Ga naar inhoud

[Televisie] Mobistar lanceert een nieuwe tv beleving!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Deels gekopieerde nieuwsartikel van de webstek Mobistar.

Citaat:
Mobistar lanceert vandaag een nieuwe manier van tv kijken. Met Mobistar TV kiezen klanten zelf waar, wanneer en wat ze willen bekijken. Mobistar TV wordt, samen met mobiele en vaste telefonie, mobiel internet en ongelimiteerd vast internet, vanaf 8 oktober 2010 in alle Mobistar centers aangeboden in het ‘Starpack’ aan 55 euro per maand, installatie, huur van de livebox en decoder inbegrepen.

Bron en volledig artikel webstek Mobistar.

Vandaag 21 sept 2010

Uitgegeven door persdienst Mobistar.

Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A

• Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

in De Standaard van vandaag (21 sept) staat nog wat meer informatie:

Mobistar lanceert tv-aanbod

Telecombedrijf Mobistar lanceert op 8 oktober Mobistar TV, een tv-aanbod waarmee het de strijd aangaat met concurrenten als Belgacom en Telenet die al langer televisie aanbieden.

Mobistar gaat er prat op dat met zijn aanbod 'klanten zelf kiezen waar en wanneer ze kijken en wat ze willen bekijken'.

Met de lancering van Mobistar TV wordt het telecombedrijf naar eigen zeggen een 'quintuple play'-aanbieder op de Belgische markt. Het 'Starpack' combineert immers vijf diensten: televisie, mobiele en vaste telefonie, en mobiel en ongelimiteerd vast internet. Het kost 55 euro per maand.

De tv-decoder herkent verschillende signalen (satelliet, digitale ether, IPTV) en geeft toegang tot meer dan 500 tv- en radiokanalen, interactieve diensten, inhoud op aanvraag en 3D-televisie, staat in een persbericht van Mobistar. Klanten kunnen het systeem beheren en bijvoorbeeld programma's opnemen of bekijken via hun smartphone.

Mobistar broedde al langer op een eigen tv-aanbod. De grote concurrenten van de telecomgroep wonnen immers klanten door verschillende telecomdiensten - mobiele telefonie, vaste lijn, breedbandinternet en digitale televisie - in een voordelig pakket aan de man te brengen. Dat kon Mobistar tot nu toe niet.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Geplaatst:

Zover ik weet is dit de rede van de Viaccess coderingen die je af en toe tegenkomt op de TVV/CDS transponders.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Mobistar zou interesse hebben in de rechten voor het Belgisch voetbal, hetgene natuurlijk een publiekstrekker is.

Greets

Geplaatst:
Origineel bericht van: Paullo
Mobistar zou interesse hebben in de rechten voor het Belgisch voetbal, hetgene natuurlijk een publiekstrekker is.

Greets

Ja dat zag ik ook in De Tijd staan maar omdat het duur is eventueel samen met een partner. laugh
Geplaatst:

Als ze een goede prijs hebben. Is dit voor mij zeker het teken of weg te gaan van tv vlaanderen.

Nu betaal ik apart voor telefoon internet en tv.

65€ voor telefoon en internet (vast en mobiel) 10€ voor tv vlaanderen

Mobistar zou goedkoper zijn omdat ze ook sat aanbieden... Dus

Sab multiswitch 17/8  GT-U3X38 DVB-T  UHF antenne   Maximum e85   4 * LNB Titanium QUATRO multiswich
3* Xtrend ET 4000 en 1 gigableu HD quad plus met 3 tuners DVB-S2

Belgacom TV
Samsung LE40C750 LCD

Geplaatst:

Dit zegt Tweakers.net er over:

Het Belgische telecombedrijf Mobistar zal op 8 oktober tv-diensten gaan aanbieden. Via Mobistar TV kunnen abonnees digitale tv kijken via satelliet, dvb-t en op termijn via iptv. Een settopbox van Sagem moet de content ook mobiel ontsluiten.

Mobistar gaat zijn tv-pakket aanbieden in een Starpack-bundel dat 55 euro per maand gaat kosten. Het Starpack van Mobistar bevat niet alleen televisie, maar ook mobiele en vaste telefonie, en vast en mobiel internet. Abonnees krijgen vanaf 8 oktober de Livebox 2.0, een settopbox van Sagem. Voor de activering van de televisiediensten hanteert Mobistar wel eenmalige activeringskosten van 50 euro.

De Livebox 2.0 kan volgens het telecombedrijf niet alleen dvb-t-signalen decoderen, maar ook satellietuitzendingen op basis van de dvb-s-standaard en iptv-streams die via adsl de huiskamer binnenkomen. Wie een satellietschotel gebruikt - noodzakelijk om het merendeel van de beschikbare zenders te kunnen ontvangen - kan volgens Mobistar ook hd- en 3d-uitzendingen bekijken. Het installeren van een schotelantenne kan de gebruiker zelf doen of laten uitvoeren door installateurs van Mobistar.

In totaal zou de klant de beschikking krijgen over vijfhonderd radio- en televisiezenders. Een vod-dienst, waarmee onder andere films via adsl worden afgeleverd, maakt nog geen deel uit van het aanbod, maar hier zou volgens Mobistar snel verandering in komen.

De settopbox van Sagem bevat naast een verwisselbare harddisk van 320GB ook pvr-functionaliteit. Bovendien stelt Mobistar dat gebruikers content niet alleen op hun televisie kunnen bekijken, maar dat de Livebox ook video kan streamen naar smartphones en laptops dankzij de wifi-aansluiting. Ook kan de recorderfunctie via een smartphone worden beheerd.

Mobistar, dochter van France Télécom, kondigde zijn ambitie om tv-diensten in België aan te gaan bieden begin dit jaar al aan. Met het aanbod gaat het bedrijf direct de concurrentie aan met de tripleplay-pakketten van Belgacom en Telenet.

Mvg.

Geplaatst:

waneer komt online internet met de live box 2.0 op de markt

met tv?

Waarom drukken we harder op de toetsen van de afstandsbediening als de batterijen bijna leeg zijn?

ik zie ik zie wat jij niet ziet !!!

Geplaatst:
Origineel bericht van: Xady
Als ze een goede prijs hebben. Is dit voor mij zeker het teken of weg te gaan van tv vlaanderen.

vraag is welk zenderaanbod ze voor die prijs aanbieden.
als het enkel de vlaamse zenders is en de rest de FTA zenders is dan is het duur.
ze gaan vermoedelijk een duurdere optie brengen met meer zenders extra die TVV ook aanbiedt.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Geplaatst:
Origineel bericht van: Xady

Dan kun je nu al beter overstappen op mobistar adsl+voice. Kost 28 euro. Doe daar je tvvlaanderen bij en je hebt meteen het goedkoopste "triple play" pakket dat er is (weliswaar verdeeld over 2 providers)

Dreambox DM600 pli jade3

Dreambox DM800 Gemini 4.6

Technisat multytenne twin

Geplaatst:

Wat mij opvalt is dat de Mobi* STB van het merk Sagem zowel DVB-S2/DVB-T en IPTV moet aankunnen.

Ik ben benieuwd of deze combo goed werkt want andere fabrikanten hebben het al moeilijk genoeg om 1 dig TV standaard zonder bugs in een STB te stoppen.

Het valt ook af te wachten hoeveel de Mobi* STB is 'dichtgetimmerd' zoals de TVV STB'en zodat niet alle FTA kanalen vlot te ontvangen zijn

Volgens mij gaat hier de komende weken een drukke discussie ontstaan over Mobistar TV. Het lijkt me dan ook nuttig om onder de noemer 'Betaal TV aanbieder' naast CDN en TVV een lijntje voor 'Mobistar TV' toe te voegen.

J.

Geplaatst:
Origineel bericht van: jame
Het valt ook af te wachten hoeveel de Mobi* STB is 'dichtgetimmerd' zoals de TVV STB'en zodat niet alle FTA kanalen vlot te ontvangen zijn

Ik heb elders (site mag niet vernoemd worden, denk ik, maar betekent letterlijk : volledige TV) al gelezen dat er een Viaccess 4.0 boxkey zal gebruikt worden, dus koppeling tussen smartcard en decoder...
De harddisk is verwisselbaar, maar dat betekent natuurlijk nog niet dat de opnames zomaar uit te lezen zijn.

En waar er ooit een bron was om je Nagra boxkey te laten uitlezen is het maar de vraag of dat met Viaccess ook zo zal zijn.
Geplaatst:

Met de mogelijkheid om de decoder up te graden naar Viaccess 5.0 als 4.0 ontoereikend zou zijn.

Greets

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen