tipje Geplaatst: 21 september 2010 Geplaatst: 21 september 2010 Heb hier een Multytenne twin met 4 lnb. maar feit is wel dat de ASTRA 1 goed binnenkomt (SNR 90), maar de regionale soms wel en soms niet (SNR net hoger dan 73). Misschien dat ook de bomen een obstakel zijn (dikker bladerdek) Is er iets kapot, moet er een versterker tussen, of is het handig om gewoon een grotere schotel aan te schaffen.
ton2207 Geplaatst: 21 september 2010 Geplaatst: 21 september 2010 Wat ik zou doen (en dan in die volgorde) 1) probeer de multitenne toch nog beter uit te richten. Zorg dat de bevestiging waterpas is. Zorg er tevens voor dat alle coax goed verbonden is (F-connector eraf, opnieuw aansnijden, F-connector erop, waterdicht maken). 2) als je denkt dat de bomen problemen geven: snoeien als dat mogelijk is, anders de schotel hoger/lager zetten of een andere plaats geven 3) een grotere schotel zal beter signaal geven, maar als er obstakels zijn zal dat niet echt helpen. Een versterker helpt niet. Wat niet beter wordt, blijft niet goed.
SIMBAke Geplaatst: 25 september 2010 Geplaatst: 25 september 2010 ik heb ook zo een multytenne , en is idd moeilijk te regelen , kheb eerst een satbieper en de interne signaalmeting gebruikt , maar dat duid allemaal verkeerd aan , kheb dan maar mijn oude echostar lt8700 analoge bak uit de kelder gehaald en dan as het in 5 minuten gepiept VU+ ultimo en ultimo 4K Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar ) Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen