Ga naar inhoud


[Vizyon] Na update alleen ON op diplay en nu ????


Gast Vizyon10000HD

Aanbevolen berichten

Gast Vizyon10000HD

Goede middag.

 

Ik denk dat ik wat doms gedaan heb. Ik heb de nieuwe firmware voor de Vizyon10000HD nl. Metro_1000HD_08_02.

Deze op een USB stick gezet en in menu bij update had ik alleen maincode update gedaan (het was nog al een gedoe om alle kanalen in te lezen en te sorteren dus dacht ik doe alleen main code update) Geen idee waarom maar ja je doet soms iets zonder echt goed door te denken.

 

De ontvanger starte de update en ging uit en weer aan en nu staat er op display alleen nog maar ON, verder doet die niets meer.

 

Geprobeerd met AliEditor for V10000 HD alles te downloaden naar STB maar ook dat werkt niet. Eerst kreeg ik een melding dat de Lzma.exe er niet was, deze gevonden en erbij gezet (geen idee of het de goede is, maar er gebeurt wel iets, alleen lijkt wel of er niets ingezet word. Wel gaat de Display van On naar COMM en dan bewegen er wat streepjes dan op komt er even OFF te staan en dan weer ON, en er gebeurt verder niets.

 

De STB uitlezen gaat wel en duurt ook wel even en ik krijg dan een bestand van 4 MB dus er staat wel iets in ;-)

 

Wie kan me verder helpen zodat mijn ontvanger weer te gebruiken is.???

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Vizyon10000HD

PS. ik denk dat ik een flash programmer nodig heb, die ABS er in zet, nu word met AliEditor for V10000 HD alleen de defauld.db of user.db erin gezet niet de complete firmware.

Dus als iemand weet welk programma ik nodig heb en waar het te downloaden is dan hoor ik dat graag.

 

Mvg Vizyon10000HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ik eerst zeggen dat ik van die Vizyon nog nooit heb gehoord.

Maar ik, heb hier ook een ontvanger met een Ali chip en die doet dat soms ook na het updaten met een usb stick.

 

De oplossing is dan de software er nog een keer inzetten maar dan met een nulmodem kabel.

Je hebt dan wel een progje nodig als STB upgrade moet je maar eens kijken bij Vizyon of dat er is. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Vizyon10000HD

Ik heb het toch voor elkaar gekregen na lang zoeken een aliupgrade232.zip gevonden en daar zat het benodigde programma in.(wel alles in een taal die ik niet ken, maar goed google vertaal hulp werkt ook wel goed ;-)

 

Eerst weer de oude versie er op gezet en daarna helemaal geupdate naar de nieuwere versie Via USB vond dat toch wat makkelijker dan het geheel via de PC te doen.

 

En het werkt weer zoals het hoort.

Verder ook gevonden waarom die soms uitvalt/vastloopt/geen singnaal geeft, de reden is volgens een ander turks forum, dat het signaal van de LNB te "hard" is , dus ik moet een demper er tussen gaan zetten zodat het signaal iets verzwakt word.

Lijkt wel een dejavu Nokia Mediamaster 9500 had ook dat probleem ;-).

 

Bedank voor Uw aandacht.

Vizyon10000HD

 

(ps voor een ieder die hetzelfde probleem tegen komt, mail mij en ik kan je het ali proggie wel sturen het is niet zo groot.)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Vizyon10000HD

Ik vond dit programmaatje ArivaUpgradeRS232.zip en het werkte ook nog ;-)

 

Nu zit ik uit te dokteren hoe ik de kanaal/fav lijsten op een usb stick kan zetten en dan bewerken in AliEditor for V10000 HD op de pc en dan weer terug te zetten via USB in de Vizyon10000HD.

incl. TP lijst. want daar klopt weinig tot niets van in al die updates.

 

Vizyon10000HD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Vizyon10000HD

Nu zit ik uit te dokteren hoe ik de kanaal/fav lijsten op een usb stick kan zetten en dan bewerken in AliEditor for V10000 HD op de pc en dan weer terug te zetten via USB in de Vizyon10000HD.
incl. TP lijst. want daar klopt weinig tot niets van in al die updates.

Vizyon10000HD


Als alles hetzelfde werkt als een Ferguson Ariva dan naar menu tools kies voor bij upgrade modus: dump en eronder upgrade datei: dumpfile.abs kies dan start en zet het op je usb stick.
Daarna open de editor kies dan de dumpfile.abs dan krijg je een ander scherm kies daar user data base daarbna all service en je kunt hobbyen met je lijst.

Ben je klaar met editten zet hem weer op je usb stick foor file export en geeft het een naam.
Terugzetten kies bij Upgrade modus userdb volgende kies je lijst en start. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Vizyon10000HD

De dump.abs is snel gemaakt. dat gaat goed.

Ik gebruik AliEditor for V10000 HD voor het editen van de date.

Alleen het programma laat niets zien in de dump.abs en nog vervelender is dat als ik iets aan clikc in de rechter kollom dan loopt het vast en geeft een chineese error melding dus ik kom niet verder zo op ogenblik.

 

Ik zal op zoek moeten gaan naar een werkende kanaal/tp editor voor abs files, tot nu toe doen de meeste alleen .bin files.

 

Iemand enig idee welk programma het beste werkt met dit soort files ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Vizyon10000HD

Nou ook alweer gevonden, het werkende programma heet...

A200_ArivaEditor.exe . Begind allemaal wel logies te worden ;-)

 

Bedankt voor de tips aart44 en M_Z en ik ga verder met het leren van mijn ontvanger.

 

Neem aan dat ik nu minder problemen tegen kom nu ik het een beetje begin te begrijpen.

 

groeten uit Amsterdam Vizyon10000HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Vizyon10000HD

Het is een budget HD ontvanger en ik denk dat het niet voor de Nederlands markt bedoelt is, meer voor de Turk/Arabiesche landen.

Ik heb nog geen officiële site gevonden van Vizyon alleen wat sub sites die wel wat hebben tot de Vizyon 800 HD.

 

Het editten gaat ook niet al te goed trouwens. Ik kan het bestand wel lezen nu en het edit programma loopt ook niet echt vast.

Maar het staat niet zoals ik denk dat het er hoort te staan.

 

Het transponder deel ziet er wel goed uit, Maar het kanaal edit deel is denk ik niet goed. Staan heel wat chineese tekens in de kanaal namen en ik denk dat het goed fout gaat als ik na het editen het bestand weer aan de Onvanger aan bied.

 

Ook heb ik nog een probleem ondekt, in het upgade USB menu is er in deze versie Metro_1000HD_08_02 niets te vinden over het alleen user.db te updaten dus ik denk dat ik of terug moet naar een eerdere versie want in Metro_10000HD+_06_21 heb ik dat wel zien staan in het update menu via USB volgens mij.

 

Op zich werkt de ontvanger best goed tot nu toe nog geen problemen gemerkt.Buiten dat het signaal soms te sterk is en de ontvanger niets meer ziet op alle kanalen.

Morgen avond weer verder puzzelen en kijken of de geeditten data terug te zetten is in de ontvanger in de huidige versie die ik nu gebruik Metro_1000HD_08_02.

 

Heb ook het menu gevonden waar ik Key's kan inzetten voor het decoderen van gecodeerde kanalen, na deze puzzel van editten ga ik uit zoeken waar ik die key vandaan kan halen zo dat ik wat zenders open heb buiten mijn officiele Canal+ card.

 

Denk dat ik nog lang niet toe ben aan de CCcam deel :-D

 

Vizyon10000HD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...