Ga naar inhoud

Zal het HD aanbod nog verruimen op satelliet?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: lucdec2
Denk je dat het HD aanbod nog zal toenemen op satelliet?

Ja dat zal zeker gebeuren, wat denk je zelf?

Heb je weet van HD zenders die binnenkort gaan toegevoegd
worden?

Nee, daar heb ik geen weet van.

Zo ja , welke?

Zodra iemand dat weet, wordt dat echt wel door de een of ander hier of elders gemeld.
Geplaatst:

ik hoop natuurlijk op de HD versies van de SD kanalen (zover er HD versies van zijn)

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

Geplaatst:
Denk je dat het HD aanbod nog zal toenemen op satelliet?

Heb je weet van HD zenders die binnenkort gaan toegevoegd
worden? Zo ja , welke?

Sky DE voegt ESPN America HD toe, Sky UK heeft hem al. Misschien CD binnekort ook?

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Geplaatst:

en ITV3 HD en ITV4 HD, maar inderdaad alleen te ontvangen met een Sky abonnement.

tegen kerstmis wil Sky 50 HD kanalen aanbieden.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:

Ik denk dat binnen een aantal jaren er alleen HD zenders op de sat te zien en te krijgen zijn.

VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.
BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8

Geplaatst:
Origineel bericht van: highlander53
Ik denk dat binnen een aantal jaren er alleen HD zenders op de sat te zien en te krijgen zijn.

Je zou het kunnen vergelijken met de overschakeling van analoog naar digitaal signaal een aantal jaren terug.

Zo zal het nu ook wel zijn.
Binnen tig jaren zal er sporadisch nog een SD zender te vinden zijn.

Hoogst waarschijnlijk volgt er dan ook weer een overschakeling HD naar ???, wie zal het zeggen?
Zo blijft de economie draaien en blijven we kopen.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

Neuh... Overgang van analoog naar digitaal bespaarde geld. De overgang van SD naar HD kost geld. Net zoals er nu bakken zenders met minder dan 3 megabps uitzenden uit armoede zal dan in de toekomst zo blijven, en met zo weinig bandbreedte kan je geen HD uit gaan zenden.

Tenzij... bandbreedte goedkoper wordt. DVB-S vervangen door DVB-S2 8PSK helpt daarbij. Het effect daarvan gaat echter te klein zijn (hooguit 50% bandbreedtewinst).

SD is dus een blijvertje.

Geplaatst:

Ik denk ook wel dat SD nog een poos zal blijven... Zoals al geschreven is kost HD veel geld, en in de meeste gevallen wordt dat doorberekend aan de kijker... en als er meer mensen zijn zoals ik willen ze uiteraard geen extra geld uitgeven aan beeld dat wel ietsje beter is, maar waar ik niet voor in de buidel wil tasten...

Ik vermoed dat de eerste zenders de betaal-filmkanalen worden... nu heb je in Zweden bij de C+ familie alleen C+ Film HD... maar niet C+ Comedy, First, Hits, Drama, en voor mij de beste: SF-Kanalen... die zullen wel beschikbaar komen, omdat de meeste film liefhebbers waarschijnlijk wel wat extra geld voor die extra pixels willen neertellen...

Mensen willen steeds vaker weer wat nieuws... het lijkt wel of iedereen geld te veel heeft. confused

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

Waarom kan Canal Digitaal niet bepaalde zenders doorprikken van Sky DE of van andere providers op de 19.2 en 23.5? Hiermee kunnen ze heel veel bandbreedte besparen in plaats van dezelfde zender wel vijf keer via één positie aan te gaan bieden... Dit zal ook weer kostenbesparend zijn.

De ruimte die overblijft kunnen ze gaan gebruiken voor andere (HD) zenders, zo heeft iedereen en baat bij.

DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2

Geplaatst:

De Duiste zenders zijn afgestemd op de Duitse markt.

Bijvoorbeeld met reclamespotjes voor Duitse artikelen.

bovendien,als de oplossing die jij aandraagt daadwerkelijk

zo simpel zou zijn dan was het al lang gebeurd.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Gerard 76
De Duiste zenders zijn afgestemd op de Duitse markt.
Bijvoorbeeld met reclamespotjes voor Duitse artikelen.

bovendien,als de oplossing die jij aandraagt daadwerkelijk
zo simpel zou zijn dan was het al lang gebeurd.

Volgens mij is het al vaak genoeg geweest dat zenders "los" gingen bij reclames. Bij Duitsland zag je dan een andere reclame dan bij Nederland.

Het is op zich simpel. Maar je kent het toch ook van het aanleggen en openbreken van wegen in de stad? Dezelfde weg is vorig jaar nog opengebroken geweest en dezelfde weg ligt nu weer open.
Of pas zag ik nog bij een bushalte. Is pas opgengebroken omdat er speciale stenen werden aangelegd voor mensen met een blindegeleide stok.
Twee weken later komt er weer een team van mensen die gaat het weer opbreken omdat het perron van de bushalte verhoogd moet worden zodat de instap in de bus gemakkelijker wordt. Dit had simpelweg toch ook gezamenlijk gekund?

Zoals Dagobert Duck ooit eens zei: "waar een wil is een Dagobert-weg". Dus omgedraaid: als er geen wil is er ook geen weg tot het cre-eren van een oplossing.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Zuppelan
Neuh... Overgang van analoog naar digitaal bespaarde geld. De overgang van SD naar HD kost geld. Net zoals er nu bakken zenders met minder dan 3 megabps uitzenden uit armoede zal dan in de toekomst zo blijven, en met zo weinig bandbreedte kan je geen HD uit gaan zenden.

Tenzij... bandbreedte goedkoper wordt. DVB-S vervangen door DVB-S2 8PSK helpt daarbij. Het effect daarvan gaat echter te klein zijn (hooguit 50% bandbreedtewinst).

SD is dus een blijvertje.

Dat ben ik niet met je eens. Mijn mening is dat binnen 3 tot 4 jaar we alles in HD kijken. In Amerika is het al zo dat veel mensen alleen als de content in SD kijken als de content niet in Hd te vinden is.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen