ook, enkel mijn DVB-T tunertje stond er niet bij.

Mediaplayer werke ook nog niet, bij het starten van een film krijg je de melding dat ie Gstreamer niet kan vinden.

 

Het ziet er dus veelbelovend uit, hopelijk een beta deze maand, en dan hebben we misschien voor de kerst een mooie stabiele Enigma2 image op de Azbox.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 118
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Beheerder

Zelf heb ik zo'n Azbox ooit eens uitvoerig getest en was toen helemaal niet onder de indruk.

 

Vooral de receiverfunctionaliteit vond ik zwaar onder de maat, terwijl hij als mediaplayer wel weer erg grappig was. Hij speelde weliswaar lang niet alle formaten goed af en was zo als volwaardige mediaplayer ook niet echt bruikbaar, maar hij was alle andere satellietreceivers wel ver vooruit op dat gebied.

 

Als je er enigma 2 op zet, ben je volgens mij juist de sterke kant van deze receiver (de redelijk goede mediaplayer functionaleit) helemaal (of grotendeels) kwijt.

 

Ik zie dan persoonlijk geen enkele reden meer om een azbox te kopen, want dan is een echte enigma2 receiver waar ook door diverse softwaremakers (waaronder dream multimedia zelf) aan gewerkt wordt, volgens mij een veel betere keuze.

 

Ik zou als fabrikant van de azbox dus helemaal niet blij zijn met enigma2. Naast bovenstaand nadeel is het natuurlijk ook zo dat als vele azbox bezitters enigma2 gaan draaien, er sprake is van een enorme afgang want dat is dan een onomstotelijk bewijs dat de software van de azbox makers zelf, niet in de smaak valt.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Zelf heb ik zo'n Azbox ooit eens uitvoerig getest en was toen helemaal niet onder de indruk.


Wanneer was dat dan? de huidige fw is behoorlijk verbeterd tov de 3xxx versies, tevens is multicas goed door ontwikkeld

Origineel bericht van: Michel

Vooral de receiverfunctionaliteit vond ik zwaar onder de maat, terwijl hij als mediaplayer wel weer erg grappig was. Hij speelde weliswaar lang niet alle formaten goed af en was zo als volwaardige mediaplayer ook niet echt bruikbaar, maar hij was alle andere satellietreceivers wel ver vooruit op dat gebied.


Zie mijn replay hierboven.


Origineel bericht van: Michel

Als je er enigma 2 op zet, ben je volgens mij juist de sterke kant van deze receiver (de redelijk goede mediaplayer functionaleit) helemaal (of grotendeels) kwijt.


Kijk en nu komt het leuke The_Ripper is bezig om de huidige mediaplayer van de Azbox te porten naar Enigma2,

Origineel bericht van: Michel

Ik zie dan persoonlijk geen enkele reden meer om een azbox te kopen, want dan is een echte enigma2 receiver waar ook door diverse softwaremakers (waaronder dream multimedia zelf) aan gewerkt wordt, volgens mij een veel betere keuze.



Gelukkig heeft iedereen recht op een eigen mening.

Origineel bericht van: Michel

Ik zou als fabrikant van de azbox dus helemaal niet blij zijn met enigma2. Naast bovenstaand nadeel is het natuurlijk ook zo dat als vele azbox bezitters enigma2 gaan draaien, er sprake is van een enorme afgang want dat is dan een onomstotelijk bewijs dat de software van de azbox makers zelf, niet in de smaak valt.

Mvg,

Michel


Het is dan ook geen project van OpenSat cq Azbox, maar van een stel hobbyisten.
OpenSat heeft allang toegegeven dat ze niet blij zijn met de huidige firmware ontwikkeling ( tot nu toe kwamen de firmwares uit Korea ( Celrun)) Opensat heeft nu een aantal goede coders in dienst genomen en gaan zelf een firmware releasen.

Mvg

D_Liver

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Fooks

 

Even een reactie op alles wat hier geroepen wordt.

Heb zelf al meerdere boxen gehad en grondig getest maar de AZBOX is tot op heden de stabielste box die gehad heb. Beeld SUPER, mediaplayer SUBLIEM, stabieliteit PERFECT, hij doet wat hij moet doen.

Goed en prachtig beeld, niet hakkelen, eenvoedig op cs aan te sluiten enz. enz.

Dat men nu overgaat op E2 is een goede zet omdat het voor de leken makkelijker te bedienen is, maar AZBOX kennende zal het een E2 zijn als geen ander.

Wacht rustig af en laat je verrassen ik weet dat het super gaat worden met de box.

 

Groet een fan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige waar ik me aan stoor van de azbox is multicas stabiliteit. Ik heb een SKY uk kaart (lokaal) en zelfs daarmee hapert het beeld soms. Hoop dat e2 met cccam het soepeler gaat lopen. Verder is box wel stabiel, alleen zappen kost veel tijd. Als ik zie hoe snel de vu duo zapt ben ik wel jaloers. Maar met E2 moet alles sneller gaan.

C

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Citaat:
Kijk en nu komt het leuke The_Ripper is bezig om de huidige mediaplayer van de Azbox te porten naar Enigma2,

 

Ik hoop het voor de azbox mannen, want met een adviesprijs die ongeveer gelijk ligt met de Vu+, lijkt mij de Vu+ vooralsnog meer waar voor geld.

 

Alleen als die enigma2 versie uitgebreid wordt met een killer media player die alle gangbare usenet media downloads probleemloos afspeelt en tevens als twin tuner probleemloos werkt, kan de azbox zijn directe enigma2 concurrent de Vu+ aftroeven.

 

Enigma2 is natuurlijk geen heilig woord. Alles hangt en valt met de inplementatie en portering van enigma2 naar het azbox hardware platform en de enige fabrikant die dat tot op de dag van vandaag redelijk goed is gelukt, is VU+.

 

Maar daar hebben we het over een fabrikant die daar met een heel deskundig team aan werkt en ook over driver sources kan beschikken en niet over een hobbyist die het op eigen kracht moet doen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel

Ik zou als fabrikant van de azbox dus helemaal niet blij zijn met enigma2. Naast bovenstaand nadeel is het natuurlijk ook zo dat als vele azbox bezitters enigma2 gaan draaien, er sprake is van een enorme afgang want dat is dan een onomstotelijk bewijs dat de software van de azbox makers zelf, niet in de smaak valt.


@Michel,

Ik denk dat de fabrikant er toch wel blij mee zal (kunnen) zijn.
Misschien schaamt de fabrikant zich dat azbox bezitters er liever
Enigma 2 dan originele software op zetten maar dat wordt mijns inziens
meer dan goed gemaakt door de vele extra ontvangers
die zodoende verkocht kunnen worden.

Bijkomend voordeel voor de azbox bezitter is dat men kan kiezen
uit 2 mogelijke firmwares, de originele en Enigma 2.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz


Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Heb zelf al meerdere boxen gehad en grondig getest maar de AZBOX is tot op heden de stabielste box die gehad heb. Beeld SUPER, mediaplayer SUBLIEM, stabieliteit PERFECT, hij doet wat hij moet doen.


Ja nu is het misschien wat beter geworden allemaal, maar wat was het een ramp allemaal voor het zover was.

Ik heb dat ding een jaar in huis gehad van februari 2009 t/m februari 2010 , waaronder ook de wissel naar de " premium plus "
Wat een crime, bij mij was het alles behalve stabiel.

Daarna een dm8000 gekocht wat een verademing, heerlijk gewoon.

Citaat:
Het enige waar ik me aan stoor van de azbox is multicas stabiliteit


Ik vond het jammer dat het alleen maar multicas was wat de klok sloeg.
Er was geen een andere emu waar de kaartlezer mee overweg kon.

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satlook

Ik vond het jammer dat het alleen maar multicas was wat de klok sloeg.
Er was geen een andere emu waar de kaartlezer mee overweg kon.



Oww nou das niet waar dan er was al eerder newcs die gewoon de kaartlezer pakte.

En Michel de prijs van de VU+ DUO ligt toch zeker 50 euro boven de Premium plus ( Nee geen straat prijzen maar gewone officiele adviesprijzen)

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dan moeten al die online shops niet schrijven dat de HD+ advies €439,00 kost met 2 tuners.

 

Dat is namelijk maar een tientje verschil.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...